Sivu 1/2

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 09:53
Kirjoittaja 101-1208783272
Mitäs bensaa olette käyttäneet? Ohjekirjahan taitaa sanoa että toi 95 riittää. Onko hyötyä käyttää 98 oktaanista?

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 09:57
Kirjoittaja Köpi
Jos Shellillä käyn, niin V-Poweria tulee laitettua, vaikkakin ihan turhaan...

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 11:50
Kirjoittaja PetriK
Köpi kirjoitti:Jos Shellillä käyn, niin V-Poweria tulee laitettua, vaikkakin ihan turhaan...
Teorian mukaan vakiopuristeisessa saattaa jopa teho tippua korkeaoktaanisen bensan käyttämisen takia koska korkeaoktaaninen vaatii enemmän ennakkoa.

Omassa mopossa puristukset on 13.2:1 ja se puoltaa korkeampioktaanisen käyttöä.

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 16:09
Kirjoittaja Jaakko
vakioon 95, enemmän viritettyihin vähintään 98.

Lähetetty: 03 Kesä 2008, 12:25
Kirjoittaja snuggles
Mitähän bensaa meille tänä vuonna myydään. Turbokuskeilla ollu enimmäkseen ropleemaa siitä ,mut ralliautoissakin joutunu säätöjä tekeen uusiks kun sotkevat sekaan mitä lienee pinaattimehua ja muuta biomassaa.

Lähetetty: 03 Kesä 2008, 16:40
Kirjoittaja Jukkis
PetriK kirjoitti:
Köpi kirjoitti:Jos Shellillä käyn, niin V-Poweria tulee laitettua, vaikkakin ihan turhaan...

Teorian mukaan vakiopuristeisessa saattaa jopa teho tippua korkeaoktaanisen bensan käyttämisen takia koska korkeaoktaaninen vaatii enemmän ennakkoa.

Omassa mopossa puristukset on 13.2:1 ja se puoltaa korkeampioktaanisen käyttöä.
Onko sillä merkitystä,kun on ollu säädettävänä ja ollu poweria
tankissa... :omituinen:

Lähetetty: 03 Kesä 2008, 23:13
Kirjoittaja -Artsi-
snuggles kirjoitti:Mitähän bensaa meille tänä vuonna myydään. Turbokuskeilla ollu enimmäkseen ropleemaa siitä ,mut ralliautoissakin joutunu säätöjä tekeen uusiks kun sotkevat sekaan mitä lienee pinaattimehua ja muuta biomassaa.

Jees, pumppubensojen koostumus vaihtelee milloin mistäkin syystä. Mainitsemasi 'biomassa' esim. on ilonamme tästä vuodesta alkaen kun laki sanoo että sitä on oltava kaikissa liikenteen polttoaineissa vähintään 2%, ensi vuonna 4% ja 2010 5,75%. Sensijaan sitä ei ole määrätty missä tuotteessa ja/tai milloin tuo bio-osuus pitää olla jakelussa, kunhan vuoden keskiarvo täyttyy. Joku yhtiö voi esim. laittaa kaiken etanolina bensiiniin, toinen voi jaella biovelvoitteen määrän dieselin joukossa vaikkapa kesäaikana, jos niin haluaa. Nämä siis ihan esimerkkeinä.
Jos moottori on säädetty tarkasti esim. nakutusrajalle, voi seuraava tankkaus eri bensaerästä poiketa sen verran että ongelmia syntyy. Onneksi tuohon on ratkaisu:
ralliautoon rallibensaa, kauppakassiin pumppubensaa. :bulb:

:;):

Lähetetty: 04 Kesä 2008, 08:47
Kirjoittaja 86-1203493094
Kyselin tota samaa kun ostin K8 , minimivaatimus kun oli 95
Korpiaho Erkka suositteli 98 ja sitä olen käyttänyt ..
Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille..

Lähetetty: 04 Kesä 2008, 09:19
Kirjoittaja toimeve
...en ole mittaillu/tutkinu oman Busani horsepower-, palotila-, vääntökäppyrä-, seos- tai muita ominaisuuksia eri bensoilla mutta perstuntumalla etupäässä matka-ajon (93%) lisäksi mutkanaatiskelun (3%), rata-ajon (3%) ja parin Hgin reissun kaupunkiseisottelua-valoissa (1%) en ole valitettavasti huomannu eroa 98/95 oktaanisten välillä.

Joten olen tietenki ladannu sitä halavempaa. Tai ehken parempi tänä päivänä sanoa että "sitä vähemmän kallista".




Edited By toimeve on 1212560507

Lähetetty: 15 Syys 2010, 21:06
Kirjoittaja 72-1275482394
Siis 95 :lla nakutusvaara on tietämättömien intternjet-pelottelua? Vakiopeleissä.

Lähetetty: 15 Syys 2010, 22:27
Kirjoittaja Dösällä
Harrry kirjoitti:Siis 95 :lla nakutusvaara on tietämättömien intternjet-pelottelua? Vakiopeleissä.
Kokeile, totea ja sitten käyttökokemuksia. Itse laitan mieluiten vormulaa l. shellin 98 tms. Ongelmia lähinnä hitaassa kaupunkiajossa kesähelteillä, epävakaa käynti.

Lähetetty: 15 Syys 2010, 22:49
Kirjoittaja 106-1251057001
On kokeiltu vpoweria, ysikasia ja ysivitosta (vanhassa mopossa myös 91:stä), en huomaa eroa kulutuksessa enkä tehoissa. Jos ohjekirjakin suosittaa 95:sta niin 98 on haaskausta. Ehkei ole jos joku saa siitä hyvän mielen ja kuvittelee saavansa lisätehoa :)

Lähetetty: 16 Syys 2010, 08:24
Kirjoittaja Sibu_77
jyka kirjoitti:Jos ohjekirjakin suosittaa 95:sta niin 98 on haaskausta. Ehkei ole jos joku saa siitä hyvän mielen ja kuvittelee saavansa lisätehoa :)

Mun manuskassa lukee suositus 98E. Kyseessä siis k8!

Lähetetty: 16 Syys 2010, 08:52
Kirjoittaja Koijari
Sibu_77 kirjoitti:
jyka kirjoitti:Jos ohjekirjakin suosittaa 95:sta niin 98 on haaskausta. Ehkei ole jos joku saa siitä hyvän mielen ja kuvittelee saavansa lisätehoa :)

Mun manuskassa lukee suositus 98E. Kyseessä siis k8!

Sama täällä k8 ja 98E

Lähetetty: 16 Syys 2010, 09:22
Kirjoittaja busapilotti
pyörä k5,aluksi tankkailin e98 ensimmäiset tankilliset,sitten kokeilin e95 enkä ole huomannu ihmeempää eroa,pelaa,käy ja kukkuu.olen tankannu venäjällä,virossa,saksassa,tsekissä,itävallassa,sloveniassa. aina on 95:lla pelannu moittettomasti.mieles on kyl käyny et jos muutaman tankillisen kokeilisi sitä v-poweria...