Sivu 1/6

Lähetetty: 17 Loka 2014, 19:11
Kirjoittaja strengi
Kannanpa korteni kekoon tämän foorumin sisällön tuottamisessa, ja tarinoin hieman oman busan päivittelystä.

Tämmönen siis tuli hommattua syyskuussa:
Kuva

Oleellisimpia speksejä:
-JE:n männät
-H-profiili veivit
-Garrett gt3071r ahdin
-Vesijäähdytetty painekotelo
-Mcxpress gen 5 lisäruisku

Laitetta ei oo leimattu vielä ahtimelle, ja se onkin oikeestaan tulevan talven suurin tavoite.

Tehtävälistaa:
-Putkisto, pitkä, rosterista.
-Takajarrun tekeminen. Punosletkua ja akselille tulevaa hangeria saa tarjota jos löytyy.
-Haarukan lyhennys/uuden teko. N.4-5 tuumaa jatkavaks.
-Alustan päivitys lihavaa poikaa kannattelevaks.
-Jalkatapeille jotain, että sais kyynärpäät sisään kentällä.
-Vanteiden maalaus, mustaks.
-Ahtopaineen ohjauksen muuttaminen. Tial 44mm MV-R portti pakopesään, sen vastapaineohjaus joko wilkerson venttiilillä tai mcxpressin purkilla (?)
-Painekotelon muuttaminen.
-DigiDigi juttuja asioiden mittailuun ja loggailuun.
-Lisää öljynpainetta.
-Vetarin tukilaakerointi. Ongelmana nopeusmittari (?)
-Takavilkut, sisukset puuttu kokonaan. Saa siis tarjota gen2 osia. :)

Päivittelen kuvia ja tarinaa, jahka on jotain kerrottavaa.
Ajatukset ja ideat aina tervetulleita, jopa toivottavia :kippis:

Lähetetty: 17 Loka 2014, 20:42
Kirjoittaja PRM75
:thumbup: :kippis:

Lähetetty: 17 Loka 2014, 23:15
Kirjoittaja 1340R86
strengi kirjoitti:Kannanpa korteni kekoon tämän foorumin sisällön tuottamisessa, ja tarinoin hieman oman busan päivittelystä.

Tämmönen siis tuli hommattua syyskuussa:
Kuva

Oleellisimpia speksejä:
-JE:n männät
-H-profiili veivit
-Garrett gt3071r ahdin
-Vesijäähdytetty painekotelo
-Mcxpress gen 5 lisäruisku

Laitetta ei oo leimattu vielä ahtimelle, ja se onkin oikeestaan tulevan talven suurin tavoite.

Tehtävälistaa:
-Putkisto, pitkä, rosterista.
-Takajarrun tekeminen. Punosletkua ja akselille tulevaa hangeria saa tarjota jos löytyy.
-Haarukan lyhennys/uuden teko. N.4-5 tuumaa jatkavaks.
-Alustan päivitys lihavaa poikaa kannattelevaks.
-Jalkatapeille jotain, että sais kyynärpäät sisään kentällä.
-Vanteiden maalaus, mustaks.
-Ahtopaineen ohjauksen muuttaminen. Tial 44mm MV-R portti pakopesään, sen vastapaineohjaus joko wilkerson venttiilillä tai mcxpressin purkilla (?)
-Painekotelon muuttaminen.
-DigiDigi juttuja asioiden mittailuun ja loggailuun.
-Lisää öljynpainetta.
-Vetarin tukilaakerointi. Ongelmana nopeusmittari (?)
-Takavilkut, sisukset puuttu kokonaan. Saa siis tarjota gen2 osia. :)

Päivittelen kuvia ja tarinaa, jahka on jotain kerrottavaa.
Ajatukset ja ideat aina tervetulleita, jopa toivottavia :kippis:
Jalkatapien pieni lasku alaspäin
tai stongan alle tuleva korotus pala
Antaa pientä lisä tilaa kyynärpäille,
(Kahta mallia tais niitä vetarin tukia olla)
Myös paksumpi vetari autaa sen kestoon

Lähetetty: 18 Loka 2014, 02:00
Kirjoittaja gsxr
Ainakaan Robinsonin vetarin tukilaakeri ei aiheuta ongelmia nopeusmittariin, toimii normaalisti.

Putkistoon kannattaa panostaa, niin isolla halkaisijalla kuin mahdollista.

Takajarru on myös hyvä olla olemassa vaikka onkin vauhdin surma.

Lähetetty: 18 Loka 2014, 20:58
Kirjoittaja strengi
Alkuviikostahan tuon näkee, kun paketti saapuu. Mun ymmärryksen mukaan Robinsonin tukilaakerissa ei oo paikkaa nopeusmittarin anturille?

Jalkatappeja koitettu taaksepäin siirtämällä: Kuva
Kyynärpäät sai jo nippanappa yhteen verkkareissa, tankoja hieman nostamalla varmaan nahkoissakin. Täytynee silti kokeilla suoraan alaspäin laskua orggis paikoilta.

Putkiston tilanne: Kuva
Hukkaportti löysi paikkansa pakopesän pohjasta, sen putki on saumoja ja viimeistelyä vaille ja pakoputken alkupääkin tehty 3 tuuman rööristä. Loppuun vasta sitten kun löytää jalkatappien paikan. Liekkö kukaan katsastellut vehkeitään niin että hukkaportti pöhisee omalla putkellaan suoraan ulos? Itse putkisto tulee vaimentimella, ja olettasin että jos melut on mittauksessa ok ei tuokaan aiheuttais ongelmia. :oops:

Lähetetty: 18 Loka 2014, 22:12
Kirjoittaja Titaani
Enpä usko että tulee leimaa kun hukkaportin putki tulee suoraan ulos. Tuossa keväällä leimasin ulkoisella portilla joka menee downpipelle ja hx40super ahtimella ilman huomautuksia.

Lähetetty: 19 Loka 2014, 00:13
Kirjoittaja gsxr
On siinä robinsonin kitissä paikka nopeusanturille ainakin jos on tuote ostettu suoraan robinsonilta ja mainittu että tulee katupyörään. Voi olla jopa ilman mainintaakin automaattisesti.

Screemer pipe voi mennä läpi katsastuksesta tai sitten ei. Molempia tapauksia on ollut. Katillisissa vehkeissä varmaan kaikki kaasut pitäisi mennä katin läpi.

Lähetetty: 19 Loka 2014, 05:22
Kirjoittaja Jaku
Mun mopoon tuli leima vaikka hukkaportissa oma putki joka tulee kyljestä ulos

Lähetetty: 24 Loka 2014, 17:07
Kirjoittaja strengi
Vaikuttas siltä että leimaamiseen screamer putken kanssa liittyy vahvasti katsurin tahtotila, saanti tilanne ja krapulan taso joten parasta lienee käydä kysäsemässä suoraan konttorilta. Kohtahan tuota joutuu auton leimaamaan jokatapauksessa. :)

Robinsonin tukilaakerointi tuli, ja siinä tosiaan oli myös nopeusmittarin anturille paikka valmiina kuten gsxr sanokin.
Paikalleenkin se meni, ja tuntus vetarikin pyörivän herkästi. Ensi silmäyksellä näytti että vetari heittäs siihen nähen pari milliä, eikä sitä olis mitään saumaa työntää paikoilleen. Sinne se kuitenkin meni kun kun ujutteli ja kiristeli kaikkea vuoronperään.

Sitten kaivattas taas mielipiteitä ja näkemyksiä:

High volume öljypumpun ratas ja korkee paine regulaattori kiertoon?
Se on tiedossa että ihan hirveen kylmästä laitetta ei kannata startata, tai ainakaan kierrättää noiden kanssa jos tahtoo pitää öljyt sisäpuolella.

Vesijäähytteisen painekotelon tulo-osan muotoilu?
Kuva

Minun järjen mukaan ilma ei nykysellä muotoilulla jakaantus koko kennon alalle kovinkaan hyvin, silti ainakin BigCC ja RCC:n koteloissa tulo on hyvin samankaltainen.
Ajatus olis jatkaa tuota osaa kolmiomaisesti kennolta eteenpäin, ja laittaa tuloputki tulemaan suoraan alhaalta n.90 asteen kulmassa koteloon, niin että ilma törmää ja leviää paremmin?

Lähetetty: 24 Loka 2014, 23:20
Kirjoittaja 1340R86
strengi kirjoitti:Vaikuttas siltä että leimaamiseen screamer putken kanssa liittyy vahvasti katsurin tahtotila, saanti tilanne ja krapulan taso joten parasta lienee käydä kysäsemässä suoraan konttorilta. Kohtahan tuota joutuu auton leimaamaan jokatapauksessa. :)

Robinsonin tukilaakerointi tuli, ja siinä tosiaan oli myös nopeusmittarin anturille paikka valmiina kuten gsxr sanokin.
Paikalleenkin se meni, ja tuntus vetarikin pyörivän herkästi. Ensi silmäyksellä näytti että vetari heittäs siihen nähen pari milliä, eikä sitä olis mitään saumaa työntää paikoilleen. Sinne se kuitenkin meni kun kun ujutteli ja kiristeli kaikkea vuoronperään.

Sitten kaivattas taas mielipiteitä ja näkemyksiä:

High volume öljypumpun ratas ja korkee paine regulaattori kiertoon?
Se on tiedossa että ihan hirveen kylmästä laitetta ei kannata startata, tai ainakaan kierrättää noiden kanssa jos tahtoo pitää öljyt sisäpuolella.

