Sivu 1/2

Lähetetty: 12 Syys 2010, 16:29
Kirjoittaja bussikoppa
Kuinkas muut on värkänneet nuita DIY vesiruiskuja törböön..nyt pitäis nopeesti saada joku pruutta viritettyä ja ajattelin jotain öpolttimon suuttimia laittaa jo itellä ylimääräsenä olevan 3barin pumpun ympärille. Oletteko määrittäneet oikean sumusuhteen paineistamalla vesitankin vai jokin erillinen ohjaus..rele..varoventtiili?Miten? Vai mikä olisi toimivaksi todettu muu edullinen ehkä kaupallinen ratkaisu minkä tiedätte toimivaksi ja voitte suositella. Esim. Aquamist ei uutena kovinkaan houkuttelisi.



Edited By bussikoppa on 1284308418

Lähetetty: 12 Syys 2010, 18:42
Kirjoittaja gsxr
Öljypolttimen suutinta ja pissapojan pumppua tuli joskus kauan sitten koitettua ja ei toiminut, pumppu liian heikko. Suurin ongelma lienee löytää tarpeeksi tehokas pumppu, tosin en ole tietoinen nykypäivän tarjonnasta mutta esim. se aquamist muistaakseni kykeni 10barin paineeseen.

Monien pumppujen todellinen paine on kaukana valmistajien ilmoittamista.

Lähetetty: 12 Syys 2010, 19:19
Kirjoittaja bussikoppa
Joo siis öljypolttimen suutinta ajattelin tesmata ja sitä nimenomaan aattelin, tuli vaan väärin kirjoitettua tuohon ekaan postaukseen :p..ihme ettei tuo vähempi paine riittäisi

Lähetetty: 12 Syys 2010, 20:31
Kirjoittaja gsxr
Niin en usko, että vaikka aquamist antaakin 10 bar(muistaakseni), etteikö vähemmälläkin tulisi toimeen kunhan pumpun paine vaan saa veden sumuuntumaan tarpeeksi tehokkaasti ja kykynee voittamaan painekotelossa vallitsevan ahtopaineen.

Sitten vielä se ahtopaineen muuttuminen pitäisi huomioida jotenkin, vaikka ahtopaineistaa vesisäiliö tms...

Lähetetty: 12 Syys 2010, 21:02
Kirjoittaja waiski10
Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.

Lähetetty: 12 Syys 2010, 21:06
Kirjoittaja bussikoppa
waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.
Ahaa, no mitesse ny silleen?

Lähetetty: 12 Syys 2010, 21:42
Kirjoittaja waiski10
bussikoppa kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.

Ahaa, no mitesse ny silleen?
vesimolekyylit on isompia kuin löpön, tiukka suodatin tukkeutuu vedellä.

Lähetetty: 12 Syys 2010, 23:58
Kirjoittaja bussikoppa
Se taitaa omaan touringkiin alkaa nyt välijäähyn suunnittelu

Lähetetty: 13 Syys 2010, 00:16
Kirjoittaja gsxr
waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.
Öljypolttimen suuttimesta tulee kyllä vesi läpi ja hienojakoisena tuleekin jopa pissapojan pumpulla. Testattu muutamalla eri suutinkoolla.

Lähetetty: 13 Syys 2010, 00:18
Kirjoittaja bussikoppa
gsxr kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.

Öljypolttimen suuttimesta tulee kyllä vesi läpi ja hienojakoisena tuleekin jopa pissapojan pumpulla. Testattu muutamalla eri suutinkoolla.
Juu näinhän se pitäis olla mutta ...tuota tilaa ois tuossa keulassa vaikka leivänpaahtimelle, ku en varttimailejakaan ajele

Lähetetty: 13 Syys 2010, 07:14
Kirjoittaja gsxr
Jos päädyt välijäähdyttimeen niin mcxpressin tekele toimii hyvin tehokkaammissakin turbo-busissa.

Lähetetty: 10 Loka 2010, 04:05
Kirjoittaja 82-1232688863
Devil's Own?

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77

Jos nuokin on liian kalliita, niin jo on kumma.




Edited By Röhnö on 1286672854

Lähetetty: 10 Loka 2010, 09:27
Kirjoittaja jarim
Röhnö kirjoitti:Devil's Own?

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77

Jos nuokin on liian kalliita, niin jo on kumma.
TFM kokemuksien mukaan onmeton...

Lähetetty: 11 Loka 2010, 17:48
Kirjoittaja turboman
jarim kirjoitti:
Röhnö kirjoitti:Devil's Own?

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77

Jos nuokin on liian kalliita, niin jo on kumma.

TFM kokemuksien mukaan onmeton...

Mitä ongelmaa tuossa Devilissä ?

Lähetetty: 12 Loka 2010, 12:15
Kirjoittaja tenhulttio
Lainaus taxiprojektin kirjeenvaihdosta:
"Maksimipaineella (n.8-10bar) (150psi) tuotto oli vain noin 200ml/min, eli siinä ja siinä riittääkö.. Lisäksi pumpun oma paineensäätö on todella epätarkkaa, paineen noustessa painekytkin katkaisee virran ja syklimäinen käyttö tekee paineesta vaihtelevaa. Virrankulutus oli ainoa plussa, n.3-5A."

Vesipumppua pyörittävä sähkömoottori on starttimoottorin kokokoinen ja siksi vaikea sijoitettava. Painaakin kuin synti.

edit. Tässä siis puhe coolingmist sarjan pumpusta




Edited By tenhulttio on 1286875231