Sivu 1/2
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 12:20
Kirjoittaja Arctikdiver
Kertokaatte viisaammat, millaisia ajotuksia tarviis alkaa haarukoimaan vakio Gen1:n imunokalle turbon seuranan pakopuolelle...?
Entä ylipäätään mitä pitää ja tarvii ottaa huomioon em. konstruktiolla... Solmuna McX400.
Ryhmän alla 2mm koroke.
Vai annetaanko suosiolla olla...
Entä kansi, mistä tarvii riipasta särmiä pois?
-jari-
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 12:26
Kirjoittaja 107-1089231881
Säädettävät nokkapyörät... suosittuja ajoitus arvoja eri käyttötarkoituksiin.. 105/105, 105/107, 106/106, 107/109....
Edit: kanteen ei tartte kajota..
Edited By Ksthb on 1331807476
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 15:20
Kirjoittaja tetsa
Mitä/paljonko hyötyä tosta imunokan laitosta pakopuolellekin on?
Et tarviiko alkaa itellekin moista metsästää.
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 17:08
Kirjoittaja jarim
Nostoa ja asteita enemmän tuossa imunokassa (eli hengittelee paremmin), suosittu modi vapareihinkin. Vajaa 10hp lisää ja yläkierroksilla raikkaampi (vaparissa siis).
Edited By jarim on 1331824239
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 18:15
Kirjoittaja waiski10
Tuleekos tuosta hengittävyydestä ongelmia pakopuolelle? Liiallisen pakopaineen nousun muodossa.
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 18:43
Kirjoittaja Arctikdiver
Niin, juurikin tuohon Wäiskin esittämään ajatukseen olisi hyvä saada tietoa...
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 18:51
Kirjoittaja jarim
Eikö pakopaineet enemmänkin liity turbon kokoon / käytettyyn ahtopaineeseen / putkiston virtaavuuteen? Joku tietävämpi ehkä kertoo, oma tietämys turboista aika vähäistä.
Edited By jarim on 1331830322
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 19:43
Kirjoittaja jakehaanpää
Arctikdiver kirjoitti:Niin, juurikin tuohon Wäiskin esittämään ajatukseen olisi hyvä saada tietoa...
Kilautus Artsille antais varmaan vastausta...
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 19:45
Kirjoittaja Arctikdiver
Putkistot ilmeisimmin virtaa ihan riittävästi... mutua
Vastustavin osio taitaa olla pakopesä.
Nyt menossa perus tarkastus ja pikku vahvistukset, jos ahtoja nostais...
Nyt mennään 0,85 tasossa. Tavotteissa ei ole nostaa painetta ainakaan juuri yhden yli. Touring ominaisuus olisi tarkoitus säilyttää.
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 20:29
Kirjoittaja Jaku
Eikös se pakopaine ole juuri siellä kannen ja turbon välissä vaarallista ettei ala potkiin takas. Jotain oon lukenu aiheesta. Eli ongelma on turbon pakopuolen koko. Liian suuri, herää pirun myöhään ja kun taas liian pieni, ongelma on toi pakopaine
Googlettamalla löytyy tietoo
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 21:47
Kirjoittaja BussiJussi
Arctikdiver kirjoitti:Kertokaatte viisaammat, millaisia ajotuksia tarviis alkaa haarukoimaan vakio Gen1:n imunokalle turbon seuranan pakopuolelle...?
Entä ylipäätään mitä pitää ja tarvii ottaa huomioon em. konstruktiolla... Solmuna McX400.
Ryhmän alla 2mm koroke.
Vai annetaanko suosiolla olla...
Entä kansi, mistä tarvii riipasta särmiä pois?
-jari-
Sait pm:ää
Lähetetty: 26 Syys 2013, 23:05
Kirjoittaja AtteKoo
Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
Edited By AtteKoo on 1380229108
Lähetetty: 27 Syys 2013, 09:47
Kirjoittaja Nesmit
Tossa pakopaineista väännettynä rautalangasta: ...KLOKS...
Lähetetty: 27 Syys 2013, 11:49
Kirjoittaja Titaani
AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
Lähetetty: 15 Loka 2013, 16:03
Kirjoittaja 1340R86
Titaani kirjoitti:AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
Tuosta ventiilien "leijumisesta"
~1,8bar niin näytävät imuventiilit aukeavan vaikojousilla