Sivu 1/1
Lähetetty: 10 Marras 2004, 00:46
Kirjoittaja -Artsi-
Tuossa kansi-ketjussa oli jo vähän puhetta busan vakiolohkon poraamisesta isommaksi, mutta varsinainen fakta jäi uupumaan... replyjen perusteella noita on kuitenkin tehty, ja samaa kertoo useat lähteet intternetin syövereistä. Eli lienee mahdollista, mutta vaatii sylinterien uudelleenpinnoituksen poraustoimenpiteen jälkeen. Kuka ja missä moisia pinnoituksia suorittaa täällä pohjolassa??!?!?
Lähetetty: 10 Marras 2004, 06:33
Kirjoittaja Kujo
Siukola hoiti homman TTS:llä. Ei pohjoisessa, mutta kuitenki oikealla pallonpuoliskolla. Homma toimi niin, että ryhmä ja nokka-akselit lähetetään uukoohon, jossa nokat hiotaan, (tai vaihdetaan jo hiottuihin) ryhmä tuupataan isommaksi ja pinnoitetaan. Ja ne JE-männät sieltä samalla kertaa.
Kovin vähän ajettuja osia kannattaisi ehkä koittaa ensin swappailla kuluneempiin, kuluneisuudella kun ei ole merkitystä homman onnistumisen kannalta.
Lähetetty: 10 Marras 2004, 15:39
Kirjoittaja RHead
Tosta isommaksi poraamisesta tuli vähän kaverilta infoa. Ainakin noi isommat 1.4 / 1.6l eivät ole niin vahvoja kestämään kun esim 1.4l. Ite ainakin ottasin ton 1.4:sen jos täytyisi noista kahesta valita vaikka hinta olisi sama. ???
Lähetetty: 10 Marras 2004, 20:39
Kirjoittaja -Artsi-
RHead kirjoitti:Tosta isommaksi poraamisesta tuli vähän kaverilta infoa. Ainakin noi isommat 1.4 / 1.6l eivät ole niin vahvoja kestämään kun esim 1.4l. Ite ainakin ottasin ton 1.4:sen jos täytyisi noista kahesta valita vaikka hinta olisi sama. ???
Hö, tommosia mopoja... kyllä sen sit parilitrainen pitää olla jos kerran ryhdytään avartamaan:
http://www.tts-performance.com/catalog....902f33b
:worthy:
"Jaa paljonko maksaa? 14 tonnia? Puntina? Kas kun on kahveerahat juur päässy loppumaan lompuukista, kelpaako visa?"
1400cc ilmeisesti perustuu busan omaan kampuraan, nuo yli puolitoistalitraiset on sit jo stroukattuja koneita. Eli hintaa tulee varmasti roimasti lisää kampuran (& kankien) myötä.
Kiintoisaa olisi kuulla miten tuo "heikkous" on ilmentynyt noissa isoissa padoissa? Äkkiä ajateltuna kannentiiviste voip joutua kovemmalle kun sylinterien välinen seinämä pienenee, mutta mitäs muuta? Isommat männät tietty painaa enempi, ja pitkäiskuisella veivillä tulee lisärasituksia eli ehkä jotain siltä suunnalta... Jaku-ilmiöö? :laugh:
Mutta onko tosiaan niin ettei moista sylinterinpinnoitusta Suomessa tehdä?!?
Lähetetty: 16 Marras 2004, 08:59
Kirjoittaja 70-1085386739
-Artsi- kirjoitti:Mutta onko tosiaan niin ettei moista sylinterinpinnoitusta Suomessa tehdä?!?
Ei tehdä, lähimmät paikat on Hollanti ja Englanti (TTS). Tiedä sitten hoitaako TTS myös nuo pinnoitushommat Hollanissa, vai onko niillä "oma pinnoittamo" Englannissa. ???
Muita paikkoja ei Suomen "viripajat" tienneet, kun sitä aikoinani selvittelin.