Sivu 1/1
Lähetetty: 09 Heinä 2019, 19:32
Kirjoittaja Santtu95
Kohtuu uusi ensimmäisen kesän busanisti kaipailisi hieman neuvoja, pyöränä gen1 vm 2000.
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Lähetetty: 09 Heinä 2019, 23:48
Kirjoittaja 1340R86
Santtu95 kirjoitti:Kohtuu uusi ensimmäisen kesän busanisti kaipailisi hieman neuvoja, pyöränä gen1 vm 2000.
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Se moottori jarru kolina voisi tulla niistä kytkin korin pohjalla pyörimis suunttan joustavista olevista jousista,
Kun tarkistit ne jousi pultit niin tarkistiko samalla ne missä ovata kiinni ja sekin pala missä ne ovat voisi kolinaa pitää
Lähetetty: 10 Heinä 2019, 16:38
Kirjoittaja Santtu95
1340R86 kirjoitti:Santtu95 kirjoitti:Kohtuu uusi ensimmäisen kesän busanisti kaipailisi hieman neuvoja, pyöränä gen1 vm 2000.
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Se moottori jarru kolina voisi tulla niistä kytkin korin pohjalla pyörimis suunttan joustavista olevista jousista,
Kun tarkistit ne jousi pultit niin tarkistiko samalla ne missä ovata kiinni ja sekin pala missä ne ovat voisi kolinaa pitää
Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyä
Lähetetty: 10 Heinä 2019, 20:47
Kirjoittaja Jape79
Santtu95 kirjoitti:
Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyä
[/quote]
Ei ole kytkin modista vastaavaa hyötyä jos perus kartsa/maantiekurvailua ohjelmassa. Ilman modia reippaammin paikalta lähtiessä kytkin puraisee kerrasta kiinni/jurisee ja käyttäytyy epäloogisesti.
Lähetetty: 12 Heinä 2019, 07:47
Kirjoittaja Santtu95
Jape79 kirjoitti:Santtu95 kirjoitti:
Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyä
Ei ole kytkin modista vastaavaa hyötyä jos perus kartsa/maantiekurvailua ohjelmassa. Ilman modia reippaammin paikalta lähtiessä kytkin puraisee kerrasta kiinni/jurisee ja käyttäytyy epäloogisesti.[/quote]
Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
Lähetetty: 12 Heinä 2019, 08:14
Kirjoittaja Jape79
Santtu95 kirjoitti:Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
Ei auta kytkinmodi nypyttämiseen. En tiiä onko sellasta bussia olemassakaan mikä ei nypyttäis lainkaan pienillä vaihteilla/kierroksilla madellessa
Pair tukkoon ja penkkiin säätöihin niin saa ainakin paremmaksi, kaasuläppien synkkaus ja punaset vetopakan kumit saattaa auttaa myös asiaan.
Lähetetty: 12 Heinä 2019, 08:56
Kirjoittaja Santtu95
Jape79 kirjoitti:Santtu95 kirjoitti:Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
Ei auta kytkinmodi nypyttämiseen. En tiiä onko sellasta bussia olemassakaan mikä ei nypyttäis lainkaan pienillä vaihteilla/kierroksilla madellessa
Pair tukkoon ja penkkiin säätöihin niin saa ainakin paremmaksi, kaasuläppien synkkaus ja punaset vetopakan kumit saattaa auttaa myös asiaan.
Saattaapi olla hieman kyllä säädön tarpeessa, pyörässä tällähetkellä alkukäyrä josta tulee äänenvaimennin vain yhdelle puolelle ja lyhennetty vakio änkkä. Ei tietoa onko käyty säätämässä edellisen omistajan toimesta. Vääntö alakierroksilla mielestäni aika laiha, joutuu motarillakin pykältämään pienempää silmään jos haluaa että kiihtyy kunnolla. ??? Onkos muuten tietoa voiko vm 2000 säätää suoraan eculta vai tarviiko powercommanderin? ???
Lähetetty: 12 Heinä 2019, 09:21
Kirjoittaja Jape79
Santtu95 kirjoitti:Saattaapi olla hieman kyllä säädön tarpeessa, pyörässä tällähetkellä alkukäyrä josta tulee äänenvaimennin vain yhdelle puolelle ja lyhennetty vakio änkkä. Ei tietoa onko käyty säätämässä edellisen omistajan toimesta. Vääntö alakierroksilla mielestäni aika laiha, joutuu motarillakin pykältämään pienempää silmään jos haluaa että kiihtyy kunnolla. ??? Onkos muuten tietoa voiko vm 2000 säätää suoraan eculta vai tarviiko powercommanderin? ???
Alkaa mennä jo vähän offtopic alkuperäisestä aiheesta, moderaattorit puuttukoot jos aihetta...
Jos kerran putkisto on vaihdettu 4-1 tyyppiseksi niin on säädön tarpeessa.
Commanderilla saat säädettyä sinnepäin, lisäksi noitten mukana on tainnut monesti tulla ainakin vanhemmiten käynti häiriöitä. Jos omaa ecua meinaa säätää niin tarviit uudemman mallin ecun ja roottorin. Ite löysin aikanaan nuo osat muistaakseni 250¤ hintaan, penkki makso Samin autopajalla 250¤. Suosittelen hommaamaan uudemmat kilkkeet ja säädättämään niin tulee takuulla parempi
Lähetetty: 12 Heinä 2019, 10:52
Kirjoittaja 1340R86
Santtu95 kirjoitti:Jape79 kirjoitti:Santtu95 kirjoitti:
Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyä
Ei ole kytkin modista vastaavaa hyötyä jos perus kartsa/maantiekurvailua ohjelmassa. Ilman modia reippaammin paikalta lähtiessä kytkin puraisee kerrasta kiinni/jurisee ja käyttäytyy epäloogisesti.
Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
[/quote]
Tuohon nypytykseen niin tarkista myös ketjut
muuten tuossa jo tulikin ohjeet miten se loppuu
eli kone säätöihin
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 19:00
Kirjoittaja Santtu95
1340R86 kirjoitti:
Ketjut oli ok kireydellä, joten täytyypi miettiä jos jostakin saisi halvalla ostettua PC5 mikä sopii busaan.
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 21:22
Kirjoittaja SMR
Niinpä niin, saako 2000 mallin Busaan PC viitosta
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 22:55
Kirjoittaja Santtu95
SMR kirjoitti:Niinpä niin, saako 2000 mallin Busaan PC viitosta
Nopean googlailun jälkeen näyttäisi että niitä ainakin myydään 99-00 busseihin, mutta toisaalta useammasta paikasta luin että ei toimisi. ???
Lähetetty: 14 Heinä 2019, 18:15
Kirjoittaja jarim
Sijoita mieluummin rahat uudempaan (02-07) ecuun ja magneeton pyörijään.
Lähetetty: 15 Heinä 2019, 20:20
Kirjoittaja Santtu95
jarim kirjoitti:Sijoita mieluummin rahat uudempaan (02-07) ecuun ja magneeton pyörijään.
Tämäkään ei ole poissulettua, täytyy selailla internettiä jos jostakin saisi ostettua.