Sivu 1/1

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 10:37
Kirjoittaja kiitokori
15 000 ajetussa Busassa alkoi tuntumaan värinä/ vibra 4500 kierroksen jälkeen, selkeiten havaitsee jurrauksen ehkä moottorijarrussa. :(

Kuvittelenko vaan vai mistä voisi johtua.

Takuutahan tässä jäljellä vielä vuosi jottei mitään hätää sen suhteen, mutta tuon paikantaminen voi olla vaikeeta.

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 10:54
Kirjoittaja b-ossi
Pyörän laakerit ?

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 11:06
Kirjoittaja jarim
4500rpm jälkeen ainakin on tuon moottorin resonanssikierrokset. 4500-5000 välillä huomaa helpoiten.

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 14:02
Kirjoittaja kiitokori
Resonanssi kuvaa hyvin tuota värinää, onko muut huomanneet selkeen resonanssin 4500 jälkeen?

Täytyisi varmaan käydä testaamassa toista busaa.

Se tässä vaan ihmetyttää kun mielestäni en vasta muutama lenkki sitten toi alkoi häiritsemään.

voimansiirto nyt tuli itelle ekana mieleen , voisiko olla kytkimessä ( luistokytkin) häikkää...

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 16:18
Kirjoittaja martti
Hmm moottorin kiinnitykset,outoa,missä tuntuu,tapeissa,perseessä,tangossa???

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 19:04
Kirjoittaja kiitokori
tapeissa ja tangossahan tuo parhaiten tuntuu.

Mikähän huoltopaikka olisi pääkaupunkiseudulla paras paikka käydä kysymässä ammattilaisen mielipidettä?
Meturasta ainakin saa aina hyvää palautetta pyörän huollon jälkeen..




Edited By kiitokori on 1341677254

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 19:12
Kirjoittaja jakehaanpää
Tuu käymään huomenna aamupäivällä Myyrmäes niin tehdään koikkarit toistemma pyörillä selviää ainakin onko pajon eroa ??? Missäs kunnos ketjut ja rattaat? Entäs ketjujen kireys?

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 19:26
Kirjoittaja Sibu_77
Moottoritie nopeuksissa juuri tuollainen ärsyttävä värinä munkin mopedissa tuntuu! Ja kyseisellä kierrosalueella.



Edited By Sibu_77 on 1341678624

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 23:52
Kirjoittaja kiitokori
jakehaanpää kirjoitti:Tuu käymään huomenna aamupäivällä Myyrmäes niin tehdään koikkarit toistemma pyörillä selviää ainakin onko pajon eroa ??? Missäs kunnos ketjut ja rattaat? Entäs ketjujen kireys?
kiitos kokeilumahdollisuudesta, mutta oon nyt keskisuomessa joten en pääse huomenna. Palataan asiaan jos tarvetta!

ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa, täytyy tsekata vielä kireys.

koitin tossa muistella mitä tapahtui ennen kuin huomasin resonanssin; suht kovassa paikaltaan lähdössä onnistuin saamaan vaihteet välivapaalle ykkösen ja kakkosen väliin (eka kerta tässä busassa välivapaa) ja siitä sitten lykin kakkosta sisään niin ronksahti aika kovaa....

Toinen juttu oli että ajeltiin letkassa kuninkaantietä jossa tielle oli kuorma-autonkyydistä valunut savea/santaa n.15 km matkalle ja letkan loppupäässä pölyä oli ilmassa kuin olisi saharassa ajanut, voisko olla mahdollista että putsari olis todella tukossa ja ettei kone saa happea riittävästi....

Lähetetty: 08 Heinä 2012, 02:26
Kirjoittaja waiski10
kiitokori kirjoitti:
jakehaanpää kirjoitti:Tuu käymään huomenna aamupäivällä Myyrmäes niin tehdään koikkarit toistemma pyörillä selviää ainakin onko pajon eroa ??? Missäs kunnos ketjut ja rattaat? Entäs ketjujen kireys?
kiitos kokeilumahdollisuudesta, mutta oon nyt keskisuomessa joten en pääse huomenna. Palataan asiaan jos tarvetta!

ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa, täytyy tsekata vielä kireys.

koitin tossa muistella mitä tapahtui ennen kuin huomasin resonanssin; suht kovassa paikaltaan lähdössä onnistuin saamaan vaihteet välivapaalle ykkösen ja kakkosen väliin (eka kerta tässä busassa välivapaa) ja siitä sitten lykin kakkosta sisään niin ronksahti aika kovaa....

Toinen juttu oli että ajeltiin letkassa kuninkaantietä jossa tielle oli kuorma-autonkyydistä valunut savea/santaa n.15 km matkalle ja letkan loppupäässä pölyä oli ilmassa kuin olisi saharassa ajanut, voisko olla mahdollista että putsari olis todella tukossa ja ettei kone saa happea riittävästi....
Pääset kyllä keskisuomessakin kokeilemaan jo tänään... voidaan kyllä penkoa tärinän suutä enemmänkin.

Lähetetty: 08 Heinä 2012, 21:41
Kirjoittaja kiitokori
vaihdoin nyt putsarin, täytyy aamulla käydä koklaamassa, vaikkakin ei se nyt tosta varmaan johdu....

Pistin vielä vakio putketkin kiinni, josko olis noista Microneista sisukalut irti ja sieltä vibraa... ei kai nyt sentään..

Hienoo että täällä busanisteissä tarjotaan helppiä kaverille.




Edited By kiitokori on 1341773025

Lähetetty: 09 Heinä 2012, 10:16
Kirjoittaja suiza
Kuuluu asiaan :thumbup:
Itsellä K8 ja uudesta asti tuntunut resonointivärinää juurikin ~4500-5000 kierrosalueella, tulee koneesta. Välivapaitakin saattaa silloin tällöin löytyä ja ainahan se vähän aski karahtaa kun siitä vaihteelle polkasee.

Lähetetty: 09 Heinä 2012, 10:22
Kirjoittaja MraBus
Tulee itelle tämä mieleen kun omassa tuntee tärinän tangossa aikalailla :p

"Tärinätauti on työperäinen sairaus, joka on seurausta kudosten pitkäaikaisesta altistumisesta työkalujen tärinälle. Yleensä tärinä on kohdistunut käsiin ja yläraajoihin ja haittavaikutuksista tavallisin on kohtauksellinen sormien valkenemistaipumus eli Raynaud'n oire. Taudista käytetään myös nimitystä traumaattinen vasospastinen sairaus. Tärinätautiin voi liittyä myös neuropatiaa erikseen tai yhdessä valkosormisuuden kanssa."

Tärinä

Lähetetty: 09 Heinä 2012, 18:12
Kirjoittaja kiitokori
No niin, kävin sitten tänään liikkeessä josta Busan ostin ja he antoivat auliisti kokeiluun 4000 km ajetun samanlaisen.

Helpotushan oli suuri kun se pelas juuri samalla lailla kun omani, eli selkee resonanssi välillä 4500-5000 rpm. Tupakki maistui taas tuon lenkin jälkeen normaalia paremmalta.... :)

On se vaan ihme että nyt vasta jossain lähiaikoina aloin kiinnittämään huomiota asiaan, vaikka Gen2 Busilla on tullut ajettua jo 60 tkm...

Lähetetty: 09 Heinä 2012, 22:56
Kirjoittaja suiza
kiitokori kirjoitti:No niin, kävin sitten tänään liikkeessä josta Busan ostin ja he antoivat auliisti kokeiluun 4000 km ajetun samanlaisen.

Helpotushan oli suuri kun se pelas juuri samalla lailla kun omani, eli selkee resonanssi välillä 4500-5000 rpm. Tupakki maistui taas tuon lenkin jälkeen normaalia paremmalta.... :)

On se vaan ihme että nyt vasta jossain lähiaikoina aloin kiinnittämään huomiota asiaan, vaikka Gen2 Busilla on tullut ajettua jo 60 tkm...
Jos sulla on ollut aiemmin siinä joku vika, kun ei tärissy :shocked: