Sivu 1/1
Lähetetty: 01 Touko 2013, 17:21
Kirjoittaja villeh
Kovempien pulttien momentti?
Onko kellään tietoa!?
Lähetetty: 01 Touko 2013, 17:30
Kirjoittaja jarim
Initial 18Nm, Final: 32Nm. Noitako meinasit?
Lähetetty: 01 Touko 2013, 17:44
Kirjoittaja gsxr
Lähetetty: 01 Touko 2013, 18:14
Kirjoittaja 1340R86
villeh kirjoitti:Kovempien pulttien momentti?
Onko kellään tietoa!?
Mataka pyörään laitelin alakerran pultit tuon ohjeen mukaa (47,454NM)
lainatu apen sivuilta
"MBS1300GSX INSTALLATION INSTRUCTIONS
1. Clean out holes...If necessary use solvent and a small gun brush.
2. Set empty cases together to determine where studs go. Long studs are #s 2, 4, 6 per factory shop manual.
3. The long thread goes in the engine case.
4. Using two wrenches, lock two 3/8-24 nuts on the end of the stud. (Do not use nuts that came with stud kit.) Install studs in case and torque 8 ft. lbs. max.
5. Upon assembly, using locktite, an 11mm or 7/16 12-point socket, torque nuts to 32-35 ft. lbs. max. Consult factory manual for tightening sequence. Use all oem washers under nuts. Copper washers go on the four studs not covered by the oil pan.
WARNING - Overtightening main bearing studs may squeeze main bearing bores out of round."
ja kannen pulti/mutterit tuon ohjen mukaan (88,128NM)
lainatu apen sivuilta
"Hayabusa CS1300STN CYLINDER STUD INSTALLATION INSTRUCTIONS
1. Long threaded end must be installed in the case.
2. Note stock stud location before removing. There may be several different stud lengths.
3. After removal of stock studs (removal tool #SP-100 available from APE) thoroughly clean holes with solvent and blow out.
4. Use APE stud installation tool #08-151 or two 10x1.25mm nuts on the short end thread. Dip long thread in oil and install in the case. Torque to 12-15 ft. lbs. maximum.
5. Using APE CHN10125.10 head nuts, torque to 65 lbs.. "
Lähetetty: 01 Touko 2013, 19:28
Kirjoittaja snuggles
Aika kovia on momentit ollu, tais olla maximit mitä suositellaan. Huomioi runkolaakeripesän mahdollinen vääntyminen isolla momentilla.
Lähetetty: 01 Touko 2013, 21:40
Kirjoittaja 1340R86
snuggles kirjoitti:Aika kovia on momentit ollu, tais olla maximit mitä suositellaan. Huomioi runkolaakeripesän mahdollinen vääntyminen isolla momentilla.
Jep kovilta tuntuiva kun kiristeli
Lähetetty: 01 Touko 2013, 22:04
Kirjoittaja villeh
Jeps, kiitos 
Lähetetty: 01 Touko 2013, 23:13
Kirjoittaja jarim
Vakiomomenttiin vedettiin runkolinja nuilla kovillakin. Enpä näe hyötyä kovemmista momenteista? Samaten kansi jätetty aina 60-65 tietymille, eipä ole kannentiivisteen kanssa ongelmia ollu vaikka paineita pytyssä on... 
Lähetetty: 02 Touko 2013, 13:39
Kirjoittaja snuggles
Samat momentit täälläkin, normi runko ja 65 kansi, 10mm vaarnoilla. Runkolinjassa kun laitettu isompaa pulttia niin silti normi momentti, kun se on tosi kelju saada ehjättyä jos muuttaa muotonsa, ja tuppaa tulemaan romua samalla.