Sivu 1/1
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 00:02
Kirjoittaja ari1630
Onkos kukaan perehtynyt paremmin big bang moottoreihin?
Tuli ostettua Piperin bb3 nokat joissa 1 ja 4 "räjähtää" yhtä aikaa ja sitten 3 ja sitten 2. Tim Radley niminen kaveri perehtynyt noihin.
artikkeli
tonninen gixxeri
Äänet ainakin olis moottorissa erilaiset kun normissa busassa,ens kesäks olis tarkoitus tehdä kilpa-autoon tommonen kone muitten kiusaksi.
Sytty ja polttoainepuoleen täytyy vain keksiä muutoksia kuinka nokilla saa toimimaan.
Nyt saa antaa vinkkejä kuinkas tuo toteutetaan
joitain ideoita päässä kyllä pyörii ???
Edited By ari1630 on 1354341032
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 09:50
Kirjoittaja Heksa
Ja, mitäs tällä sitte saavutetaan?
eikö rivimoottorien idea oo, että saadaan käynti tasaiseksi kun sylinterit syttyvät eri tahtiin?
miksei laita suoraan HD moottoria?
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 10:03
Kirjoittaja BaTTman
Nopiasti pähkäiltynä pieni tehon nousu? Jos kerta 2 mäntää pamahtaa samaan aikaan :p .
Awesome, the power is disconcerting, it feels flatter but that is because it loses the peakiness of the normall stroke. The torue is big and right from the go
Edited By BaTTman on 1354349131
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 12:13
Kirjoittaja martti
BaTTman kirjoitti:Nopiasti pähkäiltynä pieni tehon nousu? Jos kerta 2 mäntää pamahtaa samaan aikaan :p .
Awesome, the power is disconcerting, it feels flatter but that is because it loses the peakiness of the normall stroke. The torue is big and right from the go
Ja isompi tuhon nousu kun kaks mäntää pamahtaa samaan aikaan :1087
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 12:23
Kirjoittaja ari1630
Heksa kirjoitti:Ja, mitäs tällä sitte saavutetaan?
eikö rivimoottorien idea oo, että saadaan käynti tasaiseksi kun sylinterit syttyvät eri tahtiin?
miksei laita suoraan HD moottoria?
no rr-puolella saavat paremman vetopidon ,vaikka maalaisjärjellä ajattelis juuri päin vastoin.takapyörällä aikaa ottaa pitoja pidemmän katkon aikana.Meikäläisen käytössä tuolla ei ole mitään väliä.
miksi laittaa HD kun noita busan koneita lattialta löytyy,ja jotain uutta mukava testata ja toteda sitten ettei kannattanut :laugh:
Näillä bb3 nokilla 1 ja 4 pamahtaa yhtäaikaa ja sitten 2 yksin ja sitten 3 yksin.
noissa bb2 moottoreissa mosahtaa aina kaks yhtä aikaa.
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 12:57
Kirjoittaja ysi-ärrä
Heh, tuossa tonnisen videossa nuo saundit on kyllä aika lasapaskan kuuloset, en ymmärrä moista :laugh:
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 18:31
Kirjoittaja tomppa73
Kaikkee kannattaa kokkeilla... eli rohkeesti vaan:)
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 19:10
Kirjoittaja 109-1268510473
Juu, hienoo että porukka viittii tehä ja kokeilla juttuja, vaikka yleensä Suomalainen "kannustus" meinaa olla kovaa..
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 19:49
Kirjoittaja ari1630
tomppa73 kirjoitti:Kaikkee kannattaa kokkeilla... eli rohkeesti vaan:)
eikai sitä ny ihan kaikkea :laugh:
luultavasti tota kokeillaan semmoseen moottoriin jossa on busan kansi ja pyttyryhmä, autokäyttöön tehty billetti alakerta ja "Kiina"kampiakseli 67,5mm iskulla.
Voitelu toteutettu ulkopuolisella 4lohkosella kuivasumppupumpulla ja vesi kiertää sähköpumpulla.
kaikkea sitä aina tulee muutaman jälkeen keksittyä
Edited By ari1630 on 1354384235
Lähetetty: 01 Joulu 2012, 20:49
Kirjoittaja snuggles
Kysyin tuosta mielipidettä ulkomaan gurulta:
"Not much point in big bang, only a bit more torque, but hardly any difference, this has been done before for off road cars with busas to give them more, all went back to conventional motors. Good to see people doing different things."
Lähetetty: 03 Joulu 2012, 15:17
Kirjoittaja snuggles
mmie kirjoitti:Juu, hienoo että porukka viittii tehä ja kokeilla juttuja, vaikka yleensä Suomalainen "kannustus" meinaa olla kovaa..
Kannustus voi välillä olla negatiivis sävytteistä, mutta olisinpa vuosien varrella itse uskonut muutamia "toi ei kyl tule pelittään" vinkkejä, olis säästäny useemman euron, mut toisaalta harrastaminen on tekemistä eikä käytännön kokemusta korvaa mikään. Big bang busan motti voi olla tosi eksoottinen kuunnella ja jotain eroja vääntöalueen sijainnissa, mutta pelkäänpä ettei suorituskykyyn tule juuri parannusta.
Lähetetty: 04 Joulu 2012, 17:01
Kirjoittaja 109-1268510473
Niinhän se RR puolellaki menee, että tehot ja suoranopeus putoaa, mutta kierros taittuu kuitenki nopeammin, eli ei ihan busaan menevä parannus. Mutta ne äänet vois olla ainakin sillä 2-1-1 syklillä aika messevät..
Lähetetty: 04 Joulu 2012, 18:34
Kirjoittaja ari1630
snuggles kirjoitti:mmie kirjoitti:Juu, hienoo että porukka viittii tehä ja kokeilla juttuja, vaikka yleensä Suomalainen "kannustus" meinaa olla kovaa..
Kannustus voi välillä olla negatiivis sävytteistä, mutta olisinpa vuosien varrella itse uskonut muutamia "toi ei kyl tule pelittään" vinkkejä, olis säästäny useemman euron, mut toisaalta harrastaminen on tekemistä eikä käytännön kokemusta korvaa mikään. Big bang busan motti voi olla tosi eksoottinen kuunnella ja jotain eroja vääntöalueen sijainnissa, mutta pelkäänpä ettei suorituskykyyn tule juuri parannusta.
erilaisia mielipiteitä moottorin "viritykseen" löytyy melkein yhtä paljon kuin virittäjiäkin eri mielipiteistä/vinkeistä kun ottaa kultaisen keskitien niin ainakin yleensä oltu + puolella vaikka tili on sen jälkeen ollutkin sitten miinuksella
Yleensä aina tehty jotain erinlaista kuin muut,tulee yhtä äkkisiä päähän pistoja missä ei välttämättä ole mitään järkeä.
Mutta kerran ainakin nokat laitetaan paikoilleen jotta kuulee minkälaiset äänet moottoriin tulee
Niin ja nyt alkoi myös yhden moottorin ahtaminen viikonloppuna..sitäkin pitää kokeilla...ainakin kerran