Sivu 1/1

Lähetetty: 25 Touko 2010, 19:54
Kirjoittaja 82-1274528786
Tiedä sitten onko kuinka normaalia, mutta omasta mielestä tuo alla liukuva 1999 tipu nosti kaivarissa lämpöjä turhan nopeasti turhan pienellä matkalla kun ajeltiin hissukseen jonossa.

Oltiin nimittäin emännän kanssa kurvailemassa kaivarissa jokunen päivä sitten ja siihen tyypilliseen tapaan hiljaa mentiin kun porukkaa oli.

Lämmöt vaan nousi omasta mielestä aika hurjasti ja oltiin jo ihan kunnolla punarajalla pelkästään tuolla mutteri-carusell välillä, jossa vauhti oli hiljaisimmillaan. toki hiljaa ajettiin ihan sieltä olympiaterminaalilta asti mutta silti

Onneksi päästiin siitä sitten Hernesaareen ottamaan vauhtia, tiedä vaikka olisi sylkäissyt tavarat katuun pian.

Onhan toi syylari nähnyt jo 11 vuotta maailmaa, joten on se varmaan jo tehoaan menettänytkin.

Onko vinkkejä mistä tuohon kannattaa metsästää uusi syylari vai onko joku paiukallinen sukisuki-kauppias paras veto?

Kiitti

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:16
Kirjoittaja martti
No ihan ensimmäiseks en kyllä lähtis syyläriä vaihtamaan,pyöriikö tuuletin,aukeeko termari kokonaan, vesipumppu?? ???

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:38
Kirjoittaja 82-1274528786
martti kirjoitti:No ihan ensimmäiseks en kyllä lähtis syyläriä vaihtamaan,pyöriikö tuuletin,aukeeko termari kokonaan, vesipumppu?? ???
Flekti vetelee hullunlailla kyllä.

Lämmöt pysyy muuten kurissa todella mallikkaasti. Viisari karvan alle puolivälissä koko ajan.

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:48
Kirjoittaja CormaX
Nesteet vaihtanut? Ethän ole sekoitellut punasta ja vihreetä pak.nestettä sekaisin...?<---tukki syylärin.

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:53
Kirjoittaja 82-1274528786
BusaCormaX kirjoitti:Nesteet vaihtanut? Ethän ole sekoitellut punasta ja vihreetä pak.nestettä sekaisin...?<---tukki syylärin.
En ole ehtinyt vielä kun on pyörä ollut viikon perheessä vasta :)

Näyttää vaan aika tukkoiselta ulkoisesti, niin siitä päättelin, että oiskohan aika kävellyt vastaan jo.

Kyllä ne nesteet menee ekana uusiksi kuitenkin, koska jostain suzuki oem parts sivustolta väijyttynä toi syylari keventää lompakkoa pauttiarallaan $550.

Mitä nesteitä porukka noissa on käyttänyt? vihreät tuolla on ainakin nopealla muistikuvalla.

Itsellä kun ei ole aikaisemmin ollut ku 600 jammu yhden kesän ja kevari 10 vuotta sitten, niin ei nää pyörien viimeisimmät villityksen ja parhaat tuotteet ole vielä käynyt silmien edessä montaa kertaa pyörimässä.

Autoja rakentaessa olen käyttänyt Motulin Inugel:ä ja niissä ainakin on parastakin parempi.

Lähetetty: 25 Touko 2010, 21:27
Kirjoittaja Tepa
kokeile pestä se syyläri ja vaihda nesteet ekaks,itsellä-99 aj.n.70tkm orkkis syylärillä.eikä minkäänlaisia lämpöongelmia...

Lähetetty: 25 Touko 2010, 21:58
Kirjoittaja 84-1131181311
Kyllä mullakin nostaa lämmöt punarajalle tai ainakin liki jos keskustassa pyörii, varsinkin kun syylärin tiellä on ilmastointilaitetta yms. lämpöä tuottavaa rensseliä. En jaksaisi olla kauhean huolissaan jos ei nouse punaisen yli..

