Itse käyn lahdessa rikumotorin penkissä. Se oli tosin testin anteliain mittauspaikka mut hyvä mieli tulee kun luvut korkeella, olisko sekin huomion arvoinen seikka. Mutta mistä johtunee se että rikulla mitatut vakiopelien tehot vastaa aikalailla tehtaan ilmoituksia. Liekö sittenkin jossain muualla hieman alakanttiin nuo tulokset. Ihan sama ,kun busasta tulee 200+hv pyörältä, penkistä riippumatta niin sillä pääsee kortistaan taas tänäkin kesänä.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Ihan sama ,kun busasta tulee 200+hv pyörältä, penkistä riippumatta niin sillä pääsee kortistaan taas tänäkin kesänä.
Vaparina ja ihan kaikissako Suomen penkeissä ? Siinä tapauksessa olisi tuolla vehkeellä moottoritehon puolesta ollut PSB:ssä kärkinimien joukossa. Kerro ihmeessä speksit joilla tuollaiseen tehoon pääsee ? Meikäläinen vasta unelmoi yli 200rwhp tehoista "kaikissa" penkeissä.
Tai oikeastaan paremmin vertailukelpoisen luvun saamiskesi kiinnostaisi tietää paljonko enemmän tehoa verrattuna vakio K8 malliseen pyörään samassa penkissä ? +30hp ? +50hp ?
busapappa2 kirjoitti:Ja juuri toi penkki missä Jukan Oranssi penkitettiin, on TOSI ANKARA . Käsittääkseni Kemissä on toinen yhtä Ankara, ELI antaa niitä TODELLISII tuloksii .
Aika moni varmaan kaipaa FAKTAA mikä on se TODELLINEN hevosvoima josta yllä puhut? mihin perustat väitteesi?
Onko se penkki mikä näyttää vähiten kaikista todellisin? vai oletko nyt varma ettei sellainen penkki näytä liian vähän? mitä jos sekin näyttää liikaa?
Nuo lukemat huomattavasti pienempiä kuin "penkkigurujen" lukemat. Oliskos nuo oikeampia? vai onko nuo liian vähän?
Kyllä nuo ovat niitä todellisia hevosvoimia ja turha kertoimilla ym. kikkailu on jätetty pois.
Moni "tehokkaalla" pyörällä ajava kuski ei tietenkään noita lukemia hyväksy koska ovat niin pieniä.
Mielestäni tuo olisi kuitenki se oikea tapa mitata/ilmoittaa teho!
lapsuudessani eräs kylän äijistä oli kova valehtelemaan,mutta aina lopetti valeensa -ja tämä on sitten varmasti tosi! lausahdukseen.
tästä tiesi milloin hän valehteli,tämän perusteella väitän että myös true hp ,true flow ym.ovat kaikki valetta
penkit ovat penkkiurheilijoille ja hevosvoimat hevosurheilijoille-ajetaan me vaan.
Osaako joku sanoa miksi noissa linkin käppyröissä KAIKKI VAKIO ajot nojaa taaksepäin käyrän pudotessa, mutta kaikissa viriviri käyrissä tullaan suoraan alas.
Samalla pyörällä ajettu kuitenkin, niin miten käyrät voi käyttäytyä noin eri tavoin
Kiinnostaa tietää luulisi jonkun PENKKIGURUN tietävän
busapappa2 kirjoitti:hajahuja vois mennä vaikka OIKEESTI ajamaan K8 KUNNOLLA, ja sitten vasta "paskotella" kenenkään tuloksia. Ainakin Allekirjottaneelle tulee sellanen tunne, että hajahujan kommentin takana jokin on "HujanHajan" .
joo vähän ylireagoin,pahoittelut..tietenkään kyseistä tulosta ei voi verrata muuta ko samassa penkissä ajettuihin...mistäs bp on sellasta saanu päähän etten oo ajanu k8??ja miten ottaa noin henk koht?ja ethän vissiin oo varma onko mulla uus tai vanha busa vai peräti kawasaki ....sepä siitä aiheesta mun osalta
Kekkula kirjoitti:Osaako joku sanoa miksi noissa linkin käppyröissä KAIKKI VAKIO ajot nojaa taaksepäin käyrän pudotessa, mutta kaikissa viriviri käyrissä tullaan suoraan alas.
