Sivu 1/15
Lähetetty: 23 Heinä 2008, 00:33
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. kuvat kertokoot mitä tuleman pitää ???
Kuvia 7 kpl, alkaen TOSTA
Edited By Ksthb on 1364672192
Lähetetty: 20 Elo 2008, 21:35
Kirjoittaja 107-1089231881
projekti etenee, laakerointi valmis. Yllätyksenä että uudet veivit otti lohkoihin kiinni
Pulttien lyhennys, kankien painoitus, lohkon porttaus ja nyt sopii pyörimään 
parit kuvat
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Koko projektin kuvat
http://galleria.busanistit.org/v....rojekti
Edited By Ksthb on 1364672227
Lähetetty: 21 Elo 2008, 11:11
Kirjoittaja tenhulttio
Paljonko tulee iskunpituutta?
Kuinka pitkät kiertokanget?
Lähetetty: 21 Elo 2008, 14:44
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. paljo ei oo näkynyt vielä yhdessäkään taulukossa, toiseen lyhyet ja ISOT männät
Hmm.. tiedän että tämä vastaus ei tyydytä mutta speksit paljastetaan myöhemmin

Lähetetty: 21 Elo 2008, 18:11
Kirjoittaja BussiJussi
Männix jos ei tule 87mm Muzzyt, niin on pettynyt.... :laugh:
:p :p
Lähetetty: 25 Elo 2008, 19:06
Kirjoittaja 107-1089231881
Homma etenee
Kuvia lisää alkaen tosta
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Edited By Ksthb on 1364672258
Lähetetty: 25 Elo 2008, 21:29
Kirjoittaja Jaakko
86 * 71 = 1650cc ?
Lähetetty: 25 Elo 2008, 21:29
Kirjoittaja tenhulttio
Joko saa arvata mitkä on speksit?
Sattu hieman sumeat kuvat mauserimittauksista mutta arvelen että laite on:
joko 1696cc
tai 1736cc
Meneekö liki?
Edit:
Eli 73mm x 86mm tai 87mm
Edited By tenhulttio on 1219689067
Lähetetty: 26 Elo 2008, 01:27
Kirjoittaja 107-1089231881
Saa, saa. No pikku pilke silmässä kuvailin ja jätin arvailuille tilaa
Akseli Falicon +9mm, ryhmä Muzzy 86mm, ö/i Gixun H-profiili kanget 117mm. Tilavuus pikaisesti laskien 1684cc, menikö oikein?
Lähetetty: 26 Elo 2008, 02:07
Kirjoittaja Jaakko
joko pian kasassa ja penkitettävänä kun näin myöhään tallissa menee?
Lähetetty: 26 Elo 2008, 09:16
Kirjoittaja 74-1211486656
Ksthb kirjoitti:Hmm.. kuvat kertokoot mitä tuleman pitää ???
Kuvia 7 kpl, alkaen TOSTA
Niin pukkaa meilläkin, tuli kutsu mörköoopperaan ja koska tota kulttuuria tuetaan niin hyvin joten koko tiimin voimin mukana ollaan... TFM:n psta jouni
Lähetetty: 26 Elo 2008, 12:55
Kirjoittaja tenhulttio
Ksthb kirjoitti:Saa, saa. No pikku pilke silmässä kuvailin ja jätin arvailuille tilaa
Akseli Falicon +9mm, ryhmä Muzzy 86mm, ö/i Gixun H-profiili kanget 117mm. Tilavuus pikaisesti laskien 1684cc, menikö oikein?
Mun exelin
mukaan 1673cc
Ei paha...
Edit: lisätietoja/laskelmia
25m/s keskimääräinen männännopeus kierroksilla 10416r/min
Kankisuhde 1.625 (vakio 1.897)
Edited By tenhulttio on 1219750706
Lähetetty: 26 Elo 2008, 17:05
Kirjoittaja snuggles
Siihen vielä korotettu rajoitin niin männän nopeus 27,6m/s. Paljonko on muutes moto-gp pyörissä tahi F1:ssä ?
Lähetetty: 26 Elo 2008, 17:10
Kirjoittaja snuggles
Olishan faliconilla ollu vielä +11mm iskulla kampura (28,3m/s). Mutta lienee tarvis siirtää jo jalkatappeja että mahtuu veivit pyöriin 
Lähetetty: 26 Elo 2008, 18:43
Kirjoittaja tenhulttio
snuggles kirjoitti:Siihen vielä korotettu rajoitin niin männän nopeus 27,6m/s. Paljonko on muutes moto-gp pyörissä tahi F1:ssä ?
F1:ssä maksimi sallittu männänhalkasija on 98mm (Ja tuohon myös pyritään)
=> Maksimi isku (jottei sallittu 2400cc ylity) on 39.77216404mm
Maksimi kierrosluku nykymoottoreilla on 19000r/min
=> maksimi keskimääräinen männännopeus on 25.18903722m/s
Reilusti desimaaleja mukana kun otin suoraan ekselistä 
Olettaisin että busaa ei kannata kierrättää kovin paljon yli 25m/s männänopeuksilla. En sitten tiedä onko tuo kestävyyteen liittyvä haamuraja vaiko laskeeko hyötysuhde vai mikä.
Nythän herrarin koneesta paukkuu kiertokanget jo näilläkin kierroksilla (19000) 