Lähetetty: 25 Touko 2010, 22:01
Kirjoittaja CormaX
Jos syyläri on kurainen niin eiköpä se vika mahara olla siinä. Muista jäähdytintä pestessä olla erit tarkka/varovainen ettet vaurioita kennoja...meikä päästi kawan jäähdyttäjään painepesurilla ja kennot meni kyllä "littuun"...
Tein busan etulokariiin pinen roiskeläpän vanhasta euromaskin suojalasista ja nyt toi kura ei enään lennä jäähdyttäjään :smoking:

Vihreet nesteet tällä käytös :pomppu:

Lähetetty: 25 Touko 2010, 22:49
Kirjoittaja kimisti
samanmoinen tapaushan täällä oli tuossa viime kaudella.
nosti lämpöjä pikkumatelussa suht herkästi.

olin jättäny syksyllä/keväällä pesut väliin ja syyläri oli läpeensä tukossa.
ei auttanut kuin ottaa syylä irti ja pestä+liotella+puhaltaa kaikki savi ja paska pois joka ei edes enää kaikki sieltä lähtenyt.

aiemmin joku myös pessyt tuonkin turhan kovilla paineilla=lamellit kasassa

noiden yhteisvaikutus oli lämpöjen nousu, mutta nyt siivoamisen jälkeen ainakin tämän kevään helteillä kun kokeilin hidasta kaupunki pyörittelyä, ei enää noussut puolenvälin viivan yli flektin avustamana

ja taitaa tuossa 99-mallissa edelleen alkuper syylä olla :D

jos uutta syyläriä joutuisit muuten etsimään-kannattaa kysellä varmaan täältä voorumilta edullisempaa... :bulb:

Lähetetty: 26 Touko 2010, 00:02
Kirjoittaja jarim
Viime talvena käytin sekä syylärin että öljyjäähdyttimen paikallisella jäähdytinkorjaamolla pestävänä. Kannatti. Kilometrejä noilla oli takana yli satatuhatta joten kyllähän ne aika tukossa oli. Nyt huomaa motarilla hauskasti kun viisari on paljon alempana mitä ennen, välillä nousee kohti puolta väliä ja kun termari 82:ssa taas aukeaa niin viisari tippuu. Sellaista pientä liikettä tekee jatkuvasti. :)

Lähetetty: 26 Touko 2010, 02:19
Kirjoittaja Sekottaja
jarim kirjoitti:Viime talvena käytin sekä syylärin että öljyjäähdyttimen paikallisella jäähdytinkorjaamolla pestävänä. Kannatti. Kilometrejä noilla oli takana yli satatuhatta joten kyllähän ne aika tukossa oli. Nyt huomaa motarilla hauskasti kun viisari on paljon alempana mitä ennen, välillä nousee kohti puolta väliä ja kun termari 82:ssa taas aukeaa niin viisari tippuu. Sellaista pientä liikettä tekee jatkuvasti. :)

Ite huomasin kanssa talven syylärin pesujen jäljiltä tuon saman homman, ei aikaisemmin tehnyt tuota.

Lähetetty: 26 Touko 2010, 08:30
Kirjoittaja busapappa2
TeeCay kirjoitti:Kyllä mullakin nostaa lämmöt punarajalle tai ainakin liki jos keskustassa pyörii, varsinkin kun syylärin tiellä on ilmastointilaitetta yms. lämpöä tuottavaa rensseliä. En jaksaisi olla kauhean huolissaan jos ei nouse punaisen yli..

Tätä mielipuolta mäkin. :) Mulla varsinkin K4 mallissa usein "pompsahti" lämmöt JOPA punaiselle helteeellä kaupungissa hiljaa ajellessa ruuhkasa. K8 mallissa jäähdytys toimi Labbalaisittain "Loikhaammin".

:D

JOS flekti kuitenkin toimii, niin ei kait pitäisi olla syytä huoleen ?!

Lisäksi Liekkarissa ( K4 ) oli paksut aluverkot ilmanottoaukoissa.

