makebusa kirjoitti:huima vauhti (kaiketi keli ei ollut kuitenkaan paras mahdollinen).. kehitys kulkee eteenpäin niinkuin pitääkin! oliko arto tehnyt paljonkin muutoksia kokoonpanoon vrt ed. joensuun 350kmh enkkaan vai menikö samalla paketilla. oliko paikalla sirra-auto jarrumerkkinä vai liputtaja tuossa vauhdissa täytyy olla kumpikin huippukunossa kuski sekä mopo.
pelkästään 200mph ylitys on jo kova. suoraa ajaminen on hieno laji!
Pientä muutosta tehtiin koneeseen... puristuksia vähän alemmaksi, erilaiset nokat ja niiden säädöt, kannen pakopuolta vähän isommaksi ja dynossa pakopaineenmittaus seoksen ja pakolämpömittauksen lisänä. Hyvännäköinen käppyrä sieltä syntyi, maksimitehot jo ennen 9 krpm ja vain hyvin loiva lasku rajoittimelle saakka. Takakumia kiusattiin n. 320 hevosella, tuntuu riittävän näihin puuhiin.
Renkaina mulla on radalla käytetyt Supercorsa Pro:t, 180/55 takana. Näissä on etuna keveät rungot, ja turha kumimassa on ajettu reunoilta pois, muutama milli keskellä riittää. Venyvät vähemmän ja suht hyvä pito. Näytti kestävän vielä alla...
Eräs probleema alkaa olla jarrutusmatkan riittävyys kun nopeus nousee tuonne 4 sadan liepeille. 700m täytyy hyödyntää tarkasti että ehtii pudottaa nopeuden asfaltilla... vakiojarruilla ei enää asiaa moisella levelillä.
Keli kentällä oli viileä, tuossa ajon aikaan lämpötila n. 10 astetta ja tuulta n. 5 m/s, sivu-takaista vasemmalta. Muutamat sanoivat että joutui vähän kanttaamaan vastaan, itse en noteerannut asiaa (olikohan muuta tekemistä).
Jampalle tosiaan onnittelut mailikerhon jäsenkortista!
jbusa: tosiostaja soittaa. Välirahoja tosin ei kannata odotella.