Sivu 1/2

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 00:32
Kirjoittaja 112-1115653992
kertokaapas jotka ootte mittauttaneet moponne tehot,että millä vaihteella mittaus suoritettu?näyttää olevan eroja?vai johtuuko eri vaihteella mittaus kenties penkistä/softasta :stupid:

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 01:03
Kirjoittaja 107-1089231881
Viaber vitosella, Ansavuori nelosella, Tuning World vitosella

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 03:30
Kirjoittaja 112-1115653992
kemi mc ja kokkolan pekka.p kutosella.oma villi veikkaus on että jos samassa penkissä ajetaan esim.kutosella ja nelosella niin saahan se rulla kyytiä nelosella hiukan erilailla ??? tässäkö se selitys etelän suuremmille(yleensä) heppalaumoille :mosh: ja tästä ei kannata kenenkään vetää herneitä nenään....lähinnä alkoi mietityttään tämä asia pyörän(ei ollu busa) kohdalla joka ajettiin kokkolassa nelosella ja kemissä kutosella.enkä väitä suuntaan tai toiseen että jompikumpi ois väärin/oikein :oops: kertokaapa asiasta tietävät missä tämän homman niksi piilee :bulb:

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 08:00
Kirjoittaja kajbusa
Minulta mitattiin kuhmossa kutosvaihteella....itsekkin mietin samaa asiaa, mutta sanoivat ettei sillä ole merkistystä....

Millaisia eroja siinä syntyi kun ajoitte eri vaihteella?

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 12:37
Kirjoittaja martti
Penkitkin ovat kai hieman yksilöitä ja eri paikoissa saatetaan käyttää eri korjaus kertoimia josta erot. Jos halutaan vertailua tehdä niin kaikki pitäisi ajaa samassa penkissä :oops:

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 12:57
Kirjoittaja 112-1115653992
yksilöitäpä hyvinkin...mutta millä perusteella vaihde arvotaan?joku taika siinä on.kuhmossa ja kemissä ilmeisesti samanlainen penkki?tai softa ainaki.noooo esimerkiksi kokkolassa olikohan fuksin penkki(korjatkoon ken muistaa)ohjelma kertoo millä vaihteella ajetaan ja jos välitys muutettu se naputetaan koneelle ennen ajoa.yleensä isommat pyörät ajetaan isoimmalla vaihteella,mutta ymmärrettävistä :D syistä esim.kusiaiset pienemmillä.käyn joku päivä ajaan käppyrät 4,5 ja 6. ja kerron sitte mitä näytti :turbobusa:

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 15:38
Kirjoittaja 72-1116521483
Oma säädettiin ja penkitettiin Bike Doctorilla Tanpereella, nääs.
Vetoja tehtiin sekä 5. että 6. vaihteella 300km/h rajoitus poistettuna (TRE). Ts. 6. -vaihteenkin sai vääntää kierroluvunrajoittimeen saakka. Tulos löytyy galleriasta 6.-vaihteella ajettuna.

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 15:49
Kirjoittaja 112-1115653992
et sitte viittiny kertoa oliko tuloksissa eroa :shocked:

Lähetetty: 15 Kesä 2005, 07:58
Kirjoittaja 109-1117704784
olisko kellää antaa jonku turbo virittäjän numeroa tai koti sivua.
onko tietoa mitä maksaa

Lähetetty: 15 Kesä 2005, 09:49
Kirjoittaja 72-1116521483
pete1 kirjoitti:et sitte viittiny kertoa oliko tuloksissa eroa :shocked:
No muistaakseni ei. Mopossa oli penkissä "pitkät" välitykset (18/40), eikä silläkään tuntunut olevan merkitystä, koska noi tiedot syötetään säätöpenkin PC:hen. Bussien mittaukset tehdään vitosella, ettei 300km/h leikkuri katkaisisi mittausta ennen kierroluvunrajoitinta. Omassani tällä ei ollut merkitystä.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 00:16
Kirjoittaja Kujo
makeaa kirjoitti:olisko kellää antaa jonku turbo virittäjän numeroa tai koti sivua.
onko tietoa mitä maksaa
Pitäiskö olla valmis paketti vai rakennatko itse?

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 23:03
Kirjoittaja 112-1115653992
no niin käppyröitä tuli ajettua.ajettu kokkolassa ja konetehoista kyse,mutta kertonee olennaisimman.
177.7hv 14,9nm kutosella (147.6hv 13.6nm rullateho)
182.4hv 18.4nm vitosella
182.8hv 16.6nm nelosella

vakioputkistolla+bos vaimentajilla 175.6hv 15.1nm
nyt micronin sarja+yoshin rs3 race+k&n(boxi modattu)tre 177.7hv 14.9nm :thumbdown: sama paketti kemissä 155hv 133nm takaa(oma boxi säädettynä)=aika säälittävä lopputulos 2.1hv lisää ja vääntöä pois.
minkälaisia tuloksia muut saanu micronilla?ei vakuuttanu mua ainakaan..........taidan jatkossa luottaa jälleen akraan

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 23:57
Kirjoittaja jarim
Tasen1:n -03 Busasta Micronin 4-2-1 putkella, suodatinkotelon modauksella + K&N:llä 162 heppaa takarenkaalta Kemin penkissä...

Lähetetty: 17 Kesä 2005, 12:09
Kirjoittaja Tase
Jep mulla on lähes sama satsi viripalikoita.. Kemissä mitattiin tuo Jarim mainitsema 162 Kliks Onko sulla käyriä tuosta sun Busasta? Tuliko sulle myös tonne alas vääntöön tollainen kuoppa? Tuntuu, että kaikilla jotka on laittaneet 4-2-1 putken ja modanneet ilmanputsarin ilmenee jonkinmoinen kuoppa :oops: Tuota ei omalla ruiskuboksilla saanut säädettyä pois. No ei tuota kuoppaa ajossa edes huomaa :;):

Lähetetty: 17 Kesä 2005, 15:29
Kirjoittaja 72-1116521483
No jopas onkin aika monttu. Tuossa 2500rpm kohdalla pitäs olla 100Nm... Vai onko mulla joku ihme yksilö itellä -empä usko.