Muuten ihan samassa paikassa huolestuin tilanteesta mäkin ekan kerran, kun ajelin Mutterilta Kauppikselle ja ilma tosi helteinen. Suht nopsaan kuitenkin lämmöt putosi alas kun pääsi ajaan taas kovembaa. Verkot aukoissa oli toki näyttävän näkööset, mutta en laittaisi ennää. :bike: :smoking:

edit. Toki kantsii pittää jäähytin puhtaanaKIN ja niinkuin joku jo totesikin, ei IHAN kauheella paineella kannata pestä.




Edited By busapappa2 on 1274852907

Lähetetty: 26 Touko 2010, 15:33
Kirjoittaja koska
Vihreät siellä on sisällä ja tänä kesänä oli tarkoitus vaihtaa nesteet (mainitsinkin muistaakseni asiasta silloin pihalla samalla, kun sanoin niistä etupaloista)... tuli vaan liian kova mopokuume ja löytyipä aika nopeasti innokas ostajakin :;): Kannattaa varmaan huuhdella järjestelmä samalla kun vaihdat nesteet, niin saat lämmöt ihan varmasti kuriin. Ei nimittäin mulla nostanut lämpöjä vielä viime kesänä. Tänä kesänä en sillä niin paljoa ehtinyt ajamaankaan, että olisi tuollaista edes voinut tulla vastaan. Termari siihen on jo vaihdettu aika tarkaan kaks tai kolme vuotta sitten (ei pysty muistamaan tarkasti). Flektin anturi oli pimeenä, kun itse pyörän ostin, joten se on vaihdettu silloin (se mikä näkyy siinä vasemmalla puolella, kyljen ilma-aukosta).

EDIT:muutama pieni lisäys...




Edited By koska on 1274877597

Lähetetty: 26 Touko 2010, 20:00
Kirjoittaja 82-1274528786
koska kirjoitti:Vihreät siellä on sisällä ja tänä kesänä oli tarkoitus vaihtaa nesteet (mainitsinkin muistaakseni asiasta silloin pihalla samalla, kun sanoin niistä etupaloista)... tuli vaan liian kova mopokuume ja löytyipä aika nopeasti innokas ostajakin :;): Kannattaa varmaan huuhdella järjestelmä samalla kun vaihdat nesteet, niin saat lämmöt ihan varmasti kuriin. Ei nimittäin mulla nostanut lämpöjä vielä viime kesänä. Tänä kesänä en sillä niin paljoa ehtinyt ajamaankaan, että olisi tuollaista edes voinut tulla vastaan. Termari siihen on jo vaihdettu aika tarkaan kaks tai kolme vuotta sitten (ei pysty muistamaan tarkasti). Flektin anturi oli pimeenä, kun itse pyörän ostin, joten se on vaihdettu silloin (se mikä näkyy siinä vasemmalla puolella, kyljen ilma-aukosta).

EDIT:muutama pieni lisäys...
En ole niin huolestunut siinä määrin kun vertaa edelliseen pyörään, koska se kuumeni vaikka ei ollut edes käynnissä :p

Heh. Katselin justiinsa tuossa sitä syylaria kun tulin himaan ja totesin et pitää varmaan vaan putsailla hyvin kun on tarttunut skeidaa kiinni jonkun verran.

Ei se voi, eikä olekaan vakavaa koska muissa olosuhteissa tuo toimii kuin unelma ja lämmöt pysyy todella hyvin aisoissa.

:)

Se vaan hämmästytti äkkiseltään, että oho, onkohan Ari huomannnut tuota jos et ole itse juuri samanlaista ajoa niin paljon kokenut. Toiset kun välttelee aina viimeiseen asti noita ruuhkaunelmia :D

Lähetetty: 26 Touko 2010, 21:35
Kirjoittaja koska
juu, taidan olla niitä ruuhkan kiertäjiä viimeiseen asti :) vaikka sitten pirun paljon pidempää reittiä :D