Sivu 1/1

Lähetetty: 24 Touko 2004, 13:10
Kirjoittaja 84-1085342662
Performance bikes 2002 maaliskuun numerosta skannattu juttu busan alustan säätämisestä lähinnä radalle löytyy täältä



Edited By Timppa on 1100291456

Lähetetty: 24 Touko 2004, 22:58
Kirjoittaja 98-1085415583
Paljonko muuten pidätte renkaissa painetta radalla ?

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 11:20
Kirjoittaja Agostini
Nyt olis performance biken säädöt yhtä lukuunottamatta.....kaiketi ton takajousen kuorma,mistä ja paljon kun ei toi aukee tosta mulle toi juttu?

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 11:27
Kirjoittaja 70-1085386739
Haka-avaimella, siitä jousen yläpäästä. Eli kierettään sitä säätörengsta aukipäin. Ko. avain ei muuten jostain syystä kuulu busan orig. työkalujen joukkoon. ???

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 11:29
Kirjoittaja Agostini
Siinä on kaksi mutteria......ja tossa lukee about tällai...
5mm of thread showing,from top of locking ring to end of thread.....
5 mm jotain?????

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 11:36
Kirjoittaja 70-1085386739
Jätetään kierrettä näkyviin sen ylemmän (siis lukitusrenkaan) säätörenkaan yläpuolelle 5 mm. Vakiona tainaa olla kierrettä näkyvissä luokkaa 10-15 mm.

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 11:41
Kirjoittaja 70-1085386739
Öö... siis itse itseäni selventäen. Takajousen "esijännityksen" säätö on toteutettu siis kahdella perättäisellä säätömutterilla, joista toisen (ylemmän) tarkoituksena on siis lukita säätö eli mutterit/renkaat paikalleen haluttuun kohtaan. :p :;):

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 12:01
Kirjoittaja 116-1086988912
Säätöön vaikuttaa myös varmaankin kuskin paino. Jostakin on jäänyt sellainen ohje mieleen että esijännitykset säädetään siten että jousitus painuu noin 30 % kuskin istuessa normaalissa ajoasennossa.

Elikkä jos takajousen joustovara on 140 mm, niin painuman pitäisi olla noin 40 mm verratuna siihen että jousi on täysin ulkona (takapyörä ilmassa).

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 13:03
Kirjoittaja Agostini
Jep jep,kylläpäs muuttu hayabussi mukavammaksi..... :thumbup: :tapu:

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 14:42
Kirjoittaja -Artsi-
Huomatkaapa ainakin '99 mallin omistajat että Sportriderin suositukset poikkeavat erityisesti takaiskarin kohdalla merkittävästi '01:een verrattuna:

http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#suzuki

Eli jotain muutoksia on takapumppuun jossakin vaiheessa tehty, kuinkahan lie '00-mallin laita...

Lähetetty: 09 Heinä 2004, 17:12
Kirjoittaja 116-1086988912
Tuosta linkistä löytyy tarinaa säätöjen vaikutuksesta:
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.10.2

Lähetetty: 15 Heinä 2004, 02:19
Kirjoittaja 76-1089075294
Olisko kellään valmiita hyväksi todettuja normaaliajoon soveltuvia alustan asetuksia noin satakiloselle miehelle?

Säästäis kovasti säätöä kokeilua ja vaivaa, vai ottaakko tuolta sportriderin asetuksista ja jättää jokaiseen vaikka 15-20% varaa?

Siis en kaipaile ratakireetä alustaa vaan sellasta yleishyvää...