Sivu 1/2

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 21:49
Kirjoittaja Kujo
Tjoo. Nyt on avaus Jakun moottorille tehty yläkerran osalta, joten viettäkäämme minuutin hiljainen hetki, Hän on poissa.
----
Diagnoosi: nestettä öljyssä runsaasti. Nelosen veivi leiponut kiinni ja pultit poikki. Kansi näyttäis hämärässä olevan ok, mitä nyt nelosen seetit uusiksi, ryhmä pashana. Jostain syystä yksi kannessa olevista "nesteplommeista" lähtenyt irti, syykö vai seuraus...juuri nelosen kohdalta. Lohkot pashana. Rojua todella paljon alakerrassa,tietenkin. Alakertaa en jaksanut tällä haavaa avata, muiden kk-kaulojen laakerit päältäpäin katsoen ok? -ei sinertymiä/takertele. Laittelen kuvia tuonne, lisään linkin myöhemmin.
...ai niin, se aiemmin kuvien perusteella tekemäni arvaus plastic-paskannus-virityksestä oli harhaa, se oli vain virhe valussa.
Edit:Täällä rupuja kuvia.

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 22:08
Kirjoittaja jarim
R.I.P. .. :(

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 22:12
Kirjoittaja Agostini
Lämmintäkin on ollut.......ei olut... :p

R.I.P. :O

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 22:22
Kirjoittaja Jaku
Voihan venesatama, jotten sanoisi. Tolla männällä ja varsinkaan noilla "mutkaventtiileillä" ei olis pitkälle päässy, siis ainakaan Virosta takas. Kannatti tilata auto hakeen :p

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 22:24
Kirjoittaja TBus
Voi sen surkean kautta, ku on ikävän näköinen veivikasa!

toivottavasti saatte pelin rullaan pian...!

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 22:38
Kirjoittaja Agostini
....ööööö.....nythän se ON rullaava.....öööö..... :p :D

Lähetetty: 22 Kesä 2004, 23:32
Kirjoittaja -Artsi-
oi voi... :( levätköön sielunsa rauhassa ja aamen.
Onkos kansi vielä käyttökelpoinen? Siitähän saisi oivan talvipuhteen kun vähän nakertelisi sieltä ja viilaisi täältä... :;):
Entäs loota, lienee säilynyt varaosiksi?

Olepas Jaku muuten varuillasi mikäli Tri Kujo asentelee sen vaihtopannun... ettei vaan löydy kasaamisen jälkeen mitään ylimääräisiä solmuja putkista tms... :D

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 07:20
Kirjoittaja Jaku
Hyvä Artsi, eipä tullu mieleen, taidampa antaa Kujolle vapaat kädet vääntää putki solmuun :D :D Koska jossain kaukana ajatuksissa oli Jardzen kans sama ajatus föönistä, mutta kyllä se ajatus nyt tän kolauksen jälkeen on ollu menneen talaven lumia :( :(

No joo, kyllä kai siihen fööni ilmestyis jos vain perse kestäis...

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 09:23
Kirjoittaja Sepe
Pahalta näytti! :( No toivottavasti saatte nopiasti Jakulle mopon alle. Mutta unohtakaa ne solmut putkesta, muutenkin jo kateellinen.... :D

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 09:39
Kirjoittaja 70-1085386739
Eli tuhon alkusyynä veivin laakerin pettäminen, mahdollisen voiteluhäiriön aikaan saamana ko. veivissä. ???

Jos alakerta on yhtään kunnossa, niin kyllähän tuosta vielä koneen saa, ja hyvän sellaisen. Ei muuta kuin Muzzy:lta 1464 billet -lohko siihen tilalle, ja kansi kansipajalle työstettäväksi. :D Pikku tuuninkia ja takapyörältä löytyy ko. konella sen jälkeen 200+ heppaa. :cool: :)

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 11:27
Kirjoittaja Jaku
Fastm8 kirjoitti:Ei muuta kuin Muzzy:lta 1464 billet -lohko siihen tilalle, ja kansi kansipajalle työstettäväksi. :D Pikku tuuninkia ja takapyörältä löytyy ko. konella sen jälkeen 200+ heppaa. :cool: :)
Onks mitään hajua mitä ko. lohko vois maksaa? Kyllä varmaan siitä kalu pitää yrittää tehdä (siis Kujo joutuu tekemään :D :D ) jos se vain kannattaa

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 12:28
Kirjoittaja 70-1085386739
Tuolta löytyy ameriikan hinta, ja Suomen hintaa voi kysellä Viaberista. Tosin hyvänä "nyrkkisääntönä" voidaan pitää sitä, että "Suomi hinta" on luokkaa 2 x ameriikan hinta. :O :(

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 17:32
Kirjoittaja Kujo
Siis mitä työ höpäjättä? :D
Aatellaanpas vaikka tätä Jakun esimerkki vehjestä. Ekaksi lohkojen hitsaus, ja voitelukanavan rakentelu, onnistuu, mutta riskinsä siinä on.
Seuraavaksi joko uus tai ehjä kampura, tai vanhan korjaus, joo onnistuu, mutta riskinsä siinäkin. Kansi ei ilmeisesti kaipaa muuta kuin pari uutta seetiä ja ohjuria, tietysti venttiilit yhteen reikään, -ai niin, mutta sehän kaipaakin sitte jo isompia venoja ja muut normi kansituuninkit..
Niin ja yks veivi tarvitaan, paitsi isolohkoon vois olla järkevää laittaa jo karummat hippoveivit.
Jos sakumaalta saa koneita tänne öbaut 2-3ke, niin enpä oikeen saa tuosta kannattavaa yhtälöä..
Tietysti eri asia sitten kun noita räjähtäneitä koneita makoilee muutama nurkissa, niin silloin varmasti yhdistelemällä kannattaa tämmönenki pamaus ehjätä. ???

Lähetetty: 23 Kesä 2004, 18:34
Kirjoittaja Jaku
Jaa, siinäpä tais tulla suora vastaus, että kannattaako :D kunnostaa. Olihan noilla isolohkoisilla hintaa, joten jos sitä POWWERIA tahtoo, on halvin keino hankkia fööni :p

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 08:38
Kirjoittaja Falconer
Kujo kirjoitti:Tjoo. Nyt on avaus Jakun moottorille tehty yläkerran osalta, joten viettäkäämme minuutin hiljainen hetki, Hän on poissa.
----
Diagnoosi: nestettä öljyssä runsaasti. Nelosen veivi leiponut kiinni ja pultit poikki. Kansi näyttäis hämärässä olevan ok, mitä nyt nelosen seetit uusiksi, ryhmä pashana. Jostain syystä yksi kannessa olevista "nesteplommeista" lähtenyt irti, syykö vai seuraus...juuri nelosen kohdalta. Lohkot pashana. Rojua todella paljon alakerrassa,tietenkin. Alakertaa en jaksanut tällä haavaa avata, muiden kk-kaulojen laakerit päältäpäin katsoen ok? -ei sinertymiä/takertele. Laittelen kuvia tuonne, lisään linkin myöhemmin.
...ai niin, se aiemmin kuvien perusteella tekemäni arvaus plastic-paskannus-virityksestä oli harhaa, se oli vain virhe valussa.
Edit:Täällä rupuja kuvia.
Loppukaneetiksi voisi lausuman:" Omaiset ovat nähneet - pannaan kansi kiinni -aamen".