Sivu 7/22

Lähetetty: 05 Heinä 2005, 14:08
Kirjoittaja 109-1085635237
lanat kirjoitti:Mulla toimi Busassa Michelinin pilot sport HPX vezioni todella hyvin, radalla ja katuajossa.... onhan kyseinen rengas Busaan ja 12kavaan suunniteltu, ja kannattaa muistaa että, superpyörään ei saa asentaa nopeusluokitukseltaan riittämätöntä rengasta
Kuinka paljon kilsoja sulla tuo Misukka kesti ?. Tietenkin rata-ajo mahtoi verottaa rengasta eri lailla...

Vai oliko sulla tuota rengasta pelkästään touring-ajossa ?.

Lähetetty: 05 Heinä 2005, 16:16
Kirjoittaja 107-1089231881
valtsu1300r kirjoitti:Kuulostaa aika hyvältä - varsinkin jos ne sun käytössäkin menee melkein kympin :p Mistä oot noita gummeja muuten hommaillut ja mitä ompi kustantanut ???

Tokimotosta olen Avoneja hommaillu. Hmm... ja jos haluut niin Busanisti alen saat jos otat renkulat mun kautta.

Niin ne hinnat etu Avon 45 st 120/70 ZR 17 Svh. 140e. taka Avon 190/50 ZR 17 Svh.195e (Nopeusluokitus W73)

Ja rata hommiin ja nopeaan mutkatie ajeluun Avon Viper 60 etu 140e Taka 205e. (Sama nopeusluokka) Viper kestää mun ajolla n.2500km +25 vartin vetoo/burnikset ja pintaa n. 1mm jälellä :turbobusa:

Lähetetty: 05 Heinä 2005, 21:05
Kirjoittaja 72-1087041485
YOUgo kirjoitti:Ps. olis kiva jos laitettais lista mikä rengas kuinka pitkään on päässyt....
Tuoretta tietoa: 31.5.2005 vaihdatin uuden BT020:n alle, kilometrit 25812. 21.6.2005 vaihdatin sen taas, kilometrit 32335, eli se kesti vain 6523 km, joka sekin pelkkää matka-ajoa! :(

Aiemmin BT020 on kestäny mielestäni paremmin, mutta että nyt kun tultiin Lapissa Suomen puolelle, nakki alkoi kulumaan silmissä ja tänne ajellessa vaihtokunnossa. Rohkenin vieläkin kyllä ottaa BT020:n, sitä sai jopa hyllystä eikä mitkään espanjalaiset päässeet sotkemaan ajokautta... :smoking:

Lähetetty: 05 Heinä 2005, 23:10
Kirjoittaja 107-1089231881
Sepe kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Ja parhaiten busaan soveltuu avonin 45/46 Sport touring. Erinomainen kulutus kestävyys, ei millään osa alueella huono. Kertakaikkiaa erinomainen rengas Busaan. Ja sellaista olen just lähdössä ostaan.

Niinkö? Avon 45/46

Max speed 280km/h max load 237kg
tai vaihtoehtoisesti
Max speed 240km/h max load 365kg

Todellinen tourinki rengas kun sisältää nopeusrajoituksen.
:thumbup:

Ei ole tainnut rengaskauppias olla ihan ajantasalla.... tai sitten noi on vaan niitä valmistaja ilmoittamia lukuja. :D

No höh :O

No mulla kyseinen Avon merkkinen rengas on kestäny hyvin +300 mittari nopeuksia :thumbup:

Ja niinkuin kaikki tietää onhan Avonilla ajettu oikeesti yli 300 km/h

:arskat:

Ja veikkaampa että semmosella tourinki renkaalla puhkasen sen 200 mph syksymmällä, jos olosuhteet ovat samanlaiset tai paremmat kuin viimmeksi :bike:

Hmm.. Diablo ei minun mielestäni sovi matka-ajoon ainakaan kaks päällä tai vähänkään kuormattuna. Mikäs nopeusluokka on sitte viel parein ja mitähän merkkii renkaat silloin on ??

