Sivu 1/3

Lähetetty: 30 Tammi 2013, 16:51
Kirjoittaja alpine
Elikkäs mitä laahaimia tonne kannattais lähtee vaihtaan ja tartteekohan ketjulle/kiristäjälle tehä mitään? Vinkkejä kiitos :) -99 ja reipas 60 tkm rullattu. Meinaa varsinki kylmällä koneella melko ikävää ääntä pitää.

Lähetetty: 30 Tammi 2013, 18:55
Kirjoittaja alpine
Niin ja pahin korina/pärinä/kolina kuuluu moottorijarrutuksessa ja pikkukierroksilla

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 10:49
Kirjoittaja jarim
Kannattanee varmistaa että sieltä löytyy öljynpainetoiminen kiristin (kiristimeen tulee öljyletku), pitäisi olla vaihdettu takuutyönä jo 2000-luvun alkupuolella. Kiristimenhän voi käyttää irti ja katsoa vieläkö siinä kiristysvaraa riittää ja ettei se ole mitenkään jumissa. Jos pyörää on "oikein pidetty" eli vähän mietitty milloin sitä laulattaa ja öljyt on ajallaan aina vaihdettu niin ei luulisi vielä ainakaan vaihtokunnossa ketjun olevan. Kiristimen puolen laahaimen sekä ylälaahaimen voi vaihtaa kone paikoillaan (samaten kuin sen ketjunkin), etupuolen laahaimen vaihto vaatii että kannen käyttää irti. Näkemättähän noita on tieten paha arvailla mitä pitäisi vaihtaa.

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 15:59
Kirjoittaja alpine
Joo tilasin nyt ton ylemmän ja takemman laahaimen. Pitää kokeilla jos sillä rauhottuis vähän...

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 23:39
Kirjoittaja Kujo
Melkeinpä uskaltaisin väittää että noilla kilsoilla laahaimet eivät aiheuta sivuääniä. Tietty, asennustöissä kaikenlaista voi ilmeisesti sattua, mutta jos kaikki työt asiallisesti suoritettu, epäilisin syyksi kiristimen toimintahäiriötä tai jotain muuta äänen aiheuttajaa.

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 11:43
Kirjoittaja alpine
Löytyskö kujolta uutta kiristäjää jos sattuu siinä vika oleen? Sama käyttää irti ja tarkastaa seki....

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 14:51
Kirjoittaja Kujo
alpine kirjoitti:Löytyskö kujolta uutta kiristäjää jos sattuu siinä vika oleen? Sama käyttää irti ja tarkastaa seki....
Löytyy niitä.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 22:22
Kirjoittaja alpine
Nonii, kiristäjän ja ylimmän laahaimen otin pois. Laahain vähän kulunut ja kiristäjä oli pohjassa. Pitänee viel irrotella se kiristäjän puoleinen laahain ja kattoo seki ja hommata uus kiristäjäkin. Jos ei nuo piisaa, niin sitähän joutu ketjun vaihtoon... :angry:

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 06:42
Kirjoittaja jarim
Oliko kiristäjä pohjassa jo lähtötilanteessa ettei menny pohjaan irrottaessa? Jos se oikeasti pohjassa oli niin uutta ketjua huutaa.

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 07:45
Kirjoittaja alpine
Yks naksahdus sieltä saatto kuula, mut kiristäjääki kun kattoo, niin siitä huomaa kyl et pohjassa on ollu ku pientä kulumista siinä tapissa on pohjassa asti.

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 08:50
Kirjoittaja jarim
Kyllä se uutta ketjua silloin huutaa. Nokathan siinä pitää käyttää irti, kannattaa ennen irrotusta mitata venttiilien välykset, saapi tarvittaessa säätöpalat vaihdettua samalla kertaa. Ja uudet tiivisteeet kannattanee hommata niihin startin rattaiden koppiin mitkä pitää oikealta puolen käyttää irti.

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 09:48
Kirjoittaja alpine
Millä ohjeella nuo ajotusmerkit laitetaan kohilleen kasatessa?

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 10:56
Kirjoittaja alpine
Ohjeet löytyki jo netistä :)

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 18:10
Kirjoittaja alpine
Nonii, uus ketju tuli ja katkasemattomana eli "kaksinkerroin" mitattuna noin 2.5 milliä venymää oli... eli noin 5mm pitkänä :D

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 18:13
Kirjoittaja toimeve
...mulla oli alla olevan kuvan mukasesti 121tkm ajettu...ja tuo vierellä oleva ei ole edes uusi, vaan reiphasti vähemmän ajetusta (oisko ollu 20tkm?):

Kuva