Lappeenrannan syksyn nopeusajot 2008 !!!

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

makebusa kirjoitti:huima vauhti (kaiketi keli ei ollut kuitenkaan paras mahdollinen).. kehitys kulkee eteenpäin niinkuin pitääkin! oliko arto tehnyt paljonkin muutoksia kokoonpanoon vrt ed. joensuun 350kmh enkkaan vai menikö samalla paketilla. oliko paikalla sirra-auto jarrumerkkinä vai liputtaja tuossa vauhdissa täytyy olla kumpikin huippukunossa kuski sekä mopo.
pelkästään 200mph ylitys on jo kova. suoraa ajaminen on hieno laji!

Pientä muutosta tehtiin koneeseen... puristuksia vähän alemmaksi, erilaiset nokat ja niiden säädöt, kannen pakopuolta vähän isommaksi ja dynossa pakopaineenmittaus seoksen ja pakolämpömittauksen lisänä. Hyvännäköinen käppyrä sieltä syntyi, maksimitehot jo ennen 9 krpm ja vain hyvin loiva lasku rajoittimelle saakka. Takakumia kiusattiin n. 320 hevosella, tuntuu riittävän näihin puuhiin.

Renkaina mulla on radalla käytetyt Supercorsa Pro:t, 180/55 takana. Näissä on etuna keveät rungot, ja turha kumimassa on ajettu reunoilta pois, muutama milli keskellä riittää. Venyvät vähemmän ja suht hyvä pito. Näytti kestävän vielä alla...

Eräs probleema alkaa olla jarrutusmatkan riittävyys kun nopeus nousee tuonne 4 sadan liepeille. 700m täytyy hyödyntää tarkasti että ehtii pudottaa nopeuden asfaltilla... vakiojarruilla ei enää asiaa moisella levelillä.

Keli kentällä oli viileä, tuossa ajon aikaan lämpötila n. 10 astetta ja tuulta n. 5 m/s, sivu-takaista vasemmalta. Muutamat sanoivat että joutui vähän kanttaamaan vastaan, itse en noteerannut asiaa (olikohan muuta tekemistä).

Jampalle tosiaan onnittelut mailikerhon jäsenkortista! :thumbup:

jbusa: tosiostaja soittaa. Välirahoja tosin ei kannata odotella.
Club 100 m/s
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Voitko Artsi laittaa tehokäppyrän tänne. Kiinnostaa varmaan monia. Ainakin itseäni.
Hienosti Vedetty.
tetsa
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

tetsa kirjoitti:Voitko Artsi laittaa tehokäppyrän tänne. Kiinnostaa varmaan monia. Ainakin itseäni.
Hienosti Vedetty.
Täytyy pyytää Samilta se, ja skannailla tänne.
Club 100 m/s
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

onnittelut artsille..
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Jumankekka mitä tuloksia, tossa ei parane olla enään tuulitakki päällä kun kepittelee lähemmäs neljääsataa :D :respekt:
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Nyt sain PerformanceBoxin datan ulos kortista, ladattavissa tuolta.

Kun file on ladattu, kannattaa muuttaa tiedoston nimen loppuun piste ennen dbn -päätettä. Näin sain Tools-softan tunnistamaan tuon tiedoston.




Edited By -Artsi- on 1222620002
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

-Artsi- kirjoitti:Nyt sain PerformanceBoxin datan ulos kortista, ladattavissa tuolta.

Kun file on ladattu, kannattaa muuttaa tiedoston nimen loppuun piste ennen dbn -päätettä. Näin sain Tools-softan tunnistamaan tuon tiedoston.

Tässäpä olisi vertailu tuon Artsin ennätysvedon ja oman ennätyksen kesken. Voima puhuu, huh.

