Sivu 1/1

Lähetetty: 12 Marras 2009, 03:12
Kirjoittaja storbacka
Onko kellään mitään oman käden tietoa tai ees uskottavia kuulopuheita noista busan öljypumppuihin saatavista tehokkaammista rattaista? Nouseeko tuotto tai paine jollakin kierroksilla?

Aattelin vaan että ei se pumppu varmaankaan kovin paljon nopeammin pyöri sillä viri-rattaallakaan. Ero orkkikseen nähden ilmeisesti saatu siirtämällä rynnön jakohalkaisijaa pienemmäksi. Ihmettelen vaan että saako noin marginaalisella muutoksella jotain eroa sinne öljyn liikkumiseen?

Lähetetty: 13 Marras 2009, 20:42
Kirjoittaja snuggles
Olikos siinä nyt 3 hammasta eroa alkuperäiseen rattaaseen. Eli sellasen 9-10% välityksessä muutosta. Luulis ainakin että aikasemmin nostaa paineen maksimi rajaan. Paitsi että paine vaihtelee tosi paljon riippuen siitä kuinka lämmin kone on. Mul on vielä maksimipainetta nostava venttiili ja mukana ohje ettei saa kylmänä antaa satsia ettei sylje putsarin tiivistettä pihalle. Putsarin pystyy kyl käsinkin kiristään niin että kuori osuu lohkoon, ei pitäis kyl mitään tulla välistä pihalle.

Lähetetty: 13 Marras 2009, 21:50
Kirjoittaja villeh
Onko tuo venttiili mistä ostettu??

Lähetetty: 13 Marras 2009, 22:21
Kirjoittaja snuggles
Noita löytyy dragrace.fi:n luettelosta, öljynpaineventtiili billet hayabusa RPM1001. Nostaa maksimipaineen rajaa. Hyöty tulee kait kovemmilla kierroksilla kun pumppu syöttää tosissaan. Lämpösellä öljyllä ei muutenkaan paine nouse kovin korkealle alemmilla kierroksilla. Tahi sitte mul on niin väljä pumppu. Sen uusiminen olis tietty hyvä idea kanssa.

Lähetetty: 14 Marras 2009, 03:15
Kirjoittaja villeh
Kiitos!

Lähetetty: 16 Marras 2009, 11:08
Kirjoittaja 116-1253685669
olen kuullut jostaki kaukaa että tuo rattaan vaihto ei o kovin hyvä idea?
miksi, tuleeko jotain ongelmia?

Lähetetty: 16 Marras 2009, 16:12
Kirjoittaja storbacka
Sitä juuri tossa mietin et miten hyvä siintä hammaskosketuksesta tulee, kun se toinen ratas ei vaihdu mihkään.

Oliko siinä tosissaan 3 hampaan ero? Muistelin vaan kun kerran vertailin orkkista ja virimallia niin näytti et niitä hampaita ois ollu sama määrä. Voin kyllä muistaa ihan hyvin väärinkin.

Lähetetty: 16 Marras 2009, 16:22
Kirjoittaja snuggles
Just nyt ei oo osat käsillä mutta semmonen kolmisen hammasta siinä on eroa. Ja siinä se pointti onkin kun välitys muuttuu. Hampaat on kyl hassun näköset kun halkaisija silti sama. Lienee jonkun koneistajan älynväläys tuokin. Yllättävän hyvin se mukana vauhdissa pysyy, ei oo ainakaan mitään ropleemia ollu/kuullu. Mut hyvin mahdollista että hommassa on joku varjopuolikin, yleensä aina spesiaaliosissa on. En vaan vielä tiedä mikä.

Lähetetty: 16 Marras 2009, 19:17
Kirjoittaja villeh
Olikos tossa se ongelmana että öljy rupeaisi "vaahtoamaan"?

Lähetetty: 18 Marras 2009, 13:56
Kirjoittaja snuggles
Ei kai vaahtoaminen tule paineen noston myötä. Sitä pääsis kait välttään sillä että pitää öljyt öljypohjassa, pois edestakaisin vatkaavista osista, esim. loiskelevyllä. Ja öljylaatu tietty vaikuttaa tääs tähänkin.
Kaivelin tuolta rattaat esille, vakiossa 37 hammasta ,APE:n versiossa 34.