Vesijäähytteisen painekotelon tulo-osan muotoilu?
Kuva

Minun järjen mukaan ilma ei nykysellä muotoilulla jakaantus koko kennon alalle kovinkaan hyvin, silti ainakin BigCC ja RCC:n koteloissa tulo on hyvin samankaltainen.
Ajatus olis jatkaa tuota osaa kolmiomaisesti kennolta eteenpäin, ja laittaa tuloputki tulemaan suoraan alhaalta n.90 asteen kulmassa koteloon, niin että ilma törmää ja leviää paremmin?
Itsellä on yhdessä öljy pumppun ratas ja se paineen korotus ventiili
hyvin ovat toimineet vaikka lämpö on ollut -puollela,

coolerin ilman/lämmön jakutumista auto puollella tuli joskus tukailtua
lämpökameralla ja monesti tuloksena oli että isoosa pinta alasta
oli lähes käyttämättä

Lähetetty: 25 Loka 2014, 01:14
Kirjoittaja gsxr
Tarkista Strengi ketjun kireys lisälaakerin asentamisen jälkeen, mulla veti ketjun tosi tiukalle.

Mulla on pelkästään tuo öljypumpun viriratas ollu muutaman vuoden eikä ainakaan vielä mikään paikka ole leikannut.
Sanovat korkeamman paineen vaahdottavan öljyä, tai joku on joskus arvellut ja ajatus on muuttunut faktaksi aikain saatossa.

Lähetetty: 25 Loka 2014, 16:52
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Tarkista Strengi ketjun kireys lisälaakerin asentamisen jälkeen, mulla veti ketjun tosi tiukalle.

Mulla on pelkästään tuo öljypumpun viriratas ollu muutaman vuoden eikä ainakaan vielä mikään paikka ole leikannut.
Sanovat korkeamman paineen vaahdottavan öljyä, tai joku on joskus arvellut ja ajatus on muuttunut faktaksi aikain saatossa.

Liekö sitten itsellä ollut hyvää tuuria
tuon öljyn painen nosto palikan ja rattan kanssa
kun mitään onkelmia tai vaahtoa ei ole sen laitoin jälkeen tullut,
tosin sen jälkeen vasta ajellut toistakymentä tuhatta,
(mukan kaikenlaista ajoa mailin vetoja, autobaana, ruuhkissa matelua)
ilman öljyn jäähdytintä, öljyinä 10-60
kaamen, kiertokankien laakereina orkis laakerit

E: kammen öljy reikä ei ole muotoiltu(vakiokampi)




Edited By 1340R86 on 1414245263

Lähetetty: 25 Loka 2014, 22:39
Kirjoittaja strengi
Pidettiin tallikaverin/hovihitsarin kanssa puolen tunnin huutoäänestys painekotelon muuttamisesta, minä puolesta ja kaveri vastaan. Lopputuloksena kompromissi jossa tuo nykyinen pysyy tuollaisena ja siihen vaan lisäillään tarpeelliset anturit, ja uusia ideoita varten tehään kokonaan toinen mikäli aika/into/rahat riittää :thumbup:

Öljyn vaahtoamisesta tulis jotenkin mieleen, että pumppu horis välillä ilmaa sekaan? Joka vois tietysti johtua siitä ettei pohjassa oo öljyä tarpeeks/se ei oo ehtiny palaamaan sinne. Mullahan on tosiaan loiskelevykin, joka myös jollain lailla varmaan rajottaa öljyn paluuta imuputkelle.

Onko sulla gsxr ollut tuo tukilaakeri kauan käytössä?
Ymmärsin ostaessani ettei se laakeri välttämättä oo katukäytössä kauheen pitkä ikänen.

Lähetetty: 26 Loka 2014, 01:47
Kirjoittaja gsxr
Ei se mullakaan ole ollut kauaa käytössä, loppukesästä joskus otin käyttöön. Mutta laakerin kestävyys kävi itselläkin mielessä ja pikaisella tutkimuksella se näytti olevan ihan normi kamaa että pystyy vaihtaa tarvittaessa jos särkeytyy.
Siinähän taisi olla vain joku sokkarengas pitämässä sitä paikoillaan.

Tuosta öljystä ja sen mahdollisesta vaahtoamisesta, paras olisi varmaan vaihtaa vain tehokkaampi öljypumppu ainakin maili vehkeisiin.

Lähetetty: 11 Marras 2014, 14:31
Kirjoittaja strengi
Jotain vähäistä taas näprätty:

Kuva
Tialin kopio dumppi tuli rosterisella kiinnityskauluksella, joten sen tilalle joutui sorvailemaan vastaavan alumiinista.
Tein kerralla usemmaan, jos joku muukin tarvii. Samalla vauhilla tuli myös ahtolämpöantureille kiinnitysnippelit.


Sähköpurkkeja koitettu myöskin sovitella ilman kovin radikaalia rakentamista. Jo ostaessa paikallaan olleen PLX:n seosmittarin kaveriks tuli öljynlämpö- ja pakolämpöpurnukat samalta valmistajalta. Niitten seuraks kaverilta löytyi AEM:in aq-1 loggeri, jolla tarkotus seurata Seosta, öljynpainetta, ahtolämpöä, pakolämpöä, kierroksia ja renkaiden pyörimisnopeuksia. Mahollisesti ahtojakin, jos joku neljästä ensimmäisestä tuntuu turhalta.
Ahtolämpö antureita on tarkotus laittaa kaks, ennen ja jälkeen jäähyttimen kennon jotta voi kerätä vähän faktaa sen toiminnasta.