K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Ai niin. Tossa testissä ei ollu busa, vaan kilogixu -05.
Senhän kyllä nälee jo vääntökäyristä... :turbobusa: :D
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Itse käyn lahdessa rikumotorin penkissä. Se oli tosin testin anteliain mittauspaikka mut hyvä mieli tulee kun luvut korkeella, olisko sekin huomion arvoinen seikka. Mutta mistä johtunee se että rikulla mitatut vakiopelien tehot vastaa aikalailla tehtaan ilmoituksia. Liekö sittenkin jossain muualla hieman alakanttiin nuo tulokset. Ihan sama ,kun busasta tulee 200+hv pyörältä, penkistä riippumatta niin sillä pääsee kortistaan taas tänäkin kesänä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ihan sama ,kun busasta tulee 200+hv pyörältä, penkistä riippumatta niin sillä pääsee kortistaan taas tänäkin kesänä.


Vaparina ja ihan kaikissako Suomen penkeissä ? Siinä tapauksessa olisi tuolla vehkeellä moottoritehon puolesta ollut PSB:ssä kärkinimien joukossa. Kerro ihmeessä speksit joilla tuollaiseen tehoon pääsee ? Meikäläinen vasta unelmoi yli 200rwhp tehoista "kaikissa" penkeissä.

Tai oikeastaan paremmin vertailukelpoisen luvun saamiskesi kiinnostaisi tietää paljonko enemmän tehoa verrattuna vakio K8 malliseen pyörään samassa penkissä ? +30hp ? +50hp ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Kekkula kirjoitti:
busapappa2 kirjoitti:Ja juuri toi penkki missä Jukan Oranssi penkitettiin, on TOSI ANKARA . Käsittääkseni Kemissä on toinen yhtä Ankara, ELI antaa niitä TODELLISII tuloksii .

Aika moni varmaan kaipaa FAKTAA mikä on se TODELLINEN hevosvoima josta yllä puhut? mihin perustat väitteesi?

Onko se penkki mikä näyttää vähiten kaikista todellisin? vai oletko nyt varma ettei sellainen penkki näytä liian vähän? mitä jos sekin näyttää liikaa?

Tuolla väittävät mittaavansa TODELLISIA tehoja : http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Nuo lukemat huomattavasti pienempiä kuin "penkkigurujen" lukemat. Oliskos nuo oikeampia? vai onko nuo liian vähän?
Kyllä nuo ovat niitä todellisia hevosvoimia ja turha kertoimilla ym. kikkailu on jätetty pois.
Moni "tehokkaalla" pyörällä ajava kuski ei tietenkään noita lukemia hyväksy koska ovat niin pieniä.
Mielestäni tuo olisi kuitenki se oikea tapa mitata/ilmoittaa teho!
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Busanaattori puhuu asiaa.
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

lapsuudessani eräs kylän äijistä oli kova valehtelemaan,mutta aina lopetti valeensa -ja tämä on sitten varmasti tosi! lausahdukseen.
tästä tiesi milloin hän valehteli,tämän perusteella väitän että myös true hp ,true flow ym.ovat kaikki valetta
penkit ovat penkkiurheilijoille ja hevosvoimat hevosurheilijoille-ajetaan me vaan.
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Osaako joku sanoa miksi noissa linkin käppyröissä KAIKKI VAKIO ajot nojaa taaksepäin käyrän pudotessa, mutta kaikissa viriviri käyrissä tullaan suoraan alas.

Samalla pyörällä ajettu kuitenkin, niin miten käyrät voi käyttäytyä noin eri tavoin :thumbup:

Kiinnostaa tietää :D luulisi jonkun PENKKIGURUN tietävän :D

http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=45.0




Edited By Kekkula on 1210695014
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

busapappa2 kirjoitti:hajahuja vois mennä vaikka OIKEESTI ajamaan K8 KUNNOLLA, ja sitten vasta "paskotella" kenenkään tuloksia. Ainakin Allekirjottaneelle tulee sellanen tunne, että hajahujan kommentin takana jokin on "HujanHajan" . :D
joo vähän ylireagoin,pahoittelut..tietenkään kyseistä tulosta ei voi verrata muuta ko samassa penkissä ajettuihin...mistäs bp on sellasta saanu päähän etten oo ajanu k8??ja miten ottaa noin henk koht?ja ethän vissiin oo varma onko mulla uus tai vanha busa vai peräti kawasaki
:mosh: ....sepä siitä aiheesta mun osalta
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

Kekkula kirjoitti:Osaako joku sanoa miksi noissa linkin käppyröissä KAIKKI VAKIO ajot nojaa taaksepäin käyrän pudotessa, mutta kaikissa viriviri käyrissä tullaan suoraan alas.

Samalla pyörällä ajettu kuitenkin, niin miten käyrät voi käyttäytyä noin eri tavoin :thumbup:

Kiinnostaa tietää :D luulisi jonkun PENKKIGURUN tietävän :D

http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=45.0

normaali kusetus-miten tyhmiksi gurut motoristeja luulee kun ei edes yritä sitä verhota-vai onko penkki niin hyvä että kusettaa kusettajaa :D :D
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Lisää löylyä.....

Syksyisin voisi vertailla kvarttimailin lappuja missä pajassa, penkissä vaiko ei kummassakaan ne nopeimmat laitteet tehtiin.

Voihan se olla että nopeimmat laitteet ei käy penkissä ollenkaan eikä gurujen pajoissa.

Leikkimielinen kilpailu on tervettä.

:kippis:




Edited By Kekkula on 1210698753
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

Kekkula kirjoitti:Lisää löylyä.....

Syksyisin voisi vertailla kvarttimailin lappuja

milläs säätäjä perustelee 300e laskua paremmin kuin lisäteholla jota tulee helpoimmin vääristämällä ennen tai jälkeen käyrää
jos sitä ei tehdä kertoimilla eikä kierrosluvulla niin käännetään piirturia-ei kai ne tollot huomaa :respekt:
lappujen vertailun sijastahan voisi yksinkertaisesti mitata kenellä suurin pen kki
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Meinaa huvittaa nämä penkkiväännöt kerrasta toiseen. Muutamia vuosia sitten oli yleinen konsensus siitä että KemiMC:n penkki näyttää liian pessimistisiä tuloksia. Tällöin yleisesti "etelän penkeistä" lähti järkeään kovempia tuloksia samoista pyöristä. No jossain vaiheessa tämä tilanne sitten muuttui siten että esim. Bikedoctorin penkin tulokset on nyt huomattavasti pessimistisempiä. Jännä juttu tässä se että tuohon KemiMC:n penkkiin ei noiden vuosien aikana ole tehty kuin yksi ilmanpaineeseen liittynyt korjaus; ilmanpaineanturi näytti liian pientä ilmanpainetta jonka korjauksen vaikutuksena tulokset tippuivat noin 1%. Ja tässähän on sen hevosvoiman määritelmä: 1 hevosvoiman teho vastaa noin 75 kilogramman massan nostamista yhden metrin korkeuteen sekunnissa. Kun tosiaan sen pyörivän rullan massa tiedetään ja mitataan kuinka nopeasti sen vauhti kiihtyy niin kuinka monimutkaisen korjauskaavan siihen väliin vaaditaan jotta se hevosvoimayksikkö sieltä saadaan kaivettua ulos? Heh. :)

Niinkuin ksthb asian osuvasti totesi; pääasia tosiaan että se syötävien määrä siellä korissa lisääntyy. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Tässä vähän iltalukemista....

Kuinka tehdään Dynojetin (tai millä muulla vaan merkillä) penkillä lisähevosia ilman että normaali Busanisti sitä huomaa :

http://www.bishopsperformance.com/dynoinfo.htm

Sain kyseisen linkin Herra Dynojetiltä itseltään. Ameriikasta asti, ei Suomen penkkiguruilta.




Edited By Kekkula on 1210707695
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

jarim kirjoitti:Meinaa huvittaa nämä penkkiväännöt kerrasta toiseen. Muutamia vuosia sitten oli yleinen konsensus siitä että KemiMC:n penkki näyttää liian pessimistisiä tuloksia. Tällöin yleisesti "etelän penkeistä" lähti järkeään kovempia tuloksia samoista pyöristä. No jossain vaiheessa tämä tilanne sitten muuttui siten että esim. Bikedoctorin penkin tulokset on nyt huomattavasti pessimistisempiä. Jännä juttu tässä se että tuohon KemiMC:n penkkiin ei noiden vuosien aikana ole tehty kuin yksi ilmanpaineeseen liittynyt korjaus; ilmanpaineanturi näytti liian pientä ilmanpainetta jonka korjauksen vaikutuksena tulokset tippuivat noin 1%. Ja tässähän on sen hevosvoiman määritelmä: 1 hevosvoiman teho vastaa noin 75 kilogramman massan nostamista yhden metrin korkeuteen sekunnissa. Kun tosiaan sen pyörivän rullan massa tiedetään ja mitataan kuinka nopeasti sen vauhti kiihtyy niin kuinka monimutkaisen korjauskaavan siihen väliin vaaditaan jotta se hevosvoimayksikkö sieltä saadaan kaivettua ulos? Heh. :)

Niinkuin ksthb asian osuvasti totesi; pääasia tosiaan että se syötävien määrä siellä korissa lisääntyy. :;):

Enpä usko että tässä sen koommin väännetään :D

Faktoja vaan kaivetaan pöytään. Hyvä se on tietää mitä tehopenkki pajoissa tapahtuu ja mihin ne tulokset perustuu.

Asiakasta on helppo huijata kaikilla dyno ohjelmilla. Hyvä se on tietää mihin sen 350 eur työntää....




Edited By Kekkula on 1210707053
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kekkula kirjoitti:Asiakasta on helppo huijata kaikilla dyno ohjelmilla. Hyvä se on tietää mihin sen 350 eur työntää....
Halvemmallakin saa nopeahkosti kulkevia pyöriä. :smoking:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin