Sivu 1/2
Lähetetty: 16 Loka 2016, 20:56
Kirjoittaja Snipers
Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.
Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,
-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?
-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?
Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
Edited By Snipers on 1476640599
Lähetetty: 17 Loka 2016, 08:04
Kirjoittaja jarim
Tällaisen tiedon valossa titaaniventtiileistä olen itsekin ettei niitä kestäisi läpätä. Ja läppäämättä jätinkin omaan kanteen.
Lähetetty: 17 Loka 2016, 15:44
Kirjoittaja snuggles
Titaaniventtiilien, ja miksei muidenkin, kanssa voisi ihan tehdä alipainetestin ettei turhan päitän lähde hiomaan pintoja, sitten tietysti jos on selviä jälkiä seetipinnoissa, silloin voi koittaa josko pärjää hiomalla ilman että uutta venttiiliä tilalle.
1/2" pulteille välttäisi 13mm reikä jos kohdistus on hyvä, aina se ei ole. Mulla yksi kansi mihin tehty 14mm reiät, näytti tosi horolta jo, en menis isompaa tekemään.
Lähetetty: 17 Loka 2016, 21:33
Kirjoittaja Snipers
Pitää kokeilla alipaneimurilla kunhan saan ensin reijät isonnettua pultteja varten.
Kiertokankien välyksiä koitin metsästää mutta en löytänyt. Millaiselle välykselle ne kannattaisi tällätä jos mittailee plastigage nauhalla?
Edited By Snipers on 1476729320
Lähetetty: 17 Loka 2016, 22:18
Kirjoittaja jarim
0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Lähetetty: 17 Loka 2016, 22:23
Kirjoittaja Snipers
jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.
Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
Lähetetty: 18 Loka 2016, 11:22
Kirjoittaja 1340R86
Snipers kirjoitti:Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.
Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,
-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?
-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?
Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
Näin vastasivat APE:lta suoraan kysellässä 1/2" pulteista
If you are having the cases redrilled and tapped by someone that gets them exactly on location and straight,
tou can get away with .520" hole.
We recommend torque at 65 lbs. The studs will take more, but it will start to pull the main bearing bores out of round.
Lohko/kansi reiät 13,208mm
(siis jos kohdistus on oikeesti hyvä)
Lähetetty: 18 Loka 2016, 14:06
Kirjoittaja jarim
Snipers kirjoitti:jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.
Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
Suzuki huoltomanuaalissa vaihtoraja taitaa olla 0.080 .. itselle ehkä laittaisin vähän tiukemmat noihin kolmeen mutta en osaa turbokoneista sanoa pitäisikö niissä olla vähän isommat välykset.
Lähetetty: 18 Loka 2016, 16:29
Kirjoittaja gsxr
Omassa on isot kiertokangen laakerivälykset, tarkkoja lukuja en enää tiedä kun ovat olleet kohta 25tkm. On nakuttanut aikoinaan paljonkin mutta ovat kestäneet.
Niin ja turbokone siis kyseessä.
Edited By gsxr on 1476797453
Lähetetty: 26 Loka 2016, 19:20
Kirjoittaja Snipers
Nyt kun on odoteltu ja kuunneltu jälleen yhden saamattoman koneistajan selityksiä niin kertokaa kuka ja missä tekisi sylinteriryhmään ja kanteen 1/2" studeille sopivat reijät ja lohkoon niille sopivat kierteet.
Ja ilmaseksi kun maailmassa ei mitään saa niin tästäkin maksan mielellään sovitun summan euroja. Ja vielä parempi jos samalla saisi oikastua kannen ja syl.ryhmät tasopinnat niinsanotusti priimaksi.
Nimim. Ei kai kaikki koneistajat voi olla pelkkiä suunsoittajia.
Lähetetty: 27 Loka 2016, 11:18
Kirjoittaja snuggles
Mistä läänistä puhutaan ?
Lähetetty: 27 Loka 2016, 15:05
Kirjoittaja Snipers
Posti tms hommiksi menee jokatapauksessa kun ei täällä mitään ole lähettyvillä, Kajaanissa siis.
Lähetetty: 29 Loka 2016, 19:21
Kirjoittaja jarim
Oulun Moottorikoneistamolla voisi onnistua.
Lähetetty: 29 Loka 2016, 23:32
Kirjoittaja Kujo
Otappa yhteyttä Rajaniemen Mikkoon, Rajaniemi Motorsports. Yhteystiedot löytyy vaikka Fonectasta.
Lähetetty: 30 Loka 2016, 01:37
Kirjoittaja Snipers
Kujo kirjoitti:Otappa yhteyttä Rajaniemen Mikkoon, Rajaniemi Motorsports. Yhteystiedot löytyy vaikka Fonectasta.
Kähtävällä?
Maanantaina kysäsen toisen koneistajan mahdollisuutta ja jos se ei onnistu kohtuudella niin täytyy alkaa pommittamaan näitä mainittuja lafkoja.