Sivu 1/2

Lähetetty: 25 Syys 2005, 21:30
Kirjoittaja tetsa
ajolenkin jälkeen jätin pyörän pörisemää pihaan,lämmöt lähti nousemaan hiljalleen eikä flektikään jaksanut pudottaa lämpöjä.Mittari näytti 3/4 kun sammutin. vähän ajan päästä paisuntasäiliössä kävi kova pulputus.Virrat päälle, mittari punaisella ja punavalo paloi.Ei taida termari aukea täysin, vai eikö flektin teho riitä?

Lähetetty: 25 Syys 2005, 21:55
Kirjoittaja jarim
Hmh, termostaatti tahi voisko vesipumppu brakata?

Lähetetty: 26 Syys 2005, 08:33
Kirjoittaja kalle
tetsa kirjoitti:ajolenkin jälkeen jätin pyörän pörisemää pihaan,lämmöt lähti nousemaan hiljalleen eikä flektikään jaksanut pudottaa lämpöjä.Mittari näytti 3/4 kun sammutin. vähän ajan päästä paisuntasäiliössä kävi kova pulputus.Virrat päälle, mittari punaisella ja punavalo paloi.Ei taida termari aukea täysin, vai eikö flektin teho riitä?
Jotain hämminkiä täytyy olla, koska oma Busa ei moista temppua ole koskaan tehnyt 60.000km:n aikana.

Käyttäytyykö lämpötila ihan normaalisti maantieajossa?

Lähetetty: 26 Syys 2005, 09:03
Kirjoittaja tetsa
lämmöt ok. maantiellä. eikä ne kaupunkiajossakaan ole ongelmaa tuottanut.

Lähetetty: 26 Syys 2005, 09:59
Kirjoittaja kajbusa
Oliko nestettä tarpeeksi ennen kiehumista?....

Viittaa pumpun puolelle kun ei jaksa tyhjäynnillä kierrättää......

Lähetetty: 26 Syys 2005, 10:07
Kirjoittaja tetsa
nestettä oli ja on vieläkin. annoin kyllä kierroksiakin 4-5 tuhatta mutta ei auttanut. kokeilin aamusta uudestaan,pari kertaa flekti pörähti ja lämmöt laski.

Lähetetty: 26 Syys 2005, 10:24
Kirjoittaja 107-1089231881
tetsa kirjoitti:lämmöt ok. maantiellä. eikä ne kaupunkiajossakaan ole ongelmaa tuottanut.
Hmm.. Isolohko ilmoitti kansitilke viasta noin.

Kun moisia ongelmia esiintyy mulla uudelleen niin otan kyllä mosan auki heti, ettei lisä vahinkoja tule enää.

Ja syy tohon on sata varmasti pottoaineen (bensan) laatuvaihtelut.

Vältä kaikkia erikoistarjouksia, pieniä kylmä asemia. Suosittelen ostamaan bensan varmoista paikoista, isot asemat Neste, Shell, Teboil. Kokemuksieni perusteella näin säästyy paljolta harmilta.

Niin ja se syy pikku asemien kiertoon/välttelyyn, tilaavat 95e:tä reilusti ja jos kaikki ei mahdu 95e säiliöön niin loput lyödään kylmästi 98e:n sekaan periaatteella ei noin vähä vaikuta.
Sinänsä totta, vakio autoihin ei vaikutusta. Mutta ylikiristelty mopo reakoi kyllä ja ikävin seurauksin.

Lähetetty: 26 Syys 2005, 13:23
Kirjoittaja tetsa
vaihdan termarin ja paineistan syylärin niin saa selville ettei syylärinkorkki vuoda jo pienestä paineesta. miten helpompi pelkkä kansi irti vai koko kone jos kansi täytyy ottaa auki.

Lähetetty: 27 Syys 2005, 19:52
Kirjoittaja Possu
Mulla tekee samaa. Pyörä vakio. Olen kyllä alusta asti epäillyt kansipahvia, mutta voihan olla, että vika on korkissa. Pyörällä ajettu 39000km ja koneella 8000km. pannu korjattu takuuseen ja kaikki on uutta. No mosa puretaan talven aikana, niin sittenhän nähdään onko vika kansipahvissa. Tarkoitus olisi samalla suorittaa pientä viilausta.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 00:07
Kirjoittaja tetsa
syyläri oli paineistuksessa ja korkki päästää läpi 1.5 paineessa. korkin arvo1.1 eli ok. 30 vuotta alalla ollut kennokorjaaja oli satavarma että termari ei aukee täysin. Uusi termari pitäisi saada torstaina et sitten näkee.

Lähetetty: 02 Loka 2005, 16:52
Kirjoittaja Possu
tetsa kirjoitti:syyläri oli paineistuksessa ja korkki päästää läpi 1.5 paineessa. korkin arvo1.1 eli ok. 30 vuotta alalla ollut kennokorjaaja oli satavarma että termari ei aukee täysin. Uusi termari pitäisi saada torstaina et sitten näkee.
Saitko uuden termarin ja auttoiko vaivaan?

Lähetetty: 02 Loka 2005, 19:46
Kirjoittaja tetsa
Termari vaihdettu. Lämmöt pysyi kohdillaan kun käyttelin. ajamaan ei ole töiden takia päässyt joten ei tiedä mitä tekee ajon jälkeen.mutta viikolla tietää. Kannattaahan termarin vaihto kokeilla, tietää sitten autaako.

Lähetetty: 07 Loka 2005, 19:05
Kirjoittaja tetsa
Hommasin civicin flektinanturan,käynnistää 93 asteessa ja sammuu 88.Muzzyn flektiropelli osu käteen myös jos olis tehokkampi kuin orkkis.

Lähetetty: 12 Touko 2009, 20:21
Kirjoittaja kimisti
tetsa kirjoitti:Termari vaihdettu. Lämmöt pysyi kohdillaan kun käyttelin. ajamaan ei ole töiden takia päässyt joten ei tiedä mitä tekee ajon jälkeen.mutta viikolla tietää. Kannattaahan termarin vaihto kokeilla, tietää sitten autaako.

pitääkö termostaatin vaihtaakseen irroittaa mitä(ilmanputsarikotelo tietenkin)-throttle body?

ja jos/kun niin tarviiko irroittaa bensaletkuja tankista?
koitin kyllä mutta bensathan sieltä syliin tulee!?

Lähetetty: 12 Touko 2009, 20:46
Kirjoittaja 84-1131181311
eikös gen1:ssä termostaatti löydy jäähdyttäjän vasemmasta yläkulmasta... :O vasen sivukate irti niin sielä pitäisi löytyä.