Sivu 1/2
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 21:34
Kirjoittaja 98-1197316477
Ensinnäkin se ryyppynavikka kytkinkahvan vieressä,eikös tuo -00 ja busat ylipäätänsäkkin ole ruisku pelejä ja ruiskussa automaattinen ryyppy?
Toinen ihmetyksen aihe oli huono tyhjäkäynti,souti siinä 1000-1300rpm välissä tosi levottomasti,virit on k/n,tre,yoshin huilut.
Onko tuollainen kierrosten soutelu normaalia,vai voisko olla synkat viturallaan,tps tai jotain muuta?
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 21:57
Kirjoittaja janne
ei oo atomatik ryyppytin, toiseks on ruisku ja jollain jopa tupla (turbo/vesi) ja synkkausta vailla. itellä saman ikänen ja oireet kuskilla ja pyörässä samat
t. janne
Edited By janne on 1267819258
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 22:06
Kirjoittaja samppi
Juu vähänhän tuo rumputtaa vaikka viimekesänä guru ukko sääti jonkin tunnin ajan... Kn,tre,airbox,putki ja pikku viilausta. Ei kannata kauheesti vielä huolestua. Tietysti pikku homma on synkka tarkistaa jos sattuu olemaan mittari jollai lainaksi.
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 22:19
Kirjoittaja Martta
Tuo on aivasen normaalia kylmälle koneelle. Oletettavasti soi ja rallattaa mukavasti lämpimänä.
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 22:33
Kirjoittaja 98-1197316477
Myyjän mukaan eka startti syksyn jälkeen ja kävi vain joku 5 min,joten voihan se käynti lämpösenä tasaantua,muuten käyntiääni kuulosti ihan terveeltä,ei kolissut eikä rahissut,kytkimen kun veti pohjaan niin jokin pikku sivuääni hävis,just ja just erotti kun siinä kytkintä lipsutteli,tuo on vissiin aika normia.
Vaihteet meni kaikki päälle siinä paikallaan kokeilemalla,eikä kolahduksia eikä rahinaa kuulunut.
Uskaltaiskohan sitä lyödä kaupat lukkoon.
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 22:47
Kirjoittaja Martta
No, jos se on noilla modeilla pelkästään ollut, niin uskaltanen veikata, että mitään ei ole. Bussukan kone on kestävä maailman tappiin asti suhteellisen vakiona. Ainut on jos se on ollut takarenkaalta +200hp virityksillä käytössä, niin tilanne saattaa olla toinen.
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 23:08
Kirjoittaja bussikoppa
kannattee tarkistaa kytkimen painelevyn pultit että ovat kiinni jos kovin sivuääniä kytkimenpuolelta..itelle tuoreena busanistina kävi pitkällä matkalla ikävästi
(edit)..eikä liikaa pitkään varotellut
Edited By bussikoppa on 1267823419
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 06:14
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. suosittelisin ostamaan K3 tai uudemman...
Hinnassa tuskin suurta eroa..
K3 alkaen parempi startti , ecun säätö mahdollisuus valmiina yms..
Mielestäni tommosen pelin on käytävä heti oikein ja puhtaasti.
Jotain häikkää ja huollon tarvetta on.
No jos tohon kummiskin päädyt niin dynoon koeajolle ennen kauppojen tekoo...
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 10:08
Kirjoittaja 98-1197316477
No kyllä siinä hinnassa on eroa,tämä havittelemani pyörä on -00 aj.65000km hinta 5500e.
Nuo -03 maksaa 8000e ylöspäin.
Ne kytkimen ruuvit on varmaan katottu kun on tiivisteetkin sinne kytkimeen vaihdettu.
Kaikki jarrupalat/nesteet vaihdettu
taka/etupyörän laakerit vaihdettu
takajarrulevy vaihdettu
Venat säädetty
nokkaketjun kiristin vaihdettu samalla
syksyllä tehty perushuolto itse.
Hinta mielestäni busalle aika kohtuullinen???????????vaikkakin on kilometrejä,
muutenkin ok kunto ja kulutusosat???
