Sivu 64/67

Lähetetty: 24 Huhti 2015, 21:47
Kirjoittaja Bärräbete
Hiljaista on ollut tässä topicissa??????????

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 16:20
Kirjoittaja mju0288
Vedetääs pohjat!
146 hp takarenkaalta!
Vakiobussi -99 pl. yoshin slipari, jonka joku apina on migillä räkinyt kiinni alkuperäiseen putkeen. (eli siis tehny ihan itte 4-1 modin. Paskaraudasta, joka on umpiruosteessa.)

Noo, hyllyssä odottaa ahdin, uudenmallinen ecu, pyörijä, kertova Begin paineensäädin tulossa, 550 suuttimet, 044-pumppu, dewils own metskupumppu ja jotain muuta rompetta. Katsotaas keväällä uudemman kerran...

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 20:03
Kirjoittaja snuggles
mju0288 kirjoitti:Vedetääs pohjat!
146 hp takarenkaalta!
Vakiobussi -99 pl. yoshin slipari, jonka joku apina on migillä räkinyt kiinni alkuperäiseen putkeen. (eli siis tehny ihan itte 4-1 modin. Paskaraudasta, joka on umpiruosteessa.)

Noo, hyllyssä odottaa ahdin, uudenmallinen ecu, pyörijä, kertova Begin paineensäädin tulossa, 550 suuttimet, 044-pumppu, dewils own metskupumppu ja jotain muuta rompetta. Katsotaas keväällä uudemman kerran...
Hyvä meininki, kaikenlaisia lukemia vaan pöytään.

Tuleeko kahdet suuttimet tulevaan settinkiin ?

Lähetetty: 23 Kesä 2015, 13:29
Kirjoittaja kaikkonen___

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 20:15
Kirjoittaja mju0288
Uudempaa ecua kiusataan ja kertovalla bpaineensäätimellä kikkaillaan. En hae 3:lla alkavaa tehoa. Viimeisessä iö:ssa oli 350 ja kesän aikana kone oli auki enemmän kuin tarpeeksi. Wisecon männät tulee myös. Sellainen arkinen ajomopo siis.

Lähetetty: 02 Heinä 2015, 15:38
Kirjoittaja akseli
9.0 sbn 1441 vakiomoottorista 230.5 takishvtä samilla kesäkuussa
kiitokset mikalle ja karille bensavaparin kehitysavusta.

Lähetetty: 28 Loka 2015, 23:42
Kirjoittaja storbacka
Tollanen se on suunnilleen tällä hetkellä. En ole ihan satavarma onko "paras" lappu. Ei ollut tarkoituskaan hinkata tuota kovin tarkkaa. Huipputeho saattoi lopussa nousta vielä hieman, mut homma jäi kesken kun tyyppivika iski ja jännitteensäätimen liitin suli.

Kuva

Lähetetty: 14 Tammi 2016, 10:58
Kirjoittaja mju0288
Onpas rötväkkä vääntökäyrä!!!!:)

Lähetetty: 15 Tammi 2016, 00:02
Kirjoittaja storbacka
Joo kyllähän se aika nöyrästi vetää.. Tavoitteena olis ens kesäks vähän nostaa paineita ja saada ahtoilma vähän viileemmäksi.

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 14:42
Kirjoittaja 1340R86
285hv 252nm
Kuva

ja sama kone uudestaan muutaman vuoden päästä välissä vain ajeltu vaihdeltu öljyjä
250hv 322nm helposti vuosien varella joku 35hv tai enemänkin häviää mutta mistäs samalla tulee 70nm lisää vääntöä... talvisäilytyksestä, ajaelmisesta vai öljyn vaihdoista

Kuva

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 17:50
Kirjoittaja jarim
Sama penkki? Eikä penkin softa ole muuttunu välillä?

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 20:30
Kirjoittaja breaker
1340R86 kirjoitti:285hv 252nm
Kuva

ja sama kone uudestaan muutaman vuoden päästä välissä vain ajeltu vaihdeltu öljyjä
250hv 322nm helposti vuosien varella joku 35hv tai enemänkin häviää mutta mistäs samalla tulee 70nm lisää vääntöä... talvisäilytyksestä, ajaelmisesta vai öljyn vaihdoista

Kuva

Ajettu eri penkeissä, tuon ensimmäisen käppyrän penkkiohjelmassa on jotain vikaa tai probleemaa... tai muuten muista poikkeava laskutapa.

