Sivu 1/1
Lähetetty: 05 Elo 2010, 16:39
Kirjoittaja 74-1243347296
Morjes,
oon koittanut kahlata noita kytkimeen liittyviä topiceja läpi, mutta en mistään löydä perusteellista vastausta tai ratkaisua tuohon gen1:n (-99) kytkimen "haukkaamiseen". Suomeksi siis siihen, että jonnii verran korkeammilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä kytkin nappaa kiinni niin lujaa, että pyörä nykäisee itsensä liikkeelle pahasti, tai jopa sammuu. Kytkin kopan olen aukaissut ja tarkistanut jousten alla olevien ruuvien kireyden. Kiinni ovat - ja lujassa.
Olisko tähän hommaan olemassa jotain "helppoa" ratkaisua, vai onko kyseessä ominaisuus, jonka kanssa eletään?
-Jaska
Lähetetty: 05 Elo 2010, 17:12
Kirjoittaja BussiJussi
Kytkimen "keskikäikäle" vaihdettava, kysy Kujolta, sillä myynnissä, tai tulossa syssyllä moisia myyntiin!!
http://www.mpsracing.com/products/MPS/ho01.asp
Tuossa kuva hitsatusta, Kujolta billettiä, tai hitsaa itse!
Lähetetty: 05 Elo 2010, 17:15
Kirjoittaja Ekoteko
Paskat pois jollain jarrukliinerillä tms. ja työsylinterin "suojalaikka" paikalleeen ja uudet kykynesteet sisään noin aluksi.
Auttoi ainakin mulla aikanaan.
Tota suojaa saa tältä foorumilta tästä 
Lähetetty: 05 Elo 2010, 17:20
Kirjoittaja MGa
Ei auto tuo suoja tohon kytkimen haukkaamiseen, kyllä se vaatii ton kalikan hitsaamisen/vaihtamisen kiinteäksi.
Lähetetty: 05 Elo 2010, 18:06
Kirjoittaja expressbus
Multa löytyisi APE:N käikäle ja prikat jousien alle 100
eli tuollainen http://www.hayabusazone.com/clutch.html
Lähetetty: 05 Elo 2010, 19:38
Kirjoittaja villeh
Mulla hitsattu 50
Lähetetty: 06 Elo 2010, 08:03
Kirjoittaja 74-1243347296
Joo, toi MiksaK:n suojalaippa mulla odottaa pöydällä asentamista (suojaa muuten helvetin hyvin pöytääkin ??? ). Ajattelin, että josko sen laittais kerralla sitten kuntoon, niin ei tarvis taas ihmetellä hetken päästä uusia temppuja. Kiinteää kilkettä siis tarvitsee hän.
Kiitokset vinkkeleistä!
Lähetetty: 06 Elo 2010, 09:01
Kirjoittaja 76-1271688384
Mulla autto ihan ilmaaminenkin pahimpaan vaivaan, samalla vaihdoin ~puolet nesteistä. Toki toi käikäle on se lopullinen ratkasu ongelmaan, mutta paskanen neste/ilma letkuissa pahentaa vaivaa potenssiin 10.
Lähetetty: 06 Elo 2010, 09:05
Kirjoittaja 74-1243347296
Mä vaihdoin nesteet kokonaan (ja ilmasin) kevveemmällä ja hetken kuvittelin sen jopa vähän auttaneenkin, mutta kuten hyvin tunnettua, nälkä (ja kierrokset) kasvaa syödessä ja haukkaileehan tuo edelleen. Kuntoon se nyt vaan on laitettava oikealla Käikäleellä.
Onko muuten kukaan niin pitkälti perehtynyt tekniikkaan, että osaisi sanoa käikäleen ja kikkulan erot? Oma insinööritausta ei riitä tähän pohdintaan. Ja ehkä se menis tällä kohtaa jo vähän 
Lähetetty: 06 Elo 2010, 10:49
Kirjoittaja toimeve
...onkos tuommosella kiinteällä vaarana, että esim radalla mutkiin tultaessa moottorijarrulla nappaa takarenkhan varmemmin lukkoon?
nimim. moottorijarrumies
p.s. isot pojat kerto
Lähetetty: 06 Elo 2010, 11:24
Kirjoittaja jarim
toimeve kirjoitti:...onkos tuommosella kiinteällä vaarana, että esim radalla mutkiin tultaessa moottorijarrulla nappaa takarenkhan varmemmin lukkoon?
nimim. moottorijarrumies
p.s. isot pojat kerto
Teoriassa mutta eipä juuri käytännössä...
Lähetetty: 06 Elo 2010, 11:26
Kirjoittaja 74-1243347296
Tää on muuten hyvä kysymys. Unohdin tuossa itse udella, että onko ko. modauksella haittapuolia? Esim juuri tämän moottorijarrun, tai laatikon keston kannalta? Tarkoitus ei ole ottaa aikoja kelloa vastaan, joten jos tämä poikii ongelmia kestävyyden tms. kanssa niin jääköön sitten tekemättä. 
Lähetetty: 06 Elo 2010, 13:07
Kirjoittaja MGa
Takarenkaan saa moottorijarrulla lukkoon, mutta niin sen sai ennen hitsaamistakin.
Ei tuo busan kytkin oikeasti mikään luistokytkin ole...
Lähetetty: 09 Elo 2010, 10:24
Kirjoittaja 74-1243347296
Olipa se työsylinteri **skainen! En olis uskonut, mutta jo pelkästään putsaaminen ja Miksakoon suojalaipan asennus helpotti pahinta haukkomista jonkin verran. Tais olla nesteiden poikiminen maahan aika lähellä... Lyhyen koeajolenkin jälkeen voin kyllä sanoa, että toimii se ainakin paremmin (jos ei vika kokonaan hävinnyt - tuskin)!