Sivu 1/1
Lähetetty: 21 Touko 2018, 20:04
Kirjoittaja Jape79
Heipä hei taas, toisitte saada uuden häirikön foorumille
Läppärinkoja synkatessa järkytyin tuosta miten kovaa meteliä venttiilikoneisto oikeasti pitää... Ilmansuodatin ja tankki paikallaan tuo ei kuulosta ollenkaan noin pahalle ja ajossa enää pienelle rapinalle.
Omasta mielestä kone huutaa venttiilin säätöä, antakaahan oma mielipiteenne tuosta rouskutuksesta.
Youtube
Lähetetty: 21 Touko 2018, 21:19
Kirjoittaja Timba
Hyvä kun joku täällä on aktiivinen, anna mennä vaan. Käsittääkseni Busassa ei kauheesti ole ollut venttiilien säätö tarvetta.
Lähetetty: 21 Touko 2018, 21:41
Kirjoittaja Jape79
Kohan jos suurinpiirtein asiassa kestää niin ei varmaan ketään häirihe.
K3 versio ja mittarissa 63 tkm, oon kanssa ymmärtäny foorumia selatessa ettei noilla kilsoilla pitäs vielä paljoo venujen kolkutella. Pitää koittaa josko sais tyrkättyä käsin kiristintä pykälän tiukemmalle, ei kai tuon ketjunkaan pitäs vielä finaalissa olla jos kilsat vaan pitää paikkaansa.
Lähetetty: 22 Touko 2018, 06:48
Kirjoittaja Jape79
Meni käsin pykälän tiukemmalle, ainakin kylmänä käyntiääni siistiytyi jonkin verran. Lämpimänä ei taida suurtakaan eroa olla.
Lähetetty: 23 Touko 2018, 19:57
Kirjoittaja Jape79
Sen verran reippaasti arvelutti venttiilin välykset ja tuo ketjun/kiristimen kunto että piti tarkastaa välykset ja kiristimessä jäljellä oleva vara.
Välyksissä alkais olla säätämisen tarvetta mutta taidan venttailla tuon savotan kanssa odotella ensi talvea. Imut kaikki 0.2-0.25 välissä ja pakoset 3. sylkkää lukuun ottamatta 0.25-0.3 välissä, 3:ssa molemmat pakoset 0.2.
Kiristimessä on varaa vielä puolet eli ketjun suhteen ei paniikkia Ainoa mikä kiristimessä vähän kummastuttaa on tuo miten iso välys tuossa on ennen kun menee seuraavaan napsuun. Alla linkki, tuo välys lienee kuitenkin normaalia? Tuosta kun vielä nykäsee pykälän niin alkaa napsua.
Kiristimen välys.
Lähetetty: 24 Touko 2018, 09:54
Kirjoittaja jarim
Imuventtiilit pitäisi olla 0.1-0.2 välillä, vähän paksumpia säätöpaloja huutaisi jos yli 0.2 on kylmänä. Pakoventtiilit 0.2-0.3 välillä, ne on ok noin. Sinällään ihan normaalilta kuulostaa minun korvaan tuo käyntiääni. Myös pakosarjasta kuuluu helposti semmonen napsuttava ääni jos on pieni vuoto. Onko sulla alkuperäinen käyrästö vai joku aftermarket putki? Ja tommonen se alkuperäinen kiristin tosiaan on, aika paljon saa ketju venyä / laahaimet kulua ennenkuin hammas vaihtuu. Liian kireälle sitä kiristintä ei kannata puskea; syö vaan laahaimet pilalle.
Lähetetty: 24 Touko 2018, 10:17
Kirjoittaja Jape79
jarim kirjoitti:Imuventtiilit pitäisi olla 0.1-0.2 välillä, vähän paksumpia säätöpaloja huutaisi jos yli 0.2 on kylmänä. Pakoventtiilit 0.2-0.3 välillä, ne on ok noin. Sinällään ihan normaalilta kuulostaa minun korvaan tuo käyntiääni. Myös pakosarjasta kuuluu helposti semmonen napsuttava ääni jos on pieni vuoto. Onko sulla alkuperäinen käyrästö vai joku aftermarket putki? Ja tommonen se alkuperäinen kiristin tosiaan on, aika paljon saa ketju venyä / laahaimet kulua ennenkuin hammas vaihtuu. Liian kireälle sitä kiristintä ei kannata puskea; syö vaan laahaimet pilalle.
Niinhän nuo venut simmausta olis vailla, meinsasin hommaa kuitenkin lykätä seuraavaan talveen kun ei nuo montaa satkua yli ohjearvon ole. Mottikaan ei ollut ihan kylmä mittausta tehdessä, ehkä jotain 40 asteinen...
Kiristimen painoin käsin minkä "nätisti" meni samalla kun kampuran päästä pyöritteli. Vaihdelaatikosta tuntuu myös hieman rallatusta tulevan, onko sitten kytkin pohjassa tai ei niin ei vaikuta juurikaan ääneen. Onpahan nyt mielenrauha kun tietää ettei ketju tai kiristin ole ihan finaalissa. Jos alkaa sivuäänet häiritsemään niin pitää varmaan työntää earit korviin
Lähetetty: 25 Touko 2018, 17:37
Kirjoittaja jarim
Earit auttaa aina. :laugh: