Sivu 1/3
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 11:21
Kirjoittaja mju0288
Jaahans, arvoisa raati.
Tässä kesän aikana on kahdet männät sulanu penkissä.
Ekan kerran wisecot, silloin syypääksi epäiltiin tukkeutunutta syyläriä. Ei kiertänyt vesi. Penkissä siis tapahtui.
No, tästä kimpaantuneena hommasin vakiomännät, uuden syylärin ja takaisin penkkiin.
Vaikka Sami miten varovasti sääti, niin jälleen täystuho männille.
Speksit toisen sulamisen aikana:
- ahdot 0.5 bar
- seos ahtoalueella lähelle 10 afr,
- ei ollut edes täyskaasuveto, vaan muistaakseni 70%.
- sulaminen tapahtui hetkessä, eli kissaa ei ehditty sanoa
- ahdin on td05 evoIII, kiinanihme,
- painekotelo proboost,
- puristukset 9.65
- begi kertova bensapaineensäädin,
- 440 cc suuttimet
- 044 bosch bensapumppu
- 99 vuoden bussi, johon vaihdettu uudempi ecu ja vauhtipyörä
- neljäs pyörä, mitä ahdan ja eka joka sulaa?????
Nyt on kaikki arvailut/veikkaukset suotavia. Loppuu rahat noiden tuhojen korjailussa.
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 12:34
Kirjoittaja jarim
Sylinterikohtainen pakolämpömittaus kertoisi varmaan missä vaiheessa lämpötila on lähteny kasvamaan siihen pisteeseen että sulaa tulee. Suliko siis kaikki männät? Millaisilla sytkäennakoilla ajoitte?
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 13:56
Kirjoittaja mju0288
Joo, kaikki renkaat meni ja kolmonen ehti vähän sulaa. Eli ongelma on kokonaisvaltainen. Rajaa suutinviat pois. En hoksannu kysyä ennakoita, mutta Sami sääti niin kieli keskellä suuta, ja ei haettu maksimeita.
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 13:57
Kirjoittaja mju0288
Joo, kaikki renkaat meni ja kolmonen ehti vähän sulaa. Eli ongelma on kokonaisvaltainen. Rajaa suutinviat pois. En hoksannu kysyä ennakoita, mutta Sami sääti niin kieli keskellä suuta, ja ei haettu maksimeita.
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 13:58
Kirjoittaja jarim
Ja polttoaineena oletettavasti jotain muuta kuin 95E10? Paljonko jää männän ja kannen väliin ilmaa yläkuolokohdassa?
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 14:52
Kirjoittaja mju0288
98:lla mennään. Ei ole mitattu, normaalisti kansi ja ryhmä plaanattu ja ryhmän alla millin koroke ja cometicin teräspahvi paikallaan.
Seuraavaan kompoon tulee 2mm koroke, ja molemmille puolille .25mm alatiiviste, ja cometicin terästiiviste.
Joku virhe on tullut tehtyä, koska ei muuten voi sulaa. Melkein alipaine ja rikas soppa....
Lähetetty: 28 Kesä 2016, 23:49
Kirjoittaja gsxr
Pakopaine? Minkälainen putkisto ja valmentaja ja se sytkäennakko...
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 10:07
Kirjoittaja 1340R86
mju0288 kirjoitti:Jaahans, arvoisa raati.
Tässä kesän aikana on kahdet männät sulanu penkissä.
Ekan kerran wisecot, silloin syypääksi epäiltiin tukkeutunutta syyläriä. Ei kiertänyt vesi. Penkissä siis tapahtui.
No, tästä kimpaantuneena hommasin vakiomännät, uuden syylärin ja takaisin penkkiin.
Vaikka Sami miten varovasti sääti, niin jälleen täystuho männille.
Speksit toisen sulamisen aikana:
- ahdot 0.5 bar
- seos ahtoalueella lähelle 10 afr,
- ei ollut edes täyskaasuveto, vaan muistaakseni 70%.
- sulaminen tapahtui hetkessä, eli kissaa ei ehditty sanoa
- ahdin on td05 evoIII, kiinanihme,
- painekotelo proboost,
- puristukset 9.65
- begi kertova bensapaineensäädin,
- 440 cc suuttimet
- 044 bosch bensapumppu
- 99 vuoden bussi, johon vaihdettu uudempi ecu ja vauhtipyörä
- neljäs pyörä, mitä ahdan ja eka joka sulaa?????
Nyt on kaikki arvailut/veikkaukset suotavia. Loppuu rahat noiden tuhojen korjailussa.
Onkos nuo edeliste pyörät olleet samalla kokoon panolla
muutenhan ei ole suoraan vertailukelpoisia,
puristukset mittailla nesteelä(jos vaikka joku on ennen kantta ronkinnut, onhan kanavavat vakiot) samoin tarkistella kansi ja ryhmä säröjen varlatta että vettä ei pääsee palotillan,
pysyykö pensan paineet(eli kertooko kertova säädin)
nokkien ja sytkän ajoitukset
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 11:59
Kirjoittaja snuggles
mju0288 kirjoitti:- neljäs pyörä, mitä ahdan ja eka joka sulaa?????
