Lähetetty: 22 Kesä 2018, 22:17
Tänä keväänä tuli viimein toteutettu pitkäaikainen haave omasta isosta pyörästä. Busan tullessa markkinoille päätin että jos joskus ostaa pyörän niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Busa.
Edelliset keväät meni ilman sen suurempia poltteita kun sulaa asfalttia alkoi näkyä. Tänä keväänä sitten iski ostokuume edellisenkin keväiden edestä. Oma Busa seisoi pihassa viikon sisällä siitä kun kävi selväksi ettei kuumeesta pääse yli muulla kuin pyörän ostamisella.
Soittelin kolmesta eri yksilöstä jotka oli kohtuullisen matkan päässä kotiovelta. Ensimmäinen oli liikkeessä muistaakseni -04 n. 79tkm ajettu Bussi, siitä oli kuitenkin kuulemma kauppa jo sovittu joten se siitä sitten. Seuraavana soittelin -03 n. 62tkm ajetusta Black editionista. Koeajo sovittiin seuraavalle päivälle. Sovittuna ajankohtana koitin tavoitella myyjää siinä kuitenkaan onnistumatta. No taas vaan nettimoto auki ja uutta kohdetta etsimään.
Seuraavaksi kiikariin osui ilmoituksen perusteella -03 61tkm ajettu sini/harmaa yksilö. Ostohuumassa ei tullut sen enempää faktoja tarkasteltua, trafin tietojen perusteella käyttöönotto täsmäsi ja pyörä oli ollut sen hetisellä omistajalla 6 vuotta. Soiton jälkeen ajeltiin suoraan Mikkeliin ja koeajon sekä pienen tinkaamisen jälkeen Busa ja rahat vaihtoi omistajaa.
Onnellisena uutena Busan omistajana ajelin sitten kaatosateesta välittämättä kotiin
Edellinen omistaja oli tuunannnut ulkonäköä suht sivistyneesti vaaleilla led etuvilkuilla, pienillä takavilkuilla, pienellä kilpitelineellä, undertail sarjalla led takavalolla, jalkatapeilla, Yoshimuran slipareilla ja hitusen pehmeämmällä satulalla.
Pyörää oli edellisen omistajan mukaan huollettu hyvin. Karu totuus alkoi kuitenkin paljastua kun ketjuja ja rattaita vaihtaessa takapaloista tippui pinnat lattialle. Etulevyt oli myös uusittu hiljattain mutta kasattu vanhoilla paloilla. Tästä sisuuntuneena kävin pyörän lähes kokonaan läpi, käytännössä tällä hetkellä vaihtamatta on enää eturengas ja takapyörän laakerit.
Myös pyörän todellinen vuosimalli, eli k1, k3 sijaan selvisi puolivahingossa kun kyselin foorumilla uutta ecua Kyllähän tuo ensin korpesi kun pyörä olikin vanhempaa mallia mitä luuli ensin ostaneensa. Hetken asiaa sulateltua, väliäkös tuolla muutamalla vuodella on (no tietysti vauhtipyörän ja ecun joutuu päivittämään jos meinaa omaa ecua säädättää).
Onhan tuossa myös yksi ärsyttävä ominaisuuskin( busassahan ei ole vikoja, ainoastaan ominaisuuksia jotka lisääntyy kilomerien karttuessa). 2:n tulppa ei nimittäin kestä kuin himpan reilu 1000km. Syynä tähän, ainakin omasta mielestä tällä hetkellä, 2. sylinterin liian rikas seos. 1. puolestaan näyttäisi pyörivän laihalla ja 3. sekä 4. ihan normaaleilla seoksilla. Kuvassa 3. tulppa myös karstainen koska oli aikaisemmin 2. sylinterissä.
Vikaa on koitettu hakea suuttimien paikkaa vaihtamalla, uusilla suuttimilla, puolien paikkaa vaihtamalla, kaasuläppien synkronoinnilla ja mittasin johtosarjatkin.
Myös puristuspaineet oli kaikissa sylintereissä barin sisällä toisistaan. Enää jää vaihtoehdoksi viallinen ecu tai mekaaninen vika. Uuden ecun ja vauhtipyörän pitäisi kopsahtaa laatikkoon viikon sisällä. Iso kiitos tässäkin jarim vinkeille vauhtipyörän suhteen, ainakin kuvien perusteella kauppasivat vanhemman mallin vauhtipyörää uudempana. Noh, lopullinen totuus kaupojen onnistumisesta paljastuu sitten kunhan osat on käsissä.
Jos noilla ominaisuus ei korjaudu niin joutuu talven aikana sitten avaamaan koneen. Tuohonkin varalle on suunnitelmat valmiina ja sisään lipsahtaa todennäköisesti samalla 84mm mäntää ja toisenlaista nenäkeppiä...
Viimeisimpinä päivityksinä Gipro atre g2 vaihdenäyttö jossa kylkiäisenä tuli myös tre modi sekä Healtechin Easy quickshifteri.
Näyttö vaihtaa vielä paikkaa mittariston päälle kunhan valkeat mittarin pohjat tulee joskus perille. Harkinnassa myös vaihdekaavion kääntäminen, tiedä tuota olisko tuosta omilla ajoilla edes mitään vastaavaa hyötyä...
Siinähän sitä yhdeltä istumalta, pitää palata taas asiaan kunhan jotakin kirjoittamisen arvoista ilmaantuu.
Edelliset keväät meni ilman sen suurempia poltteita kun sulaa asfalttia alkoi näkyä. Tänä keväänä sitten iski ostokuume edellisenkin keväiden edestä. Oma Busa seisoi pihassa viikon sisällä siitä kun kävi selväksi ettei kuumeesta pääse yli muulla kuin pyörän ostamisella.
Soittelin kolmesta eri yksilöstä jotka oli kohtuullisen matkan päässä kotiovelta. Ensimmäinen oli liikkeessä muistaakseni -04 n. 79tkm ajettu Bussi, siitä oli kuitenkin kuulemma kauppa jo sovittu joten se siitä sitten. Seuraavana soittelin -03 n. 62tkm ajetusta Black editionista. Koeajo sovittiin seuraavalle päivälle. Sovittuna ajankohtana koitin tavoitella myyjää siinä kuitenkaan onnistumatta. No taas vaan nettimoto auki ja uutta kohdetta etsimään.
Seuraavaksi kiikariin osui ilmoituksen perusteella -03 61tkm ajettu sini/harmaa yksilö. Ostohuumassa ei tullut sen enempää faktoja tarkasteltua, trafin tietojen perusteella käyttöönotto täsmäsi ja pyörä oli ollut sen hetisellä omistajalla 6 vuotta. Soiton jälkeen ajeltiin suoraan Mikkeliin ja koeajon sekä pienen tinkaamisen jälkeen Busa ja rahat vaihtoi omistajaa.
Onnellisena uutena Busan omistajana ajelin sitten kaatosateesta välittämättä kotiin
Edellinen omistaja oli tuunannnut ulkonäköä suht sivistyneesti vaaleilla led etuvilkuilla, pienillä takavilkuilla, pienellä kilpitelineellä, undertail sarjalla led takavalolla, jalkatapeilla, Yoshimuran slipareilla ja hitusen pehmeämmällä satulalla.
Pyörää oli edellisen omistajan mukaan huollettu hyvin. Karu totuus alkoi kuitenkin paljastua kun ketjuja ja rattaita vaihtaessa takapaloista tippui pinnat lattialle. Etulevyt oli myös uusittu hiljattain mutta kasattu vanhoilla paloilla. Tästä sisuuntuneena kävin pyörän lähes kokonaan läpi, käytännössä tällä hetkellä vaihtamatta on enää eturengas ja takapyörän laakerit.
Myös pyörän todellinen vuosimalli, eli k1, k3 sijaan selvisi puolivahingossa kun kyselin foorumilla uutta ecua Kyllähän tuo ensin korpesi kun pyörä olikin vanhempaa mallia mitä luuli ensin ostaneensa. Hetken asiaa sulateltua, väliäkös tuolla muutamalla vuodella on (no tietysti vauhtipyörän ja ecun joutuu päivittämään jos meinaa omaa ecua säädättää).
Onhan tuossa myös yksi ärsyttävä ominaisuuskin( busassahan ei ole vikoja, ainoastaan ominaisuuksia jotka lisääntyy kilomerien karttuessa). 2:n tulppa ei nimittäin kestä kuin himpan reilu 1000km. Syynä tähän, ainakin omasta mielestä tällä hetkellä, 2. sylinterin liian rikas seos. 1. puolestaan näyttäisi pyörivän laihalla ja 3. sekä 4. ihan normaaleilla seoksilla. Kuvassa 3. tulppa myös karstainen koska oli aikaisemmin 2. sylinterissä.
Vikaa on koitettu hakea suuttimien paikkaa vaihtamalla, uusilla suuttimilla, puolien paikkaa vaihtamalla, kaasuläppien synkronoinnilla ja mittasin johtosarjatkin.
Myös puristuspaineet oli kaikissa sylintereissä barin sisällä toisistaan. Enää jää vaihtoehdoksi viallinen ecu tai mekaaninen vika. Uuden ecun ja vauhtipyörän pitäisi kopsahtaa laatikkoon viikon sisällä. Iso kiitos tässäkin jarim vinkeille vauhtipyörän suhteen, ainakin kuvien perusteella kauppasivat vanhemman mallin vauhtipyörää uudempana. Noh, lopullinen totuus kaupojen onnistumisesta paljastuu sitten kunhan osat on käsissä.
Jos noilla ominaisuus ei korjaudu niin joutuu talven aikana sitten avaamaan koneen. Tuohonkin varalle on suunnitelmat valmiina ja sisään lipsahtaa todennäköisesti samalla 84mm mäntää ja toisenlaista nenäkeppiä...
Viimeisimpinä päivityksinä Gipro atre g2 vaihdenäyttö jossa kylkiäisenä tuli myös tre modi sekä Healtechin Easy quickshifteri.
Näyttö vaihtaa vielä paikkaa mittariston päälle kunhan valkeat mittarin pohjat tulee joskus perille. Harkinnassa myös vaihdekaavion kääntäminen, tiedä tuota olisko tuosta omilla ajoilla edes mitään vastaavaa hyötyä...
Siinähän sitä yhdeltä istumalta, pitää palata taas asiaan kunhan jotakin kirjoittamisen arvoista ilmaantuu.