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 09:00
Kirjoittaja 104-1085840901
Taitaa olla ne kestävyydet jotenikin niin että ne supernopeisiin tehdyt kestää jotain 12 min sitä 300 vauhtia ja tourinkirenkaat esim 6 min jatkuvaa 300 km/h ... Näin kertoi rengasmies germaniassa kun halusin ostaa alle BT 020:sen. Soitti oikein maahantuojalle kun ei olisi halunnut myydä minulle sitä touringrengasta. (ei sallittu rengas Busaan germaniassa)
Eli jos pyörä etenee yli 90 metriä sekunnissa 300 vauhdissa niin miten pitkään sitä vauhtia voi pitää suomessa?

BT 020 kesti itsellä melkein kymppitonnin mutta taidankin ajaa liian hiljaa ja liian mutkille... aluperäinen etunen kesti 17000 km.
Tarkastakaa ihmeessä rengaspaineita kohtuullisen usein! Itse pidin etusessa 0,2 yli suosituksen niin ei kulu epätasaisesti.
Neu-Ulmin Busashopissa kaveri kertoi heillä yleensä renkaiden kestävän n 2500 km. Nopeus syö rengasta ihan eri tavalla vaikka asfaltti onkin sileämpää.

Nyt alla sportechit ja pito on "melko" hyvä. Saa nähdä ensi viikolla radalla mutta "normaali"ajossa yleisellä tiellä ei touringrenkaalla tullut ongelmia, se varoitti kuitenkin ajoissa ennen pidon menetystä.

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 11:04
Kirjoittaja 72-1116521483
BT-56 edessä alkaa oleen vaihtokunnossa, kilsoja takana n 19tkm. Ei ole kulunut 10- ja 20- Battlaxien tapaan juuri lainkaan laineille reunoilta. Toisaalta BT-56 tuntuu kuluvan reunoilta keskiosaa vilkkaamin muuttaen profiilin V-mäiseksi. Alkaa kanteissa "kippaamaan", ollen raskas ja epätarkka ajaa. Takanakkina Metzin Z6, takana 7tkm ja edessä on ainakin 3-4tkm jäljellä. Ajelut pääasiassa ykspäällä ilman pahempia revittelyjä, mitä nyt radalla sillontällön tulee kanttailtua. Mut em. käy enemmän reunojen päälle :p . Suht. koht. raskaskaasukätisellä tutulla oli Z6 takana 13.5tkm ja pintaa vielä jäljellä, kunnes naula armahti renkaan.
Noita BT-20:ia on tullu käytettyä 750- kawassa ja XX:ssä, joissa ne on kestäneet n. 12tkm. BT-20:n takanakkina oon havainnu inhottavan liukkaaksi renkaaksi märällä kylmällä kelillä. Irtoo sutimaan varottamatta. Metzin Z6:lla ja Pirelli Diablolla tätä "ongelmaa" ei ole ollut.

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 13:18
Kirjoittaja 72-1087041485
Holtsu kirjoitti:BT-20:n takanakkina oon havainnu inhottavan liukkaaksi renkaaksi märällä kylmällä kelillä. Irtoo sutimaan varottamatta. Metzin Z6:lla ja Pirelli Diablolla tätä "ongelmaa" ei ole ollut.
Hmm, tuo on uutta tietoa?? :wtf: Sitähän nimen omaan mainostetaan loistavalla märkäpidolla ja osittain sen vuoksi olen siihen mieltynytkin. Lausuntosi perusteella uskaltanee seuraavaksi kokeilla muitakin :)

Meikäläisen ajoilla ei tosin varmaan mikään nakki ala tietämättä sutimaan...

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 13:55
Kirjoittaja purzzi
Himppa kirjoitti:
Holtsu kirjoitti:BT-20:n takanakkina oon havainnu inhottavan liukkaaksi renkaaksi märällä kylmällä kelillä. Irtoo sutimaan varottamatta. Metzin Z6:lla ja Pirelli Diablolla tätä "ongelmaa" ei ole ollut.

Hmm, tuo on uutta tietoa?? :wtf