Vääntö ja tehokäyrä kuuluu leikata toisensa AINA noin 7000 RPM lukemassa kaikissa metrisiä yksiköitä käyttävissä penkeissä.

Amerikan penkeissä käyrät leikkaa jossain 5000 RPM nurkissa.

Asian voi todeta katselemalla esim dynojetin penkkien käppyröitä. Asialle löytyy myös ihan matemaattinen sepitys.

Aiheesta lisää :

https://www.google.fi/webhp?s....at+5252




Edited By breaker on 1453056016

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 21:35
Kirjoittaja 1340R86
jarim kirjoitti:Sama penkki? Eikä penkin softa ole muuttunu välillä?
Eri penkki kummalakin kerralla, voiko noin isot heitot selittyä pelkästään sillä, kummasakin joku kaliproint tms luku suunillen sama 1.0
systeemien softien eroista ei tietoa
(oletettavasti jotain ainakin nuo ruudukko pohjat)


ensimäinen on Dynostar tuossa lähellä samin penkki

toinen Dynomec joka yhden reissun varrelle sopivasti sattui joku tapahtuma missä oli penkki testailu mahdolisuus

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 21:38
Kirjoittaja 1340R86
breaker kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:285hv 252nm
Kuva

ja sama kone uudestaan muutaman vuoden päästä välissä vain ajeltu vaihdeltu öljyjä
250hv 322nm helposti vuosien varella joku 35hv tai enemänkin häviää mutta mistäs samalla tulee 70nm lisää vääntöä... talvisäilytyksestä, ajaelmisesta vai öljyn vaihdoista

Kuva

Ajettu eri penkeissä, tuon ensimmäisen käppyrän penkkiohjelmassa on jotain vikaa tai probleemaa... tai muuten muista poikkeava laskutapa.

Vääntö ja tehokäyrä kuuluu leikata toisensa AINA noin 7000 RPM lukemassa kaikissa metrisiä yksiköitä käyttävissä penkeissä.

Amerikan penkeissä käyrät leikkaa jossain 5000 RPM nurkissa.

Asian voi todeta katselemalla esim dynojetin penkkien käppyröitä. Asialle löytyy myös ihan matemaattinen sepitys.

Aiheesta lisää :

https://www.google.fi/webhp?s....at+5252

Jep eri penkit oli
eli noista tuo toinnen olisi siis lähempänä oikeaa

e
ensimäinen on Dynostar tuossa lähellä samin penkki

toinen Dynomec joka yhden reissun varrelle sopivasti sattui joku tapahtuma missä oli penkki testailu mahdolisuus




Edited By 1340R86 on 1453059768

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 21:53
Kirjoittaja breaker
Näyttäis noissa Dynostarin käppyröissäkin leikkauskohta olevan 7000 RPM kieppeillä.

http://www.ferrarilife.com/forums....8407645

Samilla on jarruttava penkki, olisiko se jotenkin selitys noihin sinun käyriin. Kannattaa kysyä.

Uskoisin Samin penkin näyttävän ihan oikeita lukuja. Lukemiin vaikuttavia tekijöitä/muuttujia on paljon...

Korkeaprofiilinen RR takarengas antaa ihan eri lukemat kuin loppuunajettu normaali matala katurengas. Samoin jos takavanne vaihdettu kevyempään tulee eri lukemia. Samassa penkissä ajettuna. Eli "penkkitehoa" saa tehtyä takarenkaan vaihdolla.

Kaiken massan pyörittäminen vie voimaa, mitä enemmän massaa renkaan/vanteen kehällä pyörii, sitä enemmän voimaa tarvitaan. Tätä ei tietääkseni osaa penkkiohjelmat huomoida.

Kannattaa vertailla vain samana päivänä samassa penkissä tehtyjä mittauksia ennen/jälkeen virityksen.

Eikä myöskään kannata vertailla eri penkkivalmistajien lukemia, voi olla erilailla kalibroituja penkkejä, eri standardeja laskukaavoissa yms yms...




Edited By breaker on 1453061753