Sivu 1/4

Lähetetty: 07 Kesä 2013, 18:09
Kirjoittaja 84-1370617433
Morjens kaikille. Olsin kysynyt et miten teillä muilla Busa käy eri firmojen bensoilla? Iselläni tyhjäkäynnillä käy ailahtelevasti nesteen bensalla.....

Lähetetty: 07 Kesä 2013, 21:20
Kirjoittaja Jokimaa
Enpä usko että johtuu tuosta kenen bensoilla ajelee.Jos ei sitten asemalta tule mitään sekaan.Sekin on nykyään aikas pieni mahdollisuus.

Ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa,meikäläisen busseissa :p

Lähetetty: 08 Kesä 2013, 00:17
Kirjoittaja mkn016
Tomppa74 kirjoitti:Morjens kaikille. Olsin kysynyt et miten teillä muilla Busa käy eri firmojen bensoilla? Iselläni tyhjäkäynnillä käy ailahtelevasti nesteen bensalla.....
Just tulin ajelemasta, ja ajattelin kirjottaa kyssärin samasesta aiheesta, mutta joku oli ehtinyt ensin ja todennut saman kuin minä.

Oma -03 bussi ei tykkää kuin shellin nitro power + bensasta. Sillä pelaa ko enkeli. Kaveri ei oo tosin sitte huomannu -09 gen2 kans ongelmaa, et bensa vaikuttais...

Jos erehyn tankkaamaan nesteellä 98 e5 tankkiin niin "helvetti" on irti. Kone takoo ja rytisee jo tyhjäkäynnillä... Se 2000-3000rpm:n välinen nykiminen on ihan mahotonta. Lisäksi kiihyttäessä se tuntuu kuin joku jarruttas kokoajan.

Startit kone kylmänä on kans hankalia tolla nesteen liemellä ei meinaa pysyä käynnissä, ja eka lähtö yleensä aina semmosta rynkytystä että pitää kytkintä käyttämällä se rauhottaa.

Pitäsköhän tuo oma ryskä viedä säätöihin, jotta sais säädöt kohilleen tämänpäivän bensalla??

Lähetetty: 08 Kesä 2013, 08:19
Kirjoittaja minizz66
mkn016 kirjoitti:
Tomppa74 kirjoitti:Morjens kaikille. Olsin kysynyt et miten teillä muilla Busa käy eri firmojen bensoilla? Iselläni tyhjäkäynnillä käy ailahtelevasti nesteen bensalla.....
Just tulin ajelemasta, ja ajattelin kirjottaa kyssärin samasesta aiheesta, mutta joku oli ehtinyt ensin ja todennut saman kuin minä.

Oma -03 bussi ei tykkää kuin shellin nitro power + bensasta. Sillä pelaa ko enkeli. Kaveri ei oo tosin sitte huomannu -09 gen2 kans ongelmaa, et bensa vaikuttais...

Jos erehyn tankkaamaan nesteellä 98 e5 tankkiin niin "helvetti" on irti. Kone takoo ja rytisee jo tyhjäkäynnillä... Se 2000-3000rpm:n välinen nykiminen on ihan mahotonta. Lisäksi kiihyttäessä se tuntuu kuin joku jarruttas kokoajan.

Startit kone kylmänä on kans hankalia tolla nesteen liemellä ei meinaa pysyä käynnissä, ja eka lähtö yleensä aina semmosta rynkytystä että pitää kytkintä käyttämällä se rauhottaa.

Pitäsköhän tuo oma ryskä viedä säätöihin, jotta sais säädöt kohilleen tämänpäivän bensalla??
Tänä kesänä huomasin täysin saman homman tossa 2000-3000rpm alueella tolla nesteen 98:lla..AFR loggeri ei näyttänyt kuitenkaan mitään erikoista muutosta mutta toi nykiminen hävis ku säädin aavistuksen rikkaammalle tolle alueelle...tiiä sitte onks nesteen litkuissa jotain eroo.

Lähetetty: 08 Kesä 2013, 08:44
Kirjoittaja Jokimaa
Todella outoa. Ei kyllä ole minulla ollut ongelmaa. Kannattaa ottaa yhteyttä Neste Oil yhtiöön. Ne on vastuussa jos tulee ajoneuvoon vaurioita laadun muutoksesta.

