Sivu 1/2

Lähetetty: 17 Touko 2014, 21:39
Kirjoittaja peksi
7000rpm, niin alkaa nyhtäminen, ei kierrä enempää, vaikka kaasua "liputtelis" , ja ainakin 2,3,4-vaihteella tekee tuon, oiisko joku anturivika? Niin ja nopeusmittari elää omaa elämätätään, vauhtia esim 100 ja kiihdyttää, niin visari ei liiku, paitsi jonkun ajan jälkeen pomppaa oikeisiin lukemiin.

Lähetetty: 17 Touko 2014, 21:54
Kirjoittaja jarim
Vuosimalli?

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:01
Kirjoittaja peksi
99

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:01
Kirjoittaja Kujo
Mitä viimeksi tehty?

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:03
Kirjoittaja peksi
kansihan siitä oli talvella irti

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:04
Kirjoittaja Kujo
Jako pielessä.

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:07
Kirjoittaja peksi
ok, tutkitaanpa ens viikolla, nyt lisää olutta :p

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:17
Kirjoittaja Kujo
Pikkusen lyhyeksi jäi tuo edellinen kommentti (oli kiire kuselle)
Mutta siis lisäyksenä, että anturit yms harvoin hajoaa koneremontin aikana. Eli siis jos laite aiemmin toiminut ok, eikä remontin yhteydessä ole rikottu mitään elektroonista, niin kylläpä sen vian luulis mitä suurimmalla todennäköisyydellä liityvän itse asennustapahtumaan. Lisäksi myös kuvaamasi oire sopii kuvaan.

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:21
Kirjoittaja peksi
Juu kiitos, olisko asentajalle käyny kämmi ton ajotuksen suhteen, pitää ens viikolla kattooo miten merkit osuu kohilleen

Lähetetty: 17 Touko 2014, 22:56
Kirjoittaja jarim
Tuolta toisesta topicista: Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.

Lähetetty: 17 Touko 2014, 23:18
Kirjoittaja peksi
jep, kiitos paljom määtälle ja ja kujolle neuvoista.

Lähetetty: 17 Touko 2014, 23:21
Kirjoittaja peksi
jatkan vielä,, toi noeusmittariongelma lie pulssianturivika?,vi..n hyvää lonkeroo on täällä-- :rasberry:

Lähetetty: 17 Touko 2014, 23:34
Kirjoittaja Kujo
Voipi olla anturi, liittimet, mittaristo(harvemmin), tai jopa se kruunu sieltä vetoakselin päästä. Joskus jopa pelkkä anturin putsaus riittää.

Lähetetty: 17 Touko 2014, 23:47
Kirjoittaja Kujo
jarim kirjoitti:Tuolta toisesta topicista: Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.
En tiedä luinko huonosti, vai enkö vaan käsittänyt, mutta JariM, täsmennetäänkö:
eikös niin että kampiakseli pyöräytetään siihen 1-4yläkuoloon (merkki), jolloin nokkien täytyisi olla noissa mainitsemissasi.
Ja edelleen, (jos vakiokone), tällöin pakonokkapyörän nr1 piste venakopan tiivistepinnan tasolla (eteen), ja pakonokkapyörän pisteestä 2 laskien 15 pinniä imunokkapyörän nr3 pisteeseen.
Ja jos vielä epäilyttää, niin itsessään nokka-akseleissa on myös hennot viivat, (no siellä nokkapyöränpuolipäässä) -joiden kuuluu yläkuolossa osoittaa pako eteen ja imu taakse, siinä tiivistepinnan tasossa.

Lähetetty: 18 Touko 2014, 16:08
Kirjoittaja jarim
Juuriki noin. Ja tosiaan siinä yläkuolokohdassa nelosen lobet osoittaa täsmälleen siihen nokkapukin reunaan; siis imunokka noin klo 11 ja pakonokka klo 13 jos pidetään vaakaviivana sitä kantta. :)



Edited By jarim on 1400418579