Lähetetty: 17 Kesä 2008, 13:44
Uskon ja toivon että saan kyytiläisen tyytyväiseksi Buellin jalkatapeilla.
Projektikuvaus: tapit HD centeristä (70), sovituspalan teko vanerista, kaksi tuntia. Sopivan alumiiniaihion haku Otaniemen protopajalta, 1. Sopituspalojen sahaus ja viilaus oikeaan muotoon, neljä tuntia. Kolmet reiät, ja yhdet kierteet per pala, tunteroinen varmaan, kaveri teki. Asennus, puoli tuntia, koeistunta, muikea emantä, arvo tosi monta+.
Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois. Putket on ihan orggikset. Mittailin että tällä jalka putoaa 2-3 cm ja siirtyy myös ainakin 3 senttiä ulos joten 4-5cm siirto syntyy, joka mielestäni aukaisee aika hyvin polvikulmaa niin että kyytiläisen jalassa alkaa veri kiertämään.
Buellin tappien paketissa lukee seuraavaa:
N0006.1AD
RIDER FOOTP
EGS, XP
En tiedä onko nämä samat tapit kuin mitä muut modaajat on käyttäneet mutta siitä harvinainen tappisetti tää on että jalka tosiaan putoaa pari senttiä normitappeihin nähden.
Ajettiin kesällä 4000km Ruotsia ja Norjaa. Noilla tapeilla on sellainenkin hyvä puoli että kuski ja kyyditettävä voivat vaihtaa tappeja keskenään ajossa. Nuo modatut kun tukevat riittävästi ulos ettei kuskin jalka pala putkiin vaikka vaihtaisi lepuuttamaan jalkoja taakse nilkkojen varassa. Kyytiläiselle vapautuu kuskin tapit. Tänä kesänä oli oikeasti tarvetta löytää uusia ideoita lepuuttaa jalkoja, koska oikea polvi oli parantumassa krossilipan jäljiltä.
Edited By Linksterman on 1251490815
Projektikuvaus: tapit HD centeristä (70), sovituspalan teko vanerista, kaksi tuntia. Sopivan alumiiniaihion haku Otaniemen protopajalta, 1. Sopituspalojen sahaus ja viilaus oikeaan muotoon, neljä tuntia. Kolmet reiät, ja yhdet kierteet per pala, tunteroinen varmaan, kaveri teki. Asennus, puoli tuntia, koeistunta, muikea emantä, arvo tosi monta+.
Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois. Putket on ihan orggikset. Mittailin että tällä jalka putoaa 2-3 cm ja siirtyy myös ainakin 3 senttiä ulos joten 4-5cm siirto syntyy, joka mielestäni aukaisee aika hyvin polvikulmaa niin että kyytiläisen jalassa alkaa veri kiertämään.
Buellin tappien paketissa lukee seuraavaa:
N0006.1AD
RIDER FOOTP
EGS, XP
En tiedä onko nämä samat tapit kuin mitä muut modaajat on käyttäneet mutta siitä harvinainen tappisetti tää on että jalka tosiaan putoaa pari senttiä normitappeihin nähden.
Ajettiin kesällä 4000km Ruotsia ja Norjaa. Noilla tapeilla on sellainenkin hyvä puoli että kuski ja kyyditettävä voivat vaihtaa tappeja keskenään ajossa. Nuo modatut kun tukevat riittävästi ulos ettei kuskin jalka pala putkiin vaikka vaihtaisi lepuuttamaan jalkoja taakse nilkkojen varassa. Kyytiläiselle vapautuu kuskin tapit. Tänä kesänä oli oikeasti tarvetta löytää uusia ideoita lepuuttaa jalkoja, koska oikea polvi oli parantumassa krossilipan jäljiltä.
Edited By Linksterman on 1251490815