Sivu 1/6

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 10:30
Kirjoittaja 72-1172854340
Onko joku asentanut matkapyöränä erinomaiseen busaan ketjurasvarin. Kokemuksia ja hyviä ohjeita (kuvineen) toivotaan. :bike:

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 12:09
Kirjoittaja Quadron
Scottoileri löytyy. Ketjut näyttää voivan hyvin ja kiristystarvetta aika harvoin. Säiliö jemmassa satulan alla peräseinässä, pari kertaa kesässä pitää täytellä.

Ainoa miinus on että sottaa vähän enemmän, mutta poispeseminenkin on ihan eri luokkaa verrattuna vahoihin... :thumbup:

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 14:57
Kirjoittaja TJJ
Onhan tuossa pro-oileri. Samat jutut kuin Quadronilla. Toistaiseksi vajaan 8000km aikana tänä kesänä tarvinnu kerran laittaa lissää litkua. Vähän sotkua kyllä tulee, mutta tulkoon, tuleepahan pestyä pyörää useammin.. :p

En vaihtais pois.

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 19:54
Kirjoittaja Jaku
TJJ kirjoitti:Onhan tuossa pro-oileri.
En vaihtais pois.
Laitoin myös, ja minulla tulee ainakin 10 kertaa vähemmän sotkua kuin vahoilla :mosh:

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 22:03
Kirjoittaja Koijari
Hawkoiler on hyvä.Aina rasvaa kun nappia painaa.

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 23:18
Kirjoittaja TJJ
Jaku kirjoitti:Laitoin myös, ja minulla tulee ainakin 10 kertaa vähemmän sotkua kuin vahoilla :mosh:
Asetuksesi, jos saan kysyä?

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 15:57
Kirjoittaja 112-1168023213
Mistäs ootte noita halvimmalla löytänyt ja mitä on maksanut? Ulkomailta vai ihan koto-Suomesta? Entäs minkäslainen setti tuolta Scottoilerilta on paikoillaan (Universal vai Touring)?

Tuollainen vois olla meinaan aika hyvä ostos, ois yks huoli vähemmän sitten kun ei tarvittis niitä ketinkejä aina rasvailla joka ajoreissun/pesun jälkeen. :bowdown:

Lisäys: Onko noita tehty juuri joihinkin tiettyihin pyöriin vai voiko ostaa vain Universaalin setin?

Onkos jollain Loobmanista kokemuksia? Sen hinta kuitenkin hieman halvempi kuin Scottoilerin (onko kalliimpi parempi?)...




Edited By peltsi85 on 1185630569

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 17:12
Kirjoittaja Jaku
TJJ kirjoitti:
Jaku kirjoitti:Laitoin myös, ja minulla tulee ainakin 10 kertaa vähemmän sotkua kuin vahoilla :mosh:

Asetuksesi, jos saan kysyä?

En edes tiedä :p

Nappuloin vain niitä nappeja, eihän sitä manuaaliin jouda perehtyä :rasberry:

Kyllä välillä vaihtelenkin säätöjä ja ketju näyttää olevan rasvassa, sillä EE asetuksella tosin syytää jo vähän reilusti kamaa joka lentää jo perävaloille. Mihin olet asentanut sen?

1500 km turbon ja rasvarin kans eikä ole tarvinnu edes ketjua kiriä ???
Edellinenkin ketju ole ZZZ ja sitä piti kirrata aluksi 100 km välein, silloin ei ollu rasvaria.

Ed. ketju oli niitä saksan tuonteja ja tämä uusi on Nakkilasta Kujo tilannu. On muuten eriluokan ketju... Se edellinen oli kuin kuminauha... Erona päällepäin on että kuminauha oli kullan värinen ja nyt on kirkas

Oho, tää olis pitäny mennä jo ketjutopiciin, mutta laitetaan viinan piikkiin :kippis:

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 18:02
Kirjoittaja TJJ
Jaku kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Jaku kirjoitti:Laitoin myös, ja minulla tulee ainakin 10 kertaa vähemmän sotkua kuin vahoilla :mosh:

Asetuksesi, jos saan kysyä?

En edes tiedä :p

Nappuloin vain niitä nappeja, eihän sitä manuaaliin jouda perehtyä :rasberry:

Kyllä välillä vaihtelenkin säätöjä ja ketju näyttää olevan rasvassa, sillä EE asetuksella tosin syytää jo vähän reilusti kamaa joka lentää jo perävaloille. Mihin olet asentanut sen?
:D

Joo, "koneisto" mulla on takapenkin alla, samoin öljytörppö. Letku menee sieltä jostain, se tiputteleva osa on swingin alle ruuvattu kiinni.

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 18:38
Kirjoittaja Jaku
TJJ kirjoitti:swingin alle ruuvattu kiinni.
sama paikka :shocked:

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 22:32
Kirjoittaja mopoilija
loobman toimii hyvin jos on keskituki mopossa. täytyy sanoa että en millään lähtisi enään spray jutuilla rasvaan.

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 13:56
Kirjoittaja 112-1168023213
Nyt tuli eilinen ilta ja tämä aamu luettua netistä noita automaatti"öljyäjä" FAQeja ja taitaapi toi Pro-oiler olla se paras. Mutta yksi asia jäi epäselväksi: Seuraavanlainen teksti tuli vastaan: "For bikes with an electronic speedometer, the PRO-OILER taps into the bike's own speedo sensor signal wire - and this is by far the most convenient way to get distance information." ... Eli tarkoittaako tuo nyt sitten sitä samaa pistoketta johon on jo tökätty mulla GiPro ATRE? Eli voiko tuota Pro-oileria nyt sitten kytkeä vai pitääkö ostaa joku muu automaatti"öljyri"?

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 14:29
Kirjoittaja Jaku
peltsi85 kirjoitti:Eli tarkoittaako tuo nyt sitten sitä samaa pistoketta johon on jo tökätty mulla GiPro ATRE? Eli voiko tuota Pro-oileria nyt sitten kytkeä vai pitääkö ostaa joku muu automaatti"öljyri"?
Voi kytkeä, singnaali otetaan "rosvolla" kyseisestä speedo signal-johdosta

Muista ei ole kokemusta mutta kyllä tää Pro-oiler on hyvä :pomppu: Eikä mikään törkykallis

Lähetetty: 30 Heinä 2007, 20:45
Kirjoittaja jummijammi
peltsi85 kirjoitti:Onkos jollain Loobmanista kokemuksia? Sen hinta kuitenkin hieman halvempi kuin Scottoilerin (onko kalliimpi parempi?)...
Alkukesästä on kokemusta.. Lensi järveen sen jälkeen, ku huoltsikka käynnin aikana oli itestään ruutannu koko pullon öljyä renkaan alle.. :pääseinään: Ja taas vahaillaan..

Lähetetty: 10 Elo 2007, 13:37
Kirjoittaja 118-1121802715
Moi! Rakentelin itte rasvarin, säiliö syntyi 64 mm kupariputkesta(3,5dl) magneettiventtiili ja neulaventtiili sekä letkua. Öljyä ketjulle tippa/70s ja toimii moitteettomasti.
Öljynä olen käyttänyt moottorisahan teräketjuöljyä.
Kokemusta nyt yli 10 000 kilomeetriä ilman ongelmia.

Markkinoilla kaikenlaisia oilereita.... joten...

nimesin tämän "Eskoileriksi" :rasberry: