Sivu 1/1
Lähetetty: 18 Tammi 2009, 15:01
Kirjoittaja 107-1089231881
Onko kenelläkään muistissa miten toi nokkaketjun manuaalinen kiristin säädetään ?
Pakkauksen mukanahan tuli ohjeet jotka minulta puuttuu ja toiseksi "kovalevy" on hukannut tiedon.
tieto tuli jo...
Kontakti laahariin ja 1/4 osa kierros siit auki. sitten lukitus..
Edited By Ksthb on 1232289655
Lähetetty: 18 Tammi 2009, 17:32
Kirjoittaja Joke
Tässä Apen mekaanisen kiristimen ohje:
Säätöohje
Lähetetty: 18 Tammi 2009, 19:38
Kirjoittaja snuggles
Ksthb kirjoitti:Kontakti laahariin ja 1/4 osa kierros siit auki. sitten lukitus..
Tulis mieleen että tuolla ohjeella jää hieman löysälle. Tiukoilla jousilla ja nostavilla nokilla on sen verran vastusta että pyrkii alkuperäinen ketju nouseen hampaan päälle ,varsinkin jos esim. sammuttaessa pyörähtää takasinpäin. Mut sulla tais ollakin jo rullaketjusetti.
Kisaukoilta tullu sellasta ohjetta että ku laakerit alkaa ääntään ni siitä vähä löysälle
Noo, ite oon laittanu siihen välimaastoon, kun hirvittäny seuraukset jos ketju pomppaa hampaan ylitte. Hieman laaha kuluu ,mut ei pahasti.
Lähetetty: 18 Tammi 2009, 20:31
Kirjoittaja Titaani
Tarkoittaako tuo "kontakti laahariin" ihan käsi kireyttä, vai?
Lähetetty: 18 Tammi 2009, 23:09
Kirjoittaja 107-1089231881
Jepa päädyin tekemään ton näin. Löysät ketjusta nokkapyörien väliin, kiristin löysät pois ja avasin 1/4 kierrosta.
Otin löysät taas nokkapyörien väliin ja ketju liikkui ylös alas suunnassa noin 4mm säädettynä.
Ylälaahaimun jätin pois, ei kuulemma ole pakollinen.
Lähetetty: 19 Tammi 2009, 19:51
Kirjoittaja snuggles
Ksthb kirjoitti:Ylälaahaimun jätin pois, ei kuulemma ole pakollinen.
Tämä siis rullaketjulla, vakioketjulla ei kannata jättää ylälaahainta pois, sillä on oleellinen tehtävänsä ketjun paikallaan pitämisessä.
Lähetetty: 19 Tammi 2009, 21:06
Kirjoittaja 107-1089231881
snuggles kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Ylälaahaimun jätin pois, ei kuulemma ole pakollinen.
Tämä siis rullaketjulla, vakioketjulla ei kannata jättää ylälaahainta pois, sillä on oleellinen tehtävänsä ketjun paikallaan pitämisessä.
Juurikin näin, kiitos tarkennuksesta 
Lähetetty: 20 Maalis 2009, 16:19
Kirjoittaja Fastard
Mikä tuossa manuaalikiristimessä on materiaalivahvuus siinä kohtaa missä kierre menee läpi? Suurinpiirteiset paksuus lukemat myös otetaan vastaan
Materiaalihan tuossa taitaa olla alumiini.