Sivu 1/4

Lähetetty: 22 Huhti 2006, 12:25
Kirjoittaja Lizard
Shifterin asennus edessä, suosituksia/kokemuksia?

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 00:53
Kirjoittaja Martta
Pro shift-mallinen laitettiin mun pyörään ja näillä ajoilla olen olluna tyytyväinen. Viaber myy sitä ainakin. Puoti sijaitsee Järvenpäässä. Käännetty kaavio käytössä, niin sifteri täyty olla ns.työntävä. Ekan olivat tilanneet vahingossa vakiokaavalle. Näytti olevan helppo asentaa.

Tossa linkki http://www.viaber.com/




Edited By Martta on 1145743059

Lähetetty: 06 Touko 2009, 20:09
Kirjoittaja BussiJussi
Onko kellään busassa translogic shifteriä, kokemuksia?

http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm

systeemi 2 lähinnä haaveissa...

Lähetetty: 06 Touko 2009, 23:08
Kirjoittaja 109-1210607114
3 vkoa testaillu siviiliajossa translogic shifterii. Viikonloppuna menossa testamaan miten pelittää sitte aikuisten oikeesti radalla. Ihanasti losahtelee vaihtee silmään ja katotaan putiksella tykkääkö kello

Lähetetty: 07 Touko 2009, 10:05
Kirjoittaja Esabusa
BussiJussi kirjoitti:Onko kellään busassa translogic shifteriä, kokemuksia?

http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm

systeemi 2 lähinnä haaveissa...
On ollunna vuoden .... mallia kun en muista, mutta toimii!!!

Siis kertakaan en ole radalla käynyt, mutta vimpain tuo mukavuutta ihan normiajoonkin ja on takaspoi..matkustaja ystävällinen.

Lähetetty: 03 Helmi 2010, 23:49
Kirjoittaja Timba
Viime kesänä sain tilaisuuden testata tuota Esabusan shifteriä ja se tuntui niin mukavalta laitteelta, että voisin sellaisen laittaa myös omaan pyörään(gen2) mutta tarvitsisin hieman opastusta asiantuntijoilta, miten se olisi paras/järkevin toteuttaa. Eli, mitä osia kannattaa hommata, miten toteuttaa kyseinen projekti jne? Mieluiten mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä sähköhässäkkää ja normaalilla vaihdekaaviolla.

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 06:44
Kirjoittaja BussiJussi
Timba kirjoitti:Viime kesänä sain tilaisuuden testata tuota Esabusan shifteriä ja se tuntui niin mukavalta laitteelta, että voisin sellaisen laittaa myös omaan pyörään(gen2) mutta tarvitsisin hieman opastusta asiantuntijoilta, miten se olisi paras/järkevin toteuttaa. Eli, mitä osia kannattaa hommata, miten toteuttaa kyseinen projekti jne? Mieluiten mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä sähköhässäkkää ja normaalilla vaihdekaaviolla.
Mulla gen2 busassa Translogic, tulee sytytystulppien johtojen väliin valmiilla liittimillä. Toimii, ja helppo laittaa, suosittelen.


http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 08:36
Kirjoittaja Purkuosia.com
http://www.boostbysmith.com/quick.html

tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.

kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.

greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.

tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt




Edited By Kekkula on 1265265937

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 00:21
Kirjoittaja Timba
Kekkula kirjoitti:http://www.boostbysmith.com/quick.html

tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.

kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.

greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.

tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt
Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 06:46
Kirjoittaja Purkuosia.com
Timba kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:http://www.boostbysmith.com/quick.html

tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.

kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.

greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.

tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt

Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?

Boostbysmithin sivuilla on hinnat, noihin hintoihin siis alv + tulli päälle. Postikulut tuskin juurikaan nousee (jos muutamalla eurolla osallistut postikuluihin niin OK),

Jos haluaa halvemmalla päästää niin toinen vaihtoehto on tilata cordoban shifteri anturi itse (luokkaa 125 eur euroopasta) ja sitten kolvaille itse sopiva busan johtosarjan liitin siihen.

Ecu ohjelmointiin en ole kerennyt syventyä, ainakin gen1 se ominaisuus jo löytyy, eiköhän ajan kohtapuoliin gen2 malliinkin, saattaa jo ollakkin toiminnassa.

Löytyisi myös ylimääräisenä Dynojetin ignition quickshifter, katkoo sytkää. Anturia siihen ei ole. Dynojetin boxi on "sama" kuin translogic, translogicin tarra löytyy kotelon sisältä, tehty kai lisenssillä tms... hinnaltaan halvempi.




Edited By Kekkula on 1265345276

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 23:11
Kirjoittaja PetriK
Kekkula kirjoitti:
Timba kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:http://www.boostbysmith.com/quick.html

tuolta saa bussiin valmiilla liittimillä, sopivat petrik ecun shifteri toimintoon.

kytkeytyy busan sähöjen orkkis liittimiin.

greg kuka kaupan omistaa on asiallinen heppu, nopeat vastaukset ja hyvä palvelu.

tilasin tuolta päivä-pari sitten, samaan pakettiin mahtuu vielä, ei ole vielä lähettänyt

Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?

