Sivu 7/14

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 15:10
Kirjoittaja kajbusa
BussiJussi kirjoitti:Mites toi metanoli, ootteko käyttänyt metanolia veden seassa, vai pelkää vettä?
Kuulema Metablue lasinpesu neste sisältää 50% metanolia ja 60% (eiku 50%) vettä..

Pönttö hankittu :kippis:

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 11:07
Kirjoittaja purzzi
Hehee...kyllä nyt varmaa hymyilyttää... :p



Edited By purzzi on 1237281873

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 13:10
Kirjoittaja BussiJussi
Palataan eiliseen päivään... 9:00 aikaan oltiin Samin autopajalla pyörän kanssa, ja alkoi säätäminen. Hetimmiten ekoissa lämmittelyvedoissa, päätti öljynjäähdyttimen letku irtautua liittimestään! Tuli kuulemma kaikkien aikojen pahin öljykatastrofi, mitä Samin pajalla sattunut. Sami alkoi siivota paikkoja, meidän hakiessa (Ural69, Jarno + minä) paikallisesta hydrauliikkaliikkeeestä uudet letkut. Uskomattoman isolle alueelle leviää <3 litraa öljyä, kun paineella koneesta poistuu... uudet letkut, uutta öljyä koneeseen, ja homma jatkui. Vitosvaihteella alkoi kaasunasentojen säätö, joka jo käänsi suupieliä hymyyn... 40%-60% kaasunasennoilla oltiin jo +260hp rengastehoissa. Vitosvaihteella ahtopaineet nousi n. 0,8 bar alueelle, jolla max. tehoksi tuli n. 290hp/290Nm. Jäi harmittavasti 300 rikkomatta, joten eikun 6 vaihteella kokeilee(ahtopaineen säätimen oletettiin antavan lisää painetta 6. vaihteella). Kutosella paineet nousivatkin n.1 bar luokkaa (0,96) jolla 300 menikin "heittämällä" rikki!

Takarenkaalta

Vääntöjäkin tuli kohtalaiset 300Nm! Pakopaineet, ja pakolämmöt pysyi todella hyvin kurissa, ois Sami lisääkin painetta nostellut koneeseen. Minun "mamistellessa" jätettiin paineet siihen. koneessa kuitenkin vakiokanget, joten ei mopolla mahdottomia! Vakioventtiileillä, ja -nokilla, mielestäni kohtuu tulos. Bensana penkityksessä käytettiin Hitech bensaa, ABC:n 98e:tä ilman boostereita. Vesiruutalla ruikkaus 50%vettä/50%metanolia, alkaen 0,7bar ahdoilla. Pienimmällä 0,5 suuttimella. Vielä jäi kisabensat kokeilematta, ja muutama muu kikka, mutta niistä lisää ensi kerralla... konetehoista tykkääville laskennallinen koneteho, 9% hävikillä...

Koneelta

:turbobusa:




Edited By BussiJussi on 1237288345

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 13:40
Kirjoittaja Martta
:respekt: Ei ole talven työt menny hukkaan :thumbup:

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 13:50
Kirjoittaja RHead
Taisin mainittakin että tänä kesänä top5 kenttäajoissa muuttuu radikaalisti viimevuodesta.. mustia ja keltasia hevosia ootellessa :;):



Edited By RHead on 1237290670

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 17:52
Kirjoittaja Kekku
Muista Jussi että liimakin on noilla tehoilla liukasta...


Jussi 2009 WILD Ride
http://www.youtube.com/watch?v=kxzJN0ZmmR4

:)

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 20:04
Kirjoittaja tetsa
Minkälaisissa lukemissa pakolämmöt liikkus?

Kyl tuottaa hienosti :thumbup: :thumbup:
Voisit antaa Erikille ruotsiin vinkkiä kuinka homma toimii, kun eivät näytä saavan omaa sarjaansa markkinoille. :D




Edited By tetsa on 1237313398

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 20:40
Kirjoittaja BussiJussi
tetsa kirjoitti:Minkälaisissa lukemissa pakolämmöt liikkus?