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 10:32
Kirjoittaja Jokimaa
Minä olen sitä mieltä että kyllä tuo -00 malli toimii siinä kuin uudempikin.On juuri siitä kiinni kuinka on pidetty ja huollettu.
Ja tuo epätasainen käynti ei ole kyllä kait ihan oikein.Minun tuo edellinen ennen remonttia kyllä teki tuota ailahtelua,mutta se oli ihan säädöistä kiinni.
Ammatti osaajat sen osaa kyllä katsoa.
Ja jos ei vaan öljyä syö bensan sijaan niin jos mielyttää niin siitä vaan.
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 10:57
Kirjoittaja 98-1197316477
Matka-ajossa ollut,muutama euroopan reissukin kuulemma,ei syö kuulemma oljyä ja öljyt+suti itse vaihdettu 6tkm välein.Perkeleen talvi,kun ei pääse koeajamaan.
Jos sitä tyhjäkäynnin heilahtelua ei olis ollut,niin luultavammin tässä oltais bussikuskeja TAAS.
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 11:10
Kirjoittaja Jokimaa
Mutta jos tuo kiinnostaa niin eikös siitä saa sellaisen kaupan tehtyä,että kaupat lukkoon sitten kun on koe ajettu ja lumet sulannut??
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 12:45
Kirjoittaja 98-1197316477
Luulempa että pyörällä on muitakin ottajia ennen kuin tuo lumimäärä on sulanut.
Kertokaas ny kokemuksella käykö teidän bussit miten tasaisesti tyhjäkäyntiä,voisko olla että tyhjäkäynti on säädetty vähän alakanttiin siihen tonniin ja sen takia neula pomppii taulussa ja käy vähän raskaan oloisesti?
Onko tuo 65000km mielestänne paljon ajettu bussille,jos se on pääosin matkaa ja niitä oljyjä on muistettu vaihtaa?
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 13:36
Kirjoittaja ysi-ärrä
Näkyy teksteistäsi sen verran läpi että sua kiinnostaa oikiasti tuo havittelemasi busa, joten ei muuta ku tinkaa hinnasta vielä muutama satsku pois, niin sitte ainakin saat sellasen kipinän että se on otettava.
Käytät sitte säädöllä sen ku oot ostanu niin saat homman pelittään oikein. Jos siinä nytkään mitään häikkää oo.
Lähetetty: 06 Maalis 2010, 13:38
Kirjoittaja toimeve
busai kirjoitti:Luulempa että pyörällä on muitakin ottajia ennen kuin tuo lumimäärä on sulanut.
Kertokaas ny kokemuksella käykö teidän bussit miten tasaisesti tyhjäkäyntiä,voisko olla että tyhjäkäynti on säädetty vähän alakanttiin siihen tonniin ja sen takia neula pomppii taulussa ja käy vähän raskaan oloisesti?
Onko tuo 65000km mielestänne paljon ajettu bussille,jos se on pääosin matkaa ja niitä oljyjä on muistettu vaihtaa?
...no justhin äsken tuossa ulkotöitten lomassa tönäsin Busan tallista ulos ja hyrskhäytin käynthin. Tyhjäkäynti tasasesti vähän alta tonnin, ei heiluttele mihinkhän. Tosin minulla sääjetty toissasyksynä "vimosen päälle". Ja vuosimalli mulla 2001. Se ECU ja magneeton pyörijä vaihettu tuoreemphan, jotta kunnolla voi hyödyntää ne busanistivelhojen rakentelemat säätömahollisuuet, ihan siis näin matka-ajoja ajatellenkin teetätin sen samalla kun muutenki tutkitutin koko Busan läpi.
Ja mulla ajettu nyt 99.750 km. Toissa syksynä 86400 km oli ajettu kun käytin tarkemmassa syynissä Jampalla tuon ja "päivitin" pelin semmoseksi, että ajelee taas vaikka seuraavat 100.000 km
edit: itte käytän pyörän lämpimäksi se "ryyppyvipu" (mikäs se virallinen nimi sitten onkhan) pohjassa ja kun on lämminny, niin sitten tönäsen sen etteen eli pois päältä ja kierrokset on kyllä tasaset. Oli kyllä jo ennen noita säätöhommiaki, muistelisin.
Edited By toimeve on 1267875665