Boostbysmithin sivuilla on hinnat, noihin hintoihin siis alv + tulli päälle. Postikulut tuskin juurikaan nousee (jos muutamalla eurolla osallistut postikuluihin niin OK),

Jos haluaa halvemmalla päästää niin toinen vaihtoehto on tilata cordoban shifteri anturi itse (luokkaa 125 eur euroopasta) ja sitten kolvaille itse sopiva busan johtosarjan liitin siihen.

Ecu ohjelmointiin en ole kerennyt syventyä, ainakin gen1 se ominaisuus jo löytyy, eiköhän ajan kohtapuoliin gen2 malliinkin, saattaa jo ollakkin toiminnassa.

Löytyisi myös ylimääräisenä Dynojetin ignition quickshifter, katkoo sytkää. Anturia siihen ei ole. Dynojetin boxi on "sama" kuin translogic, translogicin tarra löytyy kotelon sisältä, tehty kai lisenssillä tms... hinnaltaan halvempi.
Molemmissa gen1 ja gen2 tuo toimii. BKingiin ei ole vielä toteutettu kun ei ole ollut kyselijöitä.

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 18:34
Kirjoittaja Timba
PetriK kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:
Timba kirjoitti:
Mitäs se tulis kustantaa noin apauttia rallaa? Sit pitäis kai jotain ecu säätöö tehdä vai?

Boostbysmithin sivuilla on hinnat, noihin hintoihin siis alv + tulli päälle. Postikulut tuskin juurikaan nousee (jos muutamalla eurolla osallistut postikuluihin niin OK),

Jos haluaa halvemmalla päästää niin toinen vaihtoehto on tilata cordoban shifteri anturi itse (luokkaa 125 eur euroopasta) ja sitten kolvaille itse sopiva busan johtosarjan liitin siihen.

Ecu ohjelmointiin en ole kerennyt syventyä, ainakin gen1 se ominaisuus jo löytyy, eiköhän ajan kohtapuoliin gen2 malliinkin, saattaa jo ollakkin toiminnassa.

Löytyisi myös ylimääräisenä Dynojetin ignition quickshifter, katkoo sytkää. Anturia siihen ei ole. Dynojetin boxi on "sama" kuin translogic, translogicin tarra löytyy kotelon sisältä, tehty kai lisenssillä tms... hinnaltaan halvempi.

Molemmissa gen1 ja gen2 tuo toimii. BKingiin ei ole vielä toteutettu kun ei ole ollut kyselijöitä.
Mites Petrik toi ecu homma onnistuis täällä pääkaupungin lähistöllä, jos samalla ottais noi rajoittimet pois? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin toi shifteri toimii tuolla kekkulan ehdottamalla vempeleellä ja ecuun rasti ruutuun vai, eli ei tarvitse mitään killboxia vai mikä se nyt oli, onko näin?

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 19:18
Kirjoittaja PetriK
Jep, kum shifteri on kiinnitetty liittimiin niin kaapeli kiinni, rasti ruutuun ja flash. Ainakin Sami Vittaniemi (Samin Autopaja) tekee näitä hommia täällä pääkaupunkiseudulla.

Lähetetty: 07 Helmi 2010, 23:04
Kirjoittaja Timba
PetriK: Kiitos tiedoista!


Kekkula:

Jos vielä kerkee samaan tilaukseen, niin mulle sellainen Cordonan palikka, jos vaan mitenkään onnistuu? Sulla varmaan tietoa minkälainen(normaali vaihdekaavio) malli se pitää olla, vetävä vai työntävä vai miten ne nyt meneekään?

Lähetetty: 09 Marras 2014, 20:16
Kirjoittaja gsxr
Ajattelin laittaa quickshifterin gen1 turboon. Mikä olisi paras vaihtoehto ja mitä noilla on ylipäätään eroa kun tuntuu olevan tarjontaa aika paljon.

-Ajatuksena olisi ohjata shifteriä oman gen1 ecun avulla, onko tämä oikeasti riittävän toimiva systeemi?

-Mitäs laatikko tykkää pitemmän päälle? Menneenä kesänä tein laatikkorempan joten uusi jumppa sen suhteen ei kiinnosta. Ilmeisesti mitä pidempi katkoaika niin sen turvallisempi askille?

-Voi ilmeisesti vaihtaa vaihteet myös kytkimen avulla normaalisti jos haluaa?

-Aiheuttaako tuo shifterin käyttö turbopyörässä jotain ei toivottuja ilmiötä? Kannentiiviste, paukkumis yms ongelmia...

Tuollaisia olisi tarjolla:

Tämä Dragracen malli on kai jotenki hifimpi.

http://www.dragrace.fi/product....7p51bi6

ja tuollainen

http://www.boostbysmith.com/quick.html

jotain muita malleja hyväksi havaittuja?