Sivu 1/2

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 21:28
Kirjoittaja 65-1204783995

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 22:20
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. tosta puuttuu vaihtoehto, ei syytä huoleen.
Noiden välivapaiden välttämiseksi säädä vaihdekiksi vaihtamisen kannalta parempaan asentoon ja käytä jalkaa reilummin.
Hmm.. ja mieluummin käännä kaavio, loppuu välivapaiden löytyminen.

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 22:35
Kirjoittaja MGa
En oo löytäny välivapaita omista busistani kun ekasta ja sillonkin eri öljyyn vaihtaminen autoi.

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 23:13
Kirjoittaja jarim
Ja edellisten hyvien neuvojen lisäksi ketjut oikeaan kireyteen!

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 23:22
Kirjoittaja PetriK
Joo ei syytä huoleen - muutamassa illassahan tuo vaihteiston vaihto tehdään...

Ei kestänyt viistämättä kahtakaan kesää tuo K5 vaihteisto. Välivapaista viis mutta alkoi heittämään kakkosta ulos pesästä kun kiihdytti vähän rankemmin. Nyt kun on kakkonenkin viistetty niin toivottavasti kestää vähän pidempään.

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 23:27
Kirjoittaja 107-1089231881
PetriK kirjoitti:Joo ei syytä huoleen - muutamassa illassahan tuo vaihteiston vaihto tehdään...

Ei kestänyt viistämättä kahtakaan kesää tuo K5 vaihteisto. Välivapaista viis mutta alkoi heittämään kakkosta ulos pesästä kun kiihdytti vähän rankemmin. Nyt kun on kakkonenkin viistetty niin toivottavasti kestää vähän pidempään.

5-6 välivapaa on hiukan eri juttu kun toi sun häiriö.
Huolimaton/ arasteleva vaihtaminen saa ton aikaan.
Määrätietoiset/ napakat vaihdot niin pelittää varmasti.
Ja oikeesti noi vaihteisto rikot johtuvat pääsääntöiseti käyttäjästä, näin väittäisin.
"nimimerkillä" 4 kertaa vaihteiston risaks oon saanu :;):




Edited By Ksthb on 1216240198

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 23:40
Kirjoittaja 72-1202239073
Komppaan täysin Ksthb:tä :musik
Turha arkuus pois kun vaihdetaan niin välivapaita ei enää löydy (myös K8:sissa) :;):

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 23:48
Kirjoittaja akseli
Ksthb kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Joo ei syytä huoleen - muutamassa illassahan tuo vaihteiston vaihto tehdään...

Ei kestänyt viistämättä kahtakaan kesää tuo K5 vaihteisto. Välivapaista viis mutta alkoi heittämään kakkosta ulos pesästä kun kiihdytti vähän rankemmin. Nyt kun on kakkonenkin viistetty niin toivottavasti kestää vähän pidempään.

5-6 välivapaa on hiukan eri juttu kun toi sun häiriö.
Huolimaton/ arasteleva vaihtaminen saa ton aikaan.
Määrätietoiset/ napakat vaihdot niin pelittää varmasti.
Ja oikeesti noi vaihteisto rikot johtuvat pääsääntöiseti käyttäjästä, näin väittäisin.
"nimimerkillä" 4 kertaa vaihteiston risaks oon saanu :;):

kyllä näin on :pääseinään: vaihtovirhe kakkoselle aamen

Lähetetty: 16 Heinä 2008, 23:58
Kirjoittaja Kekku
Itse harjoittelin käännetyn kaavion vartilla.

Pistää kyllä vähän hymyillyttämään kun pienen keulimisen takia nykäisee isompaa, siis pienempää, vanhasta muistista ylös...

Pari kertaa siis olen vetässyt reilu 200 vauhdissa pienempää kun tarkoitus oli jotain muuta.

Hyvin olen ainakin itse sen kestänyt.

Parin sohlauksen jälkeen ainoa oikea vaihto tapa.

Nyt ymmärrän rr kuskeja hieman paremmin.

Lähetetty: 17 Heinä 2008, 10:20
Kirjoittaja 74-1180640985
Humppanisti kirjoitti:Komppaan täysin Ksthb:tä :musik
Turha arkuus pois kun vaihdetaan niin välivapaita ei enää löydy (myös K8:sissa) :;):

Eipä ole kyllä tuota 5-6 välistä vapaata ollut K8:ssa ollenkaan. Type 1 busassa tuota "ongelmaa" kesti tuonne 6 tonniin, jonka jälkeen Castrolia koneeseen ja homma alkoi toimimaan.

Lähetetty: 17 Heinä 2008, 11:05
Kirjoittaja 98-1197316477
Juksi kirjoitti:Eipä ole kyllä tuota 5-6 välistä vapaata ollut K8:ssa ollenkaan. Type 1 busassa tuota "ongelmaa" kesti tuonne 6 tonniin, jonka jälkeen Castrolia koneeseen ja homma alkoi toimimaan.
Eipä ole löytynyt ei,äsken kävin tilaamassa castrolia,sitä käytin rykkösessäkin,nyt on busassa bel rayn litkut,luulis rm heinon käyttävän ees sitä motulia.

Lähetetty: 17 Heinä 2008, 13:14
Kirjoittaja BaTTman
busai kirjoitti:
Juksi kirjoitti:Eipä ole kyllä tuota 5-6 välistä vapaata ollut K8:ssa ollenkaan. Type 1 busassa tuota "ongelmaa" kesti tuonne 6 tonniin, jonka jälkeen Castrolia koneeseen ja homma alkoi toimimaan.

Eipä ole löytynyt ei,äsken kävin tilaamassa castrolia,sitä käytin rykkösessäkin,nyt on busassa bel rayn litkut,luulis rm heinon käyttävän ees sitä motulia.

Tiiä mitä mönjää pisti jyväskylässä kuvan huollossa öljyjen tilalle, mutta nyt niitä välivapaita on löytyny enemmän.
Edellinen huolto siis oli rm heinolla 1k huolto ja alkukesästä 6k huolto kuvalla.

Lähetetty: 17 Heinä 2008, 14:19
Kirjoittaja 101-1182798802
mullakin on tehny muutamankerren.
k7 km9200

Lähetetty: 17 Heinä 2008, 15:39
Kirjoittaja hanhiha
...huh..en siis minäkään ole tämän asian kanssa yksin...K5 ja 10400...löytyy välivapaa myös 5-6 vaihteen välillä.
Täytynee ottaa ronskimmin nuo vaihtamiset ja sit öljyt seuraavaks jotain muuta ku bel-rayt... :blues:

Lähetetty: 17 Heinä 2008, 16:00
Kirjoittaja MGa
hanhiha kirjoitti:...huh..en siis minäkään ole tämän asian kanssa yksin...K5 ja 10400...löytyy välivapaa myös 5-6 vaihteen välillä.
Täytynee ottaa ronskimmin nuo vaihtamiset ja sit öljyt seuraavaks jotain muuta ku bel-rayt... :blues:
Mullakin K5 ja kohta 36tkm ja ei välivapaita..
Öljynä Castrol R4 Superbike ja käännetty kaavio