Sivu 1/1

Lähetetty: 11 Syys 2012, 20:33
Kirjoittaja tomppa73
Elikkäs tässä pikku siidereissään tullut mietittyä sellaista kun pykältäessä isompaa vaihdetta niin ahdot laskee...
Shifteri vissiin korjaa asiaa...
Mutta onkos kellään kokemusta/tietoa autopuolelta tuttua keinoa syöttää bensaa pakosarjaan jolla saadaan pidettyä ahdot ylhäällä vaikka kierrokset laskee???
Jos ei muuta niin pauketta se saa ainakin aikaan :D

Lähetetty: 11 Syys 2012, 20:49
Kirjoittaja Heksa
tomppa73 kirjoitti:Elikkäs tässä pikku siidereissään tullut mietittyä sellaista kun pykältäessä isompaa vaihdetta niin ahdot laskee...
Shifteri vissiin korjaa asiaa...
Mutta onkos kellään kokemusta/tietoa autopuolelta tuttua keinoa syöttää bensaa pakosarjaan jolla saadaan pidettyä ahdot ylhäällä vaikka kierrokset laskee???
Jos ei muuta niin pauketta se saa ainakin aikaan :D

kannattaa ainakin pitää niin avara putkisto että pauke menee ulospäin
eikä kohti pyttyjä kääntäen venttiilisäätöpalan pystyyn :mopo:

Lähetetty: 11 Syys 2012, 21:43
Kirjoittaja tomppa73
Heksa kirjoitti:
tomppa73 kirjoitti:Elikkäs tässä pikku siidereissään tullut mietittyä sellaista kun pykältäessä isompaa vaihdetta niin ahdot laskee...
Shifteri vissiin korjaa asiaa...
Mutta onkos kellään kokemusta/tietoa autopuolelta tuttua keinoa syöttää bensaa pakosarjaan jolla saadaan pidettyä ahdot ylhäällä vaikka kierrokset laskee???
Jos ei muuta niin pauketta se saa ainakin aikaan :D
kannattaa ainakin pitää niin avara putkisto että pauke menee ulospäin
eikä kohti pyttyjä kääntäen venttiilisäätöpalan pystyyn :mopo:
Tuo on varmasti totta.
Minulla Pro Boostin setissä putki pieninmillään turbon jälkeen 50mm, vaimennin mukaan lukien. Tuon luusis riittävän.

Mutta siis edelleen: autoissa tuo konsti pelaa, nyt vaan kiinnostais tietää onko pyörissä käytetty samaa konstia?

Lähetetty: 11 Syys 2012, 22:26
Kirjoittaja jarim
Sifteri on se terveellisempi konsti...

Lähetetty: 11 Syys 2012, 22:55
Kirjoittaja tomppa73
jarim kirjoitti:Sifteri on se terveellisempi konsti...
Jostain kumman syystä tämän herran kommenttia ootinkin...
Ja niihin olen oppinut luottamaan...
Eli käännetty kaavio ja shifteri... näillä lähetäään kokeileen!

Mutta mutta... silti antakaa tietoo jos joku on kokeillut mopossaan otsikon mukaista sydeemiä! :kippis:

Lähetetty: 12 Syys 2012, 10:36
Kirjoittaja Nesmit
Tietenkin turbon tyypin valinta vaikuttaa asiaan myös :)
Mutta omassa kokoonpanossa shifteri, ja toimii...

Lähetetty: 12 Syys 2012, 12:29
Kirjoittaja Snowman
Ennen vanhaan ku ei ollu paukku-systeemejä ni välikaasullahan sama asia ajettiin..eikös se mopossakin toimisi? Tai miks kaasua yleensä ees pitää käyttää kiinni..pien lipaus kytkimellä ja isompaa pesään.Alaspäin sitte välikaasulla.Toki sifteri on nopeampi mutta oispahan ajaessa kuskilla tekemistäkin. :)

Lähetetty: 12 Syys 2012, 15:52
Kirjoittaja gsxr
Turbopyörässä voi vakio vetoakseli olla kovilla shifterillä.

Lähetetty: 13 Syys 2012, 19:39
Kirjoittaja 1340R86
Paukutelua kokeillut(kohtuu helposti paukku muutakin...)
Pakku systeemin kanssa saa olla tarkan sen suhteen mihin suuntaan paukuu
Vanhassa i/ö konessa "hx35" 30cm/60mm putkenkanssa
Pari kertaa tuli paukku värään suuntaan...
Mukava kyllä siitä että painetta löyti vaikka paikkaltaan