Kyl tuottaa hienosti :thumbup: :thumbup:
Voisit antaa Erikille ruotsiin vinkkiä kuinka homma toimii, kun eivät näytä saavan omaa sarjaansa markkinoille. :D
Oiskohan ollut pakolämmöt jotain 800 asteen luokkaa. En sen tarkemmin kysellyt, kun sami sanoi, ettei mitään hätää niiden osalta. Mut varmax en osaa sanoa. Pakopaineet oli 0,1-0,15 alle ahtopaineiden, joten nekin kohdillaan....Jos totta puhtaan, AIKApaljon piti Erikin jäljiltä tätäkin sarjaa muutella, (pakosarja/turbo) ennekuin näille minun rakentelija kavereille kelpas. Mutta kai kotiläksyt kannatti tehdä kunnolla....

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 20:43
Kirjoittaja BussiJussi
Ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
Jep olisin hiukka spekuloinu omissa mietteissä, mihin vauhtiin kentällä pääset....

Arvioita ois kiva kuulla...? Ja epäilyjä penkkituloksista kans..? Tod.näk. Vittaniemen penkkiin mennään, jos joskus valmistuu!

Hmm.. sanoskohan ? No arvaillaan hiukan Samin penkin näyttämiä, 0,8 bar /n.255 hp ja 1 bar /285 hp :;):
Heh, tässä topicin vaiheita selatessa sattui tämmöinenkin postaus silmiin... Oli Jamppa arvioinut tehot penkityksessä. Tulokset odotuksiin nähden aika kovat?? En kyllä itsekään ihan tämmöisiä tuloksia odotanut, vaikka salaa toivoinkin.....

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 22:04
Kirjoittaja PetriK
BussiJussi kirjoitti:Oiskohan ollut pakolämmöt jotain 800 asteen luokkaa. En sen tarkemmin kysellyt, kun sami sanoi, ettei mitään hätää niiden osalta.
Pakolämmöt olivat tässä yksilössä kautta linjan muihin lähes "täystehoisiin" turboihin verrattuna vähintään 100 astetta ja välillä jopa 200 astetta pienemmät.

Kaikenkaikkiaan erittäin onnistunut kokonaisuus !

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 22:28
Kirjoittaja tetsa
Oiskohan vesispruutan ansiota nuo muita alemmat pakolämmöt?

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 23:04
Kirjoittaja 107-1089231881
BussiJussi kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
Arvioita ois kiva kuulla...? Ja epäilyjä penkkituloksista kans..? Tod.näk. Vittaniemen penkkiin mennään, jos joskus valmistuu!

Hmm.. sanoskohan ? No arvaillaan hiukan Samin penkin näyttämiä, 0,8 bar /n.255 hp ja 1 bar /285 hp :;):

Heh, tässä topicin vaiheita selatessa sattui tämmöinenkin postaus silmiin... Oli Jamppa arvioinut tehot penkityksessä. Tulokset odotuksiin nähden aika kovat?? En kyllä itsekään ihan tämmöisiä tuloksia odotanut, vaikka salaa toivoinkin.....

Pieni pessimistinen asenne on paikallaan, nythän sait oikein joulun aikaiseks :thumbup:
Vähintäänkin loistava kokonaisuus, selkeesti havaittavissa että' on ollut tekijä miehet asialla. Nerokkaita yksityiskohtia on pilvin pimein tossa laitteessa. Tulokset kertovat tämän.
200 mph kerhoon toi peli menee pintiksellä :baaa:

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 00:34
Kirjoittaja Martta
No, mitä ite projektia seuranneena, niin ei mitenkään yllätttävä... Tietotaito täällä on noussut selkeesti :thumbup:

Tekijöitä :respekt:




Edited By Martta on 1237329312

Lähetetty: 04 Huhti 2009, 21:06
Kirjoittaja BussiJussi
Videoo, ja kuvia projektista...

http://www.youtube.com/watch?v=A1UC0mOovxc

:turbobusa:

Lähetetty: 04 Huhti 2009, 21:17
Kirjoittaja jakehaanpää
Siinähän sitä kerrakseen, siisti pätkä :thumbup: