Sivu 1/6
Lähetetty: 26 Touko 2011, 08:55
Kirjoittaja Rockster
Ajattelin vaan ilmoittaa, että aloittelen tuon -03 Busani turbotusprojektin seuraavassa Bike-lehden numerossa. Pyörään on tulossa loppukesästä ahdinsarja ja ennen sen asennusta pyörää kiusataan vähän vaparina.
Taustatarinana koko hommalla on se, että sillä pitäisi päästä kovaa. 200 mailia pitää vähintään ylittää ja ensimmäinen nopeusenkka vaparina on tarkoitus tehdä Jämsässä 18.6. Siellähän näyttäisi lähtöjärjestyksen mukaan olevan porukkaa kasassa Busa-miitille.
Ahtimesta en vielä paljasta sen enempää. Jos juttusarja kiinnostaa, nin lehtikioskille tai kirjastoon kyttäämään. Sarjan ensimmäinen osa on lähinnä alkufiilistelyä ja asiaan päästään kunnolla numerossa 8.
Lähetetty: 26 Touko 2011, 09:38
Kirjoittaja jarim
Hienoa päästä seuraamaan taas yhtä julkista ja hyvin dokumentoitua projektia.
Siirsin tämän ketjun mielestäni osuvampaan paikkaan.
Lähetetty: 26 Touko 2011, 09:46
Kirjoittaja Rockster
jarim kirjoitti:Hienoa päästä seuraamaan taas yhtä julkista ja hyvin dokumentoitua projektia.
Siirsin tämän ketjun mielestäni osuvampaan paikkaan.
Kiitos siirrosta. Tänne tämä sopii paremmin
Lähetetty: 26 Touko 2011, 10:03
Kirjoittaja ysi-ärrä
Jep. Mielenkiinnolla itekki tulen seuraamaan tulevaa turbotus juttuasi.
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
Lähetetty: 26 Touko 2011, 16:19
Kirjoittaja Rockster
ysi-ärrä kirjoitti:Jep. Mielenkiinnolla itekki tulen seuraamaan tulevaa turbotus juttuasi.
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
Hallista lisätietoa löytyy www.nopeusmittaus.com -osoitteesta. Muistaakseni se menee niin, että 150 pyörää ja 150 autoa mahtuu messiin. Suoran päässä on tutka, joka mittaa nopeuden sillä hetkellä. Kiihdytysmatkasta ei kylläkään ole mitään hajua.
Ensin siis mennään vaparina ja tavoitteena on puhkaista se 200 mailia, mutta saa nähdä miten käy. Pyörä on tällä hetkellä koneeltaan vakio poislukien Yoshin 4-2-1 ränni. Pyörä on myös madallettu. Viaberilla sitä on tarkoitus vielä säätää mahdollisimman hyvin ja koittaa kaivaa vauhtia. Säätämisen avuksi tulee PCV ja lisäksi kyytiin heitetään Quick Shifter. Näillä eväillä kokeillaan. Jos ei mene, niin ahdettuna tietenkin menee
Lähetetty: 26 Touko 2011, 16:36
Kirjoittaja jakehaanpää
Vaparina olosuhteet vaikuttaa tosi paljon ja veikkaisin, et vaikka 18.6. ois myötästä niin joutunet ootteleen 200 mph ylitystä siihen saakka ku tuubo on bussissa kiinni.
Onnea yritykselle ja projektille
Lähetetty: 26 Touko 2011, 18:19
Kirjoittaja BaTTman
Ei kait turbottamisesta ja ahtamisesta pidä puhua samassa lauseessa ??? .
Täytynee varmaan tilailla tuo bike-lehti, kun tuppaa olemaan mielenkiintoista juttua sekin lehti täynnä.
Edited By BaTTman on 1306423231
Lähetetty: 26 Touko 2011, 18:25
Kirjoittaja ysi-ärrä
Rockster kirjoitti:ysi-ärrä kirjoitti:Jep. Mielenkiinnolla itekki tulen seuraamaan tulevaa turbotus juttuasi.
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
Hallista lisätietoa löytyy
www.nopeusmittaus.com -osoitteesta. Muistaakseni se menee niin, että 150 pyörää ja 150 autoa mahtuu messiin. Suoran päässä on tutka, joka mittaa nopeuden sillä hetkellä. Kiihdytysmatkasta ei kylläkään ole mitään hajua.
Ensin siis mennään vaparina ja tavoitteena on puhkaista se 200 mailia, mutta saa nähdä miten käy. Pyörä on tällä hetkellä koneeltaan vakio poislukien Yoshin 4-2-1 ränni. Pyörä on myös madallettu. Viaberilla sitä on tarkoitus vielä säätää mahdollisimman hyvin ja koittaa kaivaa vauhtia. Säätämisen avuksi tulee PCV ja lisäksi kyytiin heitetään Quick Shifter. Näillä eväillä kokeillaan. Jos ei mene, niin ahdettuna tietenkin menee
Jep. Joo onhan tuolla Hallissa tullu itekki käytyä jo muutaman kerran sahaamassa mailia.
Ja jos sulla ei oo ku putkiviri gen1:nen niin lentokoneesta saat pudottaa busas että 200mph menee rikki. Ei millään pahalla ,mut kokemusta on ja vakion tehot ei riitä millään.
No turbolla on sitte jo helppoa tuo 200mph.
Lähetetty: 26 Touko 2011, 21:33
Kirjoittaja Rockster
jakehaanpää kirjoitti:Vaparina olosuhteet vaikuttaa tosi paljon ja veikkaisin, et vaikka 18.6. ois myötästä niin joutunet ootteleen 200 mph ylitystä siihen saakka ku tuubo on bussissa kiinni.
Onnea yritykselle ja projektille
Näin me veikkailtiinkin, että käy. Parempihan se olisi jos ei menisi 200 rikki ennen turboa Mutta nähtäväksi jää miten vakio potkii Jämsässä.
Lähetetty: 26 Touko 2011, 22:11
Kirjoittaja Kujo
Mulla on sitten niitä mäntiä ja kansipahveja.
Lähetetty: 27 Touko 2011, 00:36
Kirjoittaja PRM75
Kujo kirjoitti:Mulla on sitten niitä mäntiä ja kansipahveja.
:p Eläpäs nyt maalaile piruja seinälle
Lähetetty: 27 Touko 2011, 14:59
Kirjoittaja Jaakko
Kujo kirjoitti:Mulla on sitten niitä mäntiä ja kansipahveja.
"kun mikään ei riitä"
montako mäntä saat kesään aikana lähettää? kysynnässä piikki taitaa olla aina lentokenttä ajojen jälkeen.
Lähetetty: 27 Touko 2011, 18:34
Kirjoittaja Rockster
Kujo kirjoitti:Mulla on sitten niitä mäntiä ja kansipahveja.
Eikäkun tähän ei ole tarkoitus laittaa ProBoostin settiä
Lähetetty: 27 Touko 2011, 20:06
Kirjoittaja waiski10
Sulaa ne muutkin nimim. varmaankin sulanut.
Lähetetty: 21 Kesä 2011, 23:38
Kirjoittaja 82-1248629378
Se on huomenna mentävä lehti hakemaan, että saa ihailla ex-murua laatulehden sivuilla