Sivu 1/6
Lähetetty: 15 Loka 2012, 13:14
Kirjoittaja Kummeli
Päivää hyvät foorumilaiset!
Aattelin kirjautua ja kysellä vähä typeriä ku tiedot löytynee täältä kaikista helepoiten?
Elikkäs, mistä olis järkevin mitata öljynpainetta? Koneena -00 mallin busa, ja pitäs saaha tietoa paineesta, sekä lämmöstä. Pitäs myös tietää tuon öljynlämmön paras mittauskohta. Onko tuossa öljykierrossa jonkinnäköstä termostaattia ja missähän asteissa toimii jos sellanen löytyy?
Sitte sellane typerä kysymys, elikkä mitä nuitten pakokanavien yläpuolelta löytyvien lätkien alta löytyy? Onko ne jotaki öljykanavia vai vanhoja koneistusreikiä tms?
Todennäkösesti tulee lisää typeriä kysymyksiä, sillä tuossa kk takaperin alko projekti jossa pitäs 126 fiattiin (alias norsunpaska...) laittaa tuo kone.
Kiitos, ja anteeksi.
Lähetetty: 15 Loka 2012, 14:21
Kirjoittaja BusaNite
Pääkyssäriin osaa vastata mut ne pakokanavien pääl olevat lätkät on PAIR:n peitelevyt. Eli lyhyesti: anna niitten olla siinä äläkä välitä niistä
Lähetetty: 15 Loka 2012, 16:41
Kirjoittaja Kummeli
Jaa että tuollane härveli... Tuo linkki selventiki hyvin. Kaikkea ne keksii, ei muuta voi sanoa....
Lähetetty: 15 Loka 2012, 17:18
Kirjoittaja jarim
Lohkon pääöljykanavan päässä (koneen etupuolella, ryhmän alla) ainakin on paikka mihin saa anturin, kato vaikka tuosta, vasemmassa alakulmassa tuosta näkövinkkelistä katsoen.
Öljynpaineanturihan siitä jo löytyy vakionakin, vaihda sen tilalle jotain oikeasti painetta mittaavaa?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 18:19
Kirjoittaja Kummeli
Juujuu, eli onko se pelkällä valolla se oma öljynapinemittaus? Ja se anturi vissiin koneen oikeella puolen suoraan alaspäin sojottava anturi? Nimittäin hankala ku ei oo ikinä nähny kokonaista teknikkaa ku pelkästään kone ja johtosarja
Lähetetty: 16 Loka 2012, 08:33
Kirjoittaja jarim
Just noin.
Lähetetty: 16 Loka 2012, 09:23
Kirjoittaja tenhulttio
Öjynkierrolle ei ole termostaattia. Ja kaikki öljy ei kierrä öljynjäähdyttimen kautta. Öljynsuodattimen alla on proppu jossa on noin 5mm reikä. Jos reiän tukkii niin sitten kaikki öljy pakotetaan jäähdytyskiertoon. Tai jos haluaa ottaa öljynjäähdyttimen pois käytöstä niin tuo proppu pitää ottaa pois.
Lähetetty: 16 Loka 2012, 12:54
Kirjoittaja Kummeli
Justjust. Joo, no pitänee koittaa ensi tuolla normaalilla lauharilla, pitää vaa pidentää letkut että sais sen johonki järkevämpään paikkaan + tuuletin. Sitte seurailee lämpöjä jos nousee nii laittaa sen väkisin kierron sitte...
Lähetetty: 16 Loka 2012, 16:49
Kirjoittaja jarim
Minkälaiseen käyttöön sulla Fiat tulee?
Lähetetty: 28 Loka 2012, 13:41
Kirjoittaja Kummeli
Tieliikenteeseen...
Koneestahan tulee "omavalmiste" jolloinka iskunpituutta ja porausta pienennetään nii paljo että kuutiot menee kohalleen... Sitte kuristus tuohon 22kw on kans meleko haastava, mutta onha nuita näkyny 25kw:senaki nii luulis tuon 3kw menevän vielä jotenki...
Lähetetty: 28 Loka 2012, 14:43
Kirjoittaja jarim
Heh, hassu projekti koneen kannalta kun yleensä noita iskuja ja porausta viedään vähän toiseen suuntaan.
Lähetetty: 28 Loka 2012, 20:24
Kirjoittaja snuggles
Tämmöstä ollu ulkomailla myynnissä, tiputtaa kuutiot 1000cc tasolle vakioporauksella:
"48.4mm destroke hayabusa crankshaft (marine rewelded)"
Mutta millä pienennetään porausta, putkituksella ?
Lähetetty: 29 Loka 2012, 17:57
Kirjoittaja Kummeli
Se ehkä menee vähän harmaan alueen kautta... Kone käy auki ja sinne tehään mitä tehään, ja lopputulos on allekirjotettu lappu missä lukee kuutiotilavuus... Tuo koko rakkineen rekisteröinti alkaa oleen niin siinä ja tässä että ei tuolla kuutiotilavuuden todenmukasuudella oo mitää merkitystä. Tuo kuristus pikemminkin, ja miten sen tienpäällä näyttää että palikat on paikallaan jne.
Lähetetty: 29 Loka 2012, 18:45
Kirjoittaja Kummeli
Imeeköhän kone tuollaset yleismalliset pipercrossin vaahtomuoviset suodattimet tukkoon? Nimittäin pitäs hommata jostain suodattimet, kun alkup. koteloa ei enään oo. Nuo K&N suodattimet taas on olovinaan kalliita, niin mikä olis hyvä vaihtoehto?
Lähetetty: 24 Maalis 2013, 20:36
Kirjoittaja Kummeli
Noniin, nyt edenny siihen pisteeseen että pitäs kone saaha käyntiin. Mutta, mulla on nyt tuossa oman öp-anturin vieressä olevassa nipassa mekaaninen mittari kiinni, ja oon koittanu pyörittää konetta jonku verran startilla, mutta paine ei nouse? Onko nyt jotai mitä en oo huomannu...? Eka otin venakopan auki ja laiton tippakannulla nokkiin öljyä ettei tuu vahinkoa ku kone on seisonu jonku aikaa. Sitte vain akulla suoraan startin johtoihin virtaa. Mittari ei heilahakkaan, ja koitin ottaa koneen oikealta puolen kanteen menevän öljyletkunki irti, mutta yhtää ei öljyä tullu. Kone on lavan päällä tuettuna, melko suorassa. Silmästä öljyä näkyy ja sitä tosiaan on.
Vai onko mahollista, että tuo ö-pumppu tarttee niin kovat kierrokset että startti ei pysty pyörittään painetta?