Sivu 1/1

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 23:55
Kirjoittaja 108-1309210767
Elikkäs sama Busa tuo -03 60tkm ajettu. Laturilta/magneetolta tulevat 3 keltaista johtosarjaan liittimellä. Liitin oli sulanyt aivan paskaksi 1 johdoista oli irti poikki. Liitin johdot uusiksi oireilu hävisi. Pienen koe lenkin jälkeen oireilu alkoi uudestaa(paloikohan uudestaan)?. Jännitteensäätäjän mittaan Lauantaina kun saan katteet purettua Nyt mittasin latausjännitteen joka oli 14,7V sammuttamisen jälkeen akun jännite 13.6V Onko kellään ollu samanlaista vikaa ja minkä tuon aiheuttaisi?

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 08:09
Kirjoittaja jarim
Huono kontakti ne sulattaa, liitokseen tulee resistanssi jonka takia johto lämpenee.

Näyttääkö tutulta: Sulaa...

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 08:46
Kirjoittaja 108-1309210767
Joo aikasamanlailla, mulla olivaan tuo liitin sulanu melkein kokonaan. Tuo varmaan kannattaa sitten kolvata kiinni, kun ei tunnu Liitin , abigot kestävän. tässä raapasen aamu kahvit kaasuttimeen ja lähden mittaileen. Vittumaisia tällaiset viat kun ei ole ihan 100 varma mistään:(

Tuossa olis Linkki saa hakea pois: http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/1152012
:)

Lähetetty: 03 Heinä 2011, 13:02
Kirjoittaja kalle
Mulla meinas palaa vanha Busa (-00) kerran liikennevaloihin kun samainen liitin teki oikosulun yhtäkkiä..., taitaa olla tyyppivika?

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 11:39
Kirjoittaja 116-1117441574
jarim kirjoitti:Huono kontakti ne sulattaa, liitokseen tulee resistanssi jonka takia johto lämpenee.

Näyttääkö tutulta: Sulaa...

Katsos kuvaa, kuin omasta pyörästä.

Riittääkö pelkkä liittimien pintojen puhdistus? Ajattelin, että puhdistan ja tuikkaan perään kontaktisprayta.

Noin yleisesti ottaen, onko tuo liitin paikkansa takia muutenkin altis likaantumaan? Meinaan, että jos pidentäisi johtoja ja sijoittaisi liitännän kokonaan muualle.

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 12:03
Kirjoittaja jarim
Minä pätkäsin johtoa poikki ja laitoin uudet liittimet, liittimet tinasin kiinni. Originellit liittimet saa tilattua Eastern Beaversilta

Siihen liittimeen nousee laturilta öljyä ja se tahtoo sitten heikentää kontaktia yhdessä kaiken muun öljyyn tarttuvan paskan kanssa...




Edited By jarim on 1310548354

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 12:09
Kirjoittaja jarim
Tuossa vielä kuva oikeista: Kuva

(jostain syystä ei toimi samassa postauksessa sekä linkki että kuva)

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 22:37
Kirjoittaja 108-1309210767
Joo itekki pätkäisin liittimen kokonaan välistä ja kolvasin johdot kiinni, vedin myös uudet johdot siitä liittimeltä asti jännitteen säätäjälle. Lisäsin myös jännitteen sääätäjän taakse tietokoneen prosessori tuulettimen viilentämään..:cool:

Lähetetty: 14 Heinä 2011, 19:07
Kirjoittaja 116-1117441574
Tarvinneeko tuossa välissä olla liittimiä lainkaan? Ainoa käyttö tuolle liitännälle on varmaan se, kun on mittava laturilta tulevat voltit? Muussa tapauksessa voinee varmaan vain juottaa johdot yhteen ja suojata hyvin.

Taidanpa tehdä niin, että jatkan alkuperäisiä johtoja reilusti, ja sijoitan tuon liitännän täysin toiseen paikkaan. Mikä olisi parempi paikka puhtauden kannalta? Akun vieressä penkin alla on aika puhdasta ja tilaakin jonkin verran. Siinä heti tankin vieressä.

Lähetetty: 14 Heinä 2011, 21:20
Kirjoittaja jarim
On sille tarvetta kun irrottaa konetta... :)



Edited By jarim on 1310667690

Lähetetty: 19 Heinä 2011, 16:27
Kirjoittaja 108-1309210767
No hardcoret erikseen :cool: Mulla aika suuri kynnys alkaa koe ruuvaan irti :D