Samalla pyörällä ajettu kuitenkin, niin miten käyrät voi käyttäytyä noin eri tavoin
Kiinnostaa tietää luulisi jonkun PENKKIGURUN tietävän
milläs säätäjä perustelee 300e laskua paremmin kuin lisäteholla jota tulee helpoimmin vääristämällä ennen tai jälkeen käyrää
jos sitä ei tehdä kertoimilla eikä kierrosluvulla niin käännetään piirturia-ei kai ne tollot huomaa
lappujen vertailun sijastahan voisi yksinkertaisesti mitata kenellä suurin pen kki
Meinaa huvittaa nämä penkkiväännöt kerrasta toiseen. Muutamia vuosia sitten oli yleinen konsensus siitä että KemiMC:n penkki näyttää liian pessimistisiä tuloksia. Tällöin yleisesti "etelän penkeistä" lähti järkeään kovempia tuloksia samoista pyöristä. No jossain vaiheessa tämä tilanne sitten muuttui siten että esim. Bikedoctorin penkin tulokset on nyt huomattavasti pessimistisempiä. Jännä juttu tässä se että tuohon KemiMC:n penkkiin ei noiden vuosien aikana ole tehty kuin yksi ilmanpaineeseen liittynyt korjaus; ilmanpaineanturi näytti liian pientä ilmanpainetta jonka korjauksen vaikutuksena tulokset tippuivat noin 1%. Ja tässähän on sen hevosvoiman määritelmä: 1 hevosvoiman teho vastaa noin 75 kilogramman massan nostamista yhden metrin korkeuteen sekunnissa. Kun tosiaan sen pyörivän rullan massa tiedetään ja mitataan kuinka nopeasti sen vauhti kiihtyy niin kuinka monimutkaisen korjauskaavan siihen väliin vaaditaan jotta se hevosvoimayksikkö sieltä saadaan kaivettua ulos? Heh.
Niinkuin ksthb asian osuvasti totesi; pääasia tosiaan että se syötävien määrä siellä korissa lisääntyy.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Meinaa huvittaa nämä penkkiväännöt kerrasta toiseen. Muutamia vuosia sitten oli yleinen konsensus siitä että KemiMC:n penkki näyttää liian pessimistisiä tuloksia. Tällöin yleisesti "etelän penkeistä" lähti järkeään kovempia tuloksia samoista pyöristä. No jossain vaiheessa tämä tilanne sitten muuttui siten että esim. Bikedoctorin penkin tulokset on nyt huomattavasti pessimistisempiä. Jännä juttu tässä se että tuohon KemiMC:n penkkiin ei noiden vuosien aikana ole tehty kuin yksi ilmanpaineeseen liittynyt korjaus; ilmanpaineanturi näytti liian pientä ilmanpainetta jonka korjauksen vaikutuksena tulokset tippuivat noin 1%. Ja tässähän on sen hevosvoiman määritelmä: 1 hevosvoiman teho vastaa noin 75 kilogramman massan nostamista yhden metrin korkeuteen sekunnissa. Kun tosiaan sen pyörivän rullan massa tiedetään ja mitataan kuinka nopeasti sen vauhti kiihtyy niin kuinka monimutkaisen korjauskaavan siihen väliin vaaditaan jotta se hevosvoimayksikkö sieltä saadaan kaivettua ulos? Heh.
Niinkuin ksthb asian osuvasti totesi; pääasia tosiaan että se syötävien määrä siellä korissa lisääntyy.
Enpä usko että tässä sen koommin väännetään
Faktoja vaan kaivetaan pöytään. Hyvä se on tietää mitä tehopenkki pajoissa tapahtuu ja mihin ne tulokset perustuu.
Asiakasta on helppo huijata kaikilla dyno ohjelmilla. Hyvä se on tietää mihin sen 350 eur työntää....