Meinaan vaan että kun bensat tulee kuitenkin samaisesta laitoksesta. Tosin jokaisella yhtiöllä on hieman erilaiset lisäaineet.Mutta ei niiden pitäisi tuollaista tehdä!

Teboil ajaa myös tuolta samaisesta putkesta tulevaa bensaa ja Haminan varastolta.

PS:Ei muuta kuin yhteys asemaan josta ostanut bensan. Aloittavat heti sitä kautta tutkimuksen.

Lähetetty: 09 Kesä 2013, 17:01
Kirjoittaja 84-1370617433
Kiitos vastauksista....! Vien pyörän huoltoon ja saavat katsoa säädöt ynm.... Laitan tietoo et mitä tohtorit sannoo! Sit ei auta muuta kun ottaa nesteelle yhteyttä.

Lähetetty: 09 Kesä 2013, 18:28
Kirjoittaja SSBusa
Bensastako lie johtunut vai liekö säädöissä tai kuskissa vika, mutta itella stumpannu pyörän kaks kertaa tyhjäkäynnin pinnassa ja viimeinen sillä seurauksella, että murtui nilkka...neljä viikkoo kipsissä. Toivottavasti on tuolloin OK. Pyörä nyt tarkastettavana ja katotaan säädöt, ei oo tehny aiemmin..prkle :(

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 11:39
Kirjoittaja 84-1370617433
Säädöt ok ja kuski kyll osaa hommansa 35 vuoden kokemuksella...... kokeiltu shell bensa ja toimii nyt normaalisti.... :)

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 15:53
Kirjoittaja Vajukki
Olisko mennyt Nesteellä 95 ja 98 jakelut sekaisin?

Joskus täytyi 95:ta tankata muutama litra kun oli bensa kaput ja asemalla ei ollut muuta. Silloin tuntui että ei oikein kunnolla käy.

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 16:50
Kirjoittaja wexi
Käyttää Vittaniemen Samilla säädöissä ja V-Poweria tankkiin ni kyllä pelittää :D

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 17:35
Kirjoittaja Jaku
Ei ainakaan föönivehkeeseen V-poweria ja penkkiin. Itellä menny reisille kiehuvan bensan takia kaksi dynokeikkaa :shocked:

Lähetetty: 12 Kesä 2013, 06:00
Kirjoittaja BaTTman
Nesteen ja Shellin kun on kiertänyt kaukaa, niin ei ole tarttunut mitään tuollaisia oireita. TB ja ST1 98 toimii hyvin. Turhaa se on Shellin superhypernitrololultrabioetanolkompostilöpöstä on ylimääräistä euroa litralta maksaa :p .

Lähetetty: 12 Kesä 2013, 09:14
Kirjoittaja 107-1089231881
Mielenkiintoiseksi tämän keskustelun tekee se että 95/98e käsittääkseni tulee kaikille asemille nesteen jalostamolta :baaa:

Niin ja toi Vpowerkin kuuluu joukkoon, lisäaineistuksessa on marginaalisia eroja

vai onko jollain parempaa tietoo ?




Edited By Ksthb on 1371017856

Lähetetty: 12 Kesä 2013, 10:12
Kirjoittaja waiski10
olisko noin?

Lähetetty: 12 Kesä 2013, 10:19
Kirjoittaja Peltsi72
Ksthb kirjoitti:Mielenkiintoiseksi tämän keskustelun tekee se että 95/98e käsittääkseni tulee kaikille asemille nesteen jalostamolta :baaa:

Niin ja toi Vpowerkin kuuluu joukkoon, lisäaineistuksessa on marginaalisia eroja

vai onko jollain parempaa tietoo ?
Komppaan Jamppaa..

Oltiin Nesteen Naantalin jalostamolla vierailulla ja siellä ainakin kerrottiin että st1 ja tais siinä muitakin jakelioita olla, polttoaineet tulee Nesteeltä.. ja oli siellä ainakin lastaamassa ST1 kuormabiilejä