tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

Hiljaista on ollut tässä topicissa??????????
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Vedetääs pohjat!
146 hp takarenkaalta!
Vakiobussi -99 pl. yoshin slipari, jonka joku apina on migillä räkinyt kiinni alkuperäiseen putkeen. (eli siis tehny ihan itte 4-1 modin. Paskaraudasta, joka on umpiruosteessa.)

Noo, hyllyssä odottaa ahdin, uudenmallinen ecu, pyörijä, kertova Begin paineensäädin tulossa, 550 suuttimet, 044-pumppu, dewils own metskupumppu ja jotain muuta rompetta. Katsotaas keväällä uudemman kerran...
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

mju0288 kirjoitti:Vedetääs pohjat!
146 hp takarenkaalta!
Vakiobussi -99 pl. yoshin slipari, jonka joku apina on migillä räkinyt kiinni alkuperäiseen putkeen. (eli siis tehny ihan itte 4-1 modin. Paskaraudasta, joka on umpiruosteessa.)

Noo, hyllyssä odottaa ahdin, uudenmallinen ecu, pyörijä, kertova Begin paineensäädin tulossa, 550 suuttimet, 044-pumppu, dewils own metskupumppu ja jotain muuta rompetta. Katsotaas keväällä uudemman kerran...
Hyvä meininki, kaikenlaisia lukemia vaan pöytään.

Tuleeko kahdet suuttimet tulevaan settinkiin ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

SMR
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Uudempaa ecua kiusataan ja kertovalla bpaineensäätimellä kikkaillaan. En hae 3:lla alkavaa tehoa. Viimeisessä iö:ssa oli 350 ja kesän aikana kone oli auki enemmän kuin tarpeeksi. Wisecon männät tulee myös. Sellainen arkinen ajomopo siis.
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

9.0 sbn 1441 vakiomoottorista 230.5 takishvtä samilla kesäkuussa
kiitokset mikalle ja karille bensavaparin kehitysavusta.
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Tollanen se on suunnilleen tällä hetkellä. En ole ihan satavarma onko "paras" lappu. Ei ollut tarkoituskaan hinkata tuota kovin tarkkaa. Huipputeho saattoi lopussa nousta vielä hieman, mut homma jäi kesken kun tyyppivika iski ja jännitteensäätimen liitin suli.

Kuva
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Onpas rötväkkä vääntökäyrä!!!!:)
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Joo kyllähän se aika nöyrästi vetää.. Tavoitteena olis ens kesäks vähän nostaa paineita ja saada ahtoilma vähän viileemmäksi.
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

285hv 252nm
Kuva

ja sama kone uudestaan muutaman vuoden päästä välissä vain ajeltu vaihdeltu öljyjä
250hv 322nm helposti vuosien varella joku 35hv tai enemänkin häviää mutta mistäs samalla tulee 70nm lisää vääntöä... talvisäilytyksestä, ajaelmisesta vai öljyn vaihdoista

Kuva
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sama penkki? Eikä penkin softa ole muuttunu välillä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
breaker
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 17:32
Paikkakunta: finland

Viesti Kirjoittaja breaker »

1340R86 kirjoitti:285hv 252nm
Kuva

ja sama kone uudestaan muutaman vuoden päästä välissä vain ajeltu vaihdeltu öljyjä
250hv 322nm helposti vuosien varella joku 35hv tai enemänkin häviää mutta mistäs samalla tulee 70nm lisää vääntöä... talvisäilytyksestä, ajaelmisesta vai öljyn vaihdoista

Kuva

Ajettu eri penkeissä, tuon ensimmäisen käppyrän penkkiohjelmassa on jotain vikaa tai probleemaa... tai muuten muista poikkeava laskutapa.

Vääntö ja tehokäyrä kuuluu leikata toisensa AINA noin 7000 RPM lukemassa kaikissa metrisiä yksiköitä käyttävissä penkeissä.

Amerikan penkeissä käyrät leikkaa jossain 5000 RPM nurkissa.

Asian voi todeta katselemalla esim dynojetin penkkien käppyröitä. Asialle löytyy myös ihan matemaattinen sepitys.

Aiheesta lisää :

https://www.google.fi/webhp?s....at+5252




Edited By breaker on 1453056016
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Sama penkki? Eikä penkin softa ole muuttunu välillä?
Eri penkki kummalakin kerralla, voiko noin isot heitot selittyä pelkästään sillä, kummasakin joku kaliproint tms luku suunillen sama 1.0
systeemien softien eroista ei tietoa
(oletettavasti jotain ainakin nuo ruudukko pohjat)


ensimäinen on Dynostar tuossa lähellä samin penkki

toinen Dynomec joka yhden reissun varrelle sopivasti sattui joku tapahtuma missä oli penkki testailu mahdolisuus
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

breaker kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:285hv 252nm
Kuva

ja sama kone uudestaan muutaman vuoden päästä välissä vain ajeltu vaihdeltu öljyjä
250hv 322nm helposti vuosien varella joku 35hv tai enemänkin häviää mutta mistäs samalla tulee 70nm lisää vääntöä... talvisäilytyksestä, ajaelmisesta vai öljyn vaihdoista

Kuva

Ajettu eri penkeissä, tuon ensimmäisen käppyrän penkkiohjelmassa on jotain vikaa tai probleemaa... tai muuten muista poikkeava laskutapa.

Vääntö ja tehokäyrä kuuluu leikata toisensa AINA noin 7000 RPM lukemassa kaikissa metrisiä yksiköitä käyttävissä penkeissä.

Amerikan penkeissä käyrät leikkaa jossain 5000 RPM nurkissa.

Asian voi todeta katselemalla esim dynojetin penkkien käppyröitä. Asialle löytyy myös ihan matemaattinen sepitys.

Aiheesta lisää :

https://www.google.fi/webhp?s....at+5252

Jep eri penkit oli
eli noista tuo toinnen olisi siis lähempänä oikeaa

e
ensimäinen on Dynostar tuossa lähellä samin penkki

toinen Dynomec joka yhden reissun varrelle sopivasti sattui joku tapahtuma missä oli penkki testailu mahdolisuus




Edited By 1340R86 on 1453059768
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
breaker
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 17:32
Paikkakunta: finland

Viesti Kirjoittaja breaker »

Näyttäis noissa Dynostarin käppyröissäkin leikkauskohta olevan 7000 RPM kieppeillä.

http://www.ferrarilife.com/forums....8407645

Samilla on jarruttava penkki, olisiko se jotenkin selitys noihin sinun käyriin. Kannattaa kysyä.

Uskoisin Samin penkin näyttävän ihan oikeita lukuja. Lukemiin vaikuttavia tekijöitä/muuttujia on paljon...

Korkeaprofiilinen RR takarengas antaa ihan eri lukemat kuin loppuunajettu normaali matala katurengas. Samoin jos takavanne vaihdettu kevyempään tulee eri lukemia. Samassa penkissä ajettuna. Eli "penkkitehoa" saa tehtyä takarenkaan vaihdolla.

Kaiken massan pyörittäminen vie voimaa, mitä enemmän massaa renkaan/vanteen kehällä pyörii, sitä enemmän voimaa tarvitaan. Tätä ei tietääkseni osaa penkkiohjelmat huomoida.

Kannattaa vertailla vain samana päivänä samassa penkissä tehtyjä mittauksia ennen/jälkeen virityksen.

Eikä myöskään kannata vertailla eri penkkivalmistajien lukemia, voi olla erilailla kalibroituja penkkejä, eri standardeja laskukaavoissa yms yms...




Edited By breaker on 1453061753
Vastaa Viestiin