Onko aikasemmin ollut myös käytössä kiina-ahdin ? Ne on huonontunu entisestään, seuraava versio kiinasta on varmaan vaan kuumailmapuhallin.
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 17:55
Kirjoittaja mju0288
Vastaillaanpas taasen. Kiitoksia tähän saakka.
Kansi ja ryhmä vakio, ei suurempia ronkkimisjälkiä. Molemmat plaanattu pariin kertaan.
Edelliset mopot oli iö:tä, niistä otettiin ulos +300 takarenkaalta ja ahtoja oli päälle 1.5..
Nyt ajattelin värkätä arkimopon, ja saa koko ajan lapioida osaa paikalleen, tehotavoite on huimat 200...... aiemmat ahtimet aitoja..
Kiinan ihme on ahtimena, ja outoa on että edellisellä omistajalla oli pelannut bussissa. Tältä foorumilta hommattu.
No, nyt vaihtuu ahdin jokatapauksessa. Sami tuomaroi ahtimen syyksi.
Ei jaksais millään kolmatta kertaa ihmetellä samaa aihetta...:p
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 17:57
Kirjoittaja mju0288
Nokat ja sytkä kohdillaan, arkiajossa pelasi aivan loistavasti, eli ei oikein voi sieltä johtua.
Molemmat tarkastettiin asennuksen aikana useasti.
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 20:05
Kirjoittaja Tepa
Kertokaas millä IHMEELLÄ tuon voi laittaa ahtimen syyksi!?
Nakutus,se on tuon tuhon syy,todennäköisesti käännetty triggerin johdot ecupäivityksen yhteydessä ristiin ja homma perseellään..
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 21:16
Kirjoittaja mju0288
Tepa kirjoitti:Kertokaas millä IHMEELLÄ tuon voi laittaa ahtimen syyksi!?
Nakutus,se on tuon tuhon syy,todennäköisesti käännetty triggerin johdot ecupäivityksen yhteydessä ristiin ja homma perseellään..
Okei!
Nyt nousee kulmakarvat!!!
Elieli, vaihdoin boksin liittimistä ne johdot, mitä ohjeissa oli?
Lähti käyntiin normaalisti. En vaihtanut triggeripyörän liittimistä mitään...
Olisiko pitäny? Ohjeissa oli juupas/eipäs/enpäs tiedä vaihtoehtoja...
Ja kyl siel mäntäpistiäinen oli vieraillu yhden männät päällä.
Edit. Lukaisin läpi ko threadin. Oireet oli, että alkaa sytkä puuroutuu korkeilla kierroksilla. Tätä ongelmaa ei ole, vaan kiertää ok.
Edited By mju0288 on 1467224819
Lähetetty: 29 Kesä 2016, 22:06
Kirjoittaja 1340R86
mju0288 kirjoitti:Tepa kirjoitti:Kertokaas millä IHMEELLÄ tuon voi laittaa ahtimen syyksi!?
Nakutus,se on tuon tuhon syy,todennäköisesti käännetty triggerin johdot ecupäivityksen yhteydessä ristiin ja homma perseellään..
Okei!
Nyt nousee kulmakarvat!!!
Elieli, vaihdoin boksin liittimistä ne johdot, mitä ohjeissa oli?
Lähti käyntiin normaalisti. En vaihtanut triggeripyörän liittimistä mitään...
Olisiko pitäny? Ohjeissa oli juupas/eipäs/enpäs tiedä vaihtoehtoja...
Ja kyl siel mäntäpistiäinen oli vieraillu yhden männät päällä.
Edit. Lukaisin läpi ko threadin. Oireet oli, että alkaa sytkä puuroutuu korkeilla kierroksilla. Tätä ongelmaa ei ole, vaan kiertää ok.
Lieneen kyse samoista johdoista kääntö tehty vain eri kohdassa
Lähetetty: 30 Kesä 2016, 06:58
Kirjoittaja Tepa
Tuon samaisen ongelman takia sulatin itsekkin monta moottoria,luotto säätäjän ammattitaitoon alkoi mennä..
Kyseenalaistin tuota johtojen kääntöä,eikä edes siihen ohjetta antaneet osanneet kertoa miksi näin pitäisi tehdä,eikä sitä laskeeko anturi triggeriltä laskevaa vaiko nousevaa signaalia..
Loppu ja viimein katsoin tuota anturin sieluelämää oskiloskoopilla ja käänsin johdot takaisin,nakutus siltä osin loppui..
Luotto myös tuohon gen1 alkeelliseen moottorinohjaukseen meni,joten nyt sen hoitaa KMS MD35,takana" rankat" neljä kautta ilman ongelmia.