Sivu 1/1

Lähetetty: 31 Loka 2010, 23:05
Kirjoittaja J.Hiipakka
Olisko jollain tietoa paljonko on Gen1 ja 2 koneessa männän ylitys( tai alitus ) vakio syl.ryhmän tasopintaan. Ja kun en vielä ole omaa Gen2 mopoa purkanut niin olisi tärkeä tieto kun uutta ryhmää koneistetaan.

Entä sattuuko olemaan fakta tietoa venttiilien sopivuudesta männässä oleviin vent.koloihin (JE-85mm Gen1 ) kun sylinterien jakoväliä siirrtetään leveämmälle, esim. ulommaisia noin +1,5mm.
Tämä on sellaista ennakko tiedustelua.. Mittaan/ varmistan asian toki vielä ennen kokoonpanoa mutta kun ei millään huvittaisi uusia koloja ruveta nättiin mäntään "rouhimaan" :comp

- Joni -




Edited By J.Hiipakka on 1288559148

Lähetetty: 01 Marras 2010, 08:29
Kirjoittaja J.Hiipakka
Tuo männän ylitys/alitus siis ihan vakio männällä mitattuna?

Lähetetty: 01 Marras 2010, 22:39
Kirjoittaja PetriK
Jos ryhmää työstetään olisi varmaan parempi sanoa että PTH=1mm suositus ollut vakioveivellä, ihan minimi taisi olla 0.8mm kun veivit on päivitetty.

Varmaan tiesitkin mutta mainitaan vielä erikseen että gen1 ja gen2 kampuran kokoero on kompensoitu männän tapin kohdalla.

Lähetetty: 02 Marras 2010, 20:52
Kirjoittaja J.Hiipakka
Juu tiesin, mutta kun tuota billet ryhmää tässä suunnitellaan että sopisi uudempaan ja vanhempaan moottoriversioon, niin lähinnä siksi olisi tarpeen tietää että paljonko on varaa tehdä matalampi ryhmä. Ihan "sarjatuotantoakin" ajatellen.
Onko joku mitannut (mikrometrillä, tai TARKASTI työntömitalla) onko Gen1 ja 2 ryhmissä korkeus eroa enmmän kuin ehkä muutamia satkuja?

Lähetetty: 04 Marras 2010, 20:55
Kirjoittaja PetriK
Meikäläisellä on gen2 moottorissa gen1 ryhmä - sen tarkempaa mittausta ei ole tehty muuta kuin että normaaleilla pahveilla asettui samaan tasoon ja että moottorin kiinnikeet sopivat hienosti samaan kohtaan.

Lähetetty: 06 Marras 2010, 12:43
Kirjoittaja J.Hiipakka
Taidan sitten tehdä tuon Gen1 mitoilla kun semmonen irto ryhmä löytyy.