Sivu 1/2
Lähetetty: 02 Marras 2011, 15:43
Kirjoittaja razaman
On herännyt kiinnostus asennuttaa turbo omaan busaan.
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
Lähetetty: 02 Marras 2011, 16:00
Kirjoittaja Hane-
No kalliiksi se ainakin tulee. Ei se sitä tarkoita, että jos ne eivät ole sua nyt pysäyttäneet niin eivät jatkossakaan pysäytä.. Valintojen maailma
Lähetetty: 02 Marras 2011, 18:15
Kirjoittaja Jaku
Anna mennä vaan, kun piät paineet kohtuullisina niin on todella luotettava. Ja proboostin satsi on niin hyvin peitettävissä, ettei sitä kukaan edes huomaa
Lähetetty: 02 Marras 2011, 19:51
Kirjoittaja ysi-ärrä
Mutta entäs kuka korvaa jos ryssit sillä turbopyörälläs kolarin ja turbo ei olekkaan otteessa-> laiton pyörä?
Lähetetty: 02 Marras 2011, 20:01
Kirjoittaja JakeS
Ei varmaan sillään merkitystä ole. Enemmänkin sillä miksi ryssii sen kolarin.
Lähetetty: 02 Marras 2011, 20:45
Kirjoittaja Heksa
ysi-ärrä kirjoitti:Mutta entäs kuka korvaa jos ryssit sillä turbopyörälläs kolarin ja turbo ei olekkaan otteessa-> laiton pyörä?
Entäs tällännen tilanne:
Ajat hesas muutos-katsatamattomalla pyörällä, joku lapsi jää suojatiellä sun alle ja halvaantuu kaulasta alaspäin
paikalle tulee poliisi/ ambulanssi
pyörästäsi on katteet hajalla ja fööni rötköttää siinä kaikkien nähtävänä
Epäilen vähä' et kyllä vakuutusyhtiö miellään siirtää 60v maksuvastuun pyörällä ajaneen/omistajan vastuulle
Kaikkihan me tiedetään et:
Jos ajat kolarin ja ajoneuvo on seisonnassa
maksaa vakuutusyhtiö törttöilysi vastapuolelle
mut perii rahat sit takasi (jos saa perittyä ulos-oton kautta)
Lähetetty: 02 Marras 2011, 21:40
Kirjoittaja 83-1085581541
Entäs kaikki joilla on putkistot vaihdettu ja komentajat paikoillaan ja ei ole muutoskatsastettu/päästömitattu? Miten näiden kohdalla toimitaan? Euroopassa turbobusalla käyneenä voin vain suositella..
Lähetetty: 02 Marras 2011, 21:40
Kirjoittaja IIGOR
Omaan "matkalehmäänkin" on tulossa talven aikana katteiden alle piiloon ProBuustin setti, ja mitä olen kuulluut niin maltillisilla paineilla kyllä kestää ja pelittää hyvin..
..tuohon lailisuuteen vielä senverran, että lähes jokaisen täälläkin kirjoittavan pyörä on yhtälailla "laiton" (kun lukaisee mitä laki sanoo pyörän rakentamisesta/ osien uusimisesta),kuin uudemmatkin turbopelit, joita ei enää leimalle helpolla saa.
Lähetetty: 02 Marras 2011, 22:21
Kirjoittaja 107-1089231881
Kyllä ton tbo setin saa niin piiloon ettei purkamatta äkkinäinen tajuu olemassa oloa. Tupla putkisena, vakiot pömpelit modattuna, ahtimen ilmanotto koneen takaa (ei näy paineputki), hiukka mattamustaa, verkot katteen reikiin. Moposta saa ihan vakion näköisen.
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
Lähetetty: 02 Marras 2011, 22:45
Kirjoittaja bussikoppa
Ksthb kirjoitti:Kyllä ton tbo setin saa niin piiloon ettei purkamatta äkkinäinen tajuu olemassa oloa. Tupla putkisena, vakiot pömpelit modattuna, ahtimen ilmanotto koneen takaa (ei näy paineputki), hiukka mattamustaa, verkot katteen reikiin. Moposta saa ihan vakion näköisen.
Kerran tommosen väsäsin ja itse en kerinny ajaa ollenkaan kun yks osti mopon väkisin...
Näin pääs käymään itelläkin, paitti kerkesin kuiten puoltoista kautta pöristeleen.. ei siitä heti hokannu, no otteesta kyl ku katastin.
Lähetetty: 03 Marras 2011, 17:49
Kirjoittaja -Artsi-
"Ei tuu mittään, ei onnistu, pyörästä tulee niin kankea että voi vaan ajaa suoraan ja enintään 400 metriä kerrallaan ilman koneremonttia, eihän siihen saa matkatavaroitakaan ja poliisi sakottaa ja vie kilvet vankilaan, männät sulaa viimeistään Alpeilla, sitäpaitsi amerikassa on tehty V8-pyörä jossa on enemmän tehoa..."
jne.
Turbo ja RääRää reissaa
Lähetetty: 03 Marras 2011, 18:01
Kirjoittaja Jaakko
razaman kirjoitti:On herännyt kiinnostus asennuttaa turbo omaan busaan.
Miten käy luotettavuuden/käytettävyyden, kun oma busa on ollut uudesta asti puhtaasti matkakäytössä (tosin , kilometrejä ei ole paljoa kertynyt, nyt 22 tkm ajettu) Tiedän ettei -06 mallista pysty muutoskatsastamaan, muttei ole vielä koskaan poliisit pysäyttäneet, joten riski voisi olla hallittu? Tuleeko ProBoostin peruspaketilla kytkimestä kovinkin raskas käyttää?, uskaltaako turbolla lähteä keski-eurooppaan baanalle, jossa valtaosa kilometreistä on tähänkin asti tullut. (kestävyys, poliisit)
ei tule kytkimestä liian jäykkä ja siihen tottuu kyllä. turbotus on kyllä sen arvoista. baanalla ei ongelmia tule, mutta etelässä kaupunkiajossa kun muutenkin on kuuma niin kyllä mopotinkin lämpee. tosin kyllä siellä lämmöt saa nousemaan vakiommallakin.
poliisit on perseestä.
Lähetetty: 04 Marras 2011, 21:21
Kirjoittaja Rockster
Ahdinta vaan kehiin. Unohdat nämä lässytykset täältä ja ostat ahdinsarja joko Ruotsista (MCXPress) tai Briteistä. Turbo on hieno keksintö ja kestää kyllä normiajossa varmasti pitkään kun projektin toteuttaa oikea tyyppi.
Lähetetty: 05 Marras 2011, 16:12
Kirjoittaja BaTTman
Pilkkua on hianoo nussia... Ahdin ja turbo ovat eri asioita. :p
Lähetetty: 05 Marras 2011, 16:37
Kirjoittaja toimeve
...nuorilla miehillä aina se mielessä... (viittaan viittamiehen verbeilyyn), mutta eikhän tuo turbo pelaa myös matkapelissä (sen verran ittiäki kiinnosti että tuli selvitettyä asiaa monelta kannalta, harmi vain kun finanssipoliittiset realiteetit piti ottaa huomiihon kun paljon muutaki laittoa samalla) kunhan vaan on säädöt kohillaan, perusterve Busa ja painhet kohilhan.
Ittelle tullee myös, joskin ei ens vielä ens kesäksi ainakhan.