Kuva

Kuva
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Onnittelut Artsille! Oliko oikeasti jollekin epäselvää että turbot ei pärjäisi vapareille kenttäajoissa, voima puhuu.
Omalla kohdalla tuli sit se mikä artsille aikasemmin pari kertaa, eli konevaurio. Toiseen vetoon vaihdoin välitystä lyhyemmäksi kun menin ensin yrittään joensuussa käytettyä pidemmällä välityksellä, vaikka ohjeet ja järki sanoi vastaan, täytyyhän jotain erilaista aina koittaa. Noh, kiihtyvyys oli sen verran parempi toisessa vedossa että meni nuotit sekaisin ja kuutoselle vaihtaessa ei tapahtunutkaan mitään ja ajoin hetken rajoitinta vasten. Sit meno jo loppuikin.
Juuri koneen aukaisseena näyttäis siltä että nelosen pakoventtiilin lukot on hypänny pois paikaltaan ja venttiili törröttää muutaman sentin kannesta irti. Vauriot, 2 pakoventtiiliä, mäntä, katkennut kiertokanki, kampiakselin kaula jyrsitty, lohkossa reikää etupuolella isompi ja startin alla pieni, sylinteriryhmän helma kappaleina, ei sen kummempia.
Jos joku miettii tekiskö jonkun varman päälle vai säästäiskö niin suosittelen vahvasti että jättää siinä kohtaa säästämättä. Tämän tuhon lasku on meikän tulotasolla sitä luokkaa että taitaa harrastus vaihtua joksikin aikaa.
Noh, ekalla vedolla tuli kuitenkin 318kmh. Muutama joensuussa ja nyt lpr:ssa ajanut tuumi olosuhteiden olleen noin -10kmh. Ja tuo 318kmh on ajettu 202rwhp tehoilla, Mixu mittasi sen juuri viikolla. Siitä saa kukin laskea paljonko mihinkin nopeuteen vaaditaan, kun Artsin 367kmh syntyi tuolla 320rwhp:lla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

-Artsi- kirjoitti: Saavutin tosiaan tavoitteeni 100 m/s (360 km/h), ja pyörän puolesta jäi vielä vähän reservejä käyttämättäkin. Jounin pyynnöstä :D harkitsen nyt 'eläköitymistä' uusien juttujen pariin, joten nyt voisi olla otollinen hetki tarjota vaikka K8 busaa vaihtokauppana Yöjunaan... :p


Vartille vaan, siellä ei tartte niin kauaa ajaa kun pääsee huilaamaan...

Niin ja :respekt:
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

snuggles täältä kone ja talven aikana rakentelemaan.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Onittelut kovasta tuloksesta Artisille ja Jampalle 200mph kerhooon pääsystä. :respekt:
Itse en päässyt ollenkaan ajamaan, kun dynossa petti kiertokangen alapään laakeri (vakiokanki) , pultit olivat todennäköisesti venyneet. Laitellaan talven aikana vahvempaa rautaa koneeseen ja sitten ensi kesänä tavoitellaan taas sitä 200mph:ta.
208 whp / 168 Nm
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Kovasti onnee vaan molemmille :thumbup: :thumbup:
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Tuolla näyttäs olevan jotain kuvia: ...KLOKS...

Toi kertoo jo jonkun verran: ARZ1 :D
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Tosta kun tuota ekan vedon asentoa kaatelee, niin jonnin verran siinä on parannettavaa :D
http://pgn1.kuvat.fi/kuvat....a_7.jpg

1. Persusta taaemmaksi
2. päätä alemmaksi
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Tude
Viestit: 292
Liittynyt: 12 Touko 2007, 21:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tude »

jakehaanpää kirjoitti:Tosta kun tuota ekan vedon asentoa kaatelee, niin jonnin verran siinä on parannettavaa :D
http://pgn1.kuvat.fi/kuvat....a_7.jpg

1. Persusta taaemmaksi
2. päätä alemmaksi
No ei tartte katella kun "kansio on salasanasuojattu" :D :1087
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
Vastaa Viestiin