Sivu 1/1
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 12:35
Kirjoittaja 106-1142794092
Minkähän takia tuossa bussissa on ihan mekaaninen ryyppyvipu kun on kuitenkin ruiskupeli? Onhan siellä luultavasti moottorin lämpötila-anturi jonka mukaan ruisku osaisi antaa lisää soppaa kylmänä mutta onko softasta jätetty kokonaan kylmärikastus pois??
....mut eihän se voi noinkaan olla, mistäs se lisäsoppa ruiskussa tulisi muuten kuin softan ohjaamana. Meneekö ryypyn vaijeri läppärungon läpille vai mihin??
Onkos muissakin ruiskupyörissä edelleen tuommonen "käsikaasu" ?
vai oonko mä ihan tipahtanut tekniikan maailmankartalta ?
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 12:48
Kirjoittaja -Artsi-
Helpoin ja halvin tapa. Tuo "ryyppy" vaikuttaa ainoastaan mekaanisesti eli avaa hieman kaasua. Lämpötunnistimet & ECU hoitaa lisärikastuksen kun kylmänä käynnistetään, mutta ilmaakin pitää saada lisää koneeseen jotenkin. Jollei tuota vipstaakia olisi, pitäisi olla kaasuläppien sähköinen ohjaus, lisäilmaluisti tai muu vastaava venttiili jota ECU:lla ohjattaisiin kylmäkäynnistyksissä --> turhaa monimutkaisuutta.
Btw, tuon "ryypyn" vaijerit kun sopivasti säätää niin saa kätevästi Cruise Controlin...
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 14:15
Kirjoittaja 106-1142794092
No niin eli matkakaasuksihan se paljastui, naamioitu vain ryyppyvivuksi
Helpottaa huomattavasti pitkällämatkalla kahvinjuontia iltalehteä lukiessa..
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 17:16
Kirjoittaja 103-1116517908
..ja siinä sivussa pystyy käärimään myös sätkää, puhumaan puhelimeen ja tekemään muistiinpanoja..
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 18:28
Kirjoittaja waiski10
sätkästä puheen ollen meitsillä on ollu ongelma saada sitä syttymään yli satkun nopeuksissa. ???
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 21:29
Kirjoittaja 103-1116517908
Käske kyytiläisen sytyttää..selän takana saa sen verran tuulensuojaa..
Lähetetty: 01 Huhti 2006, 22:59
Kirjoittaja waiski10
luulin jo etteikö tästä selviä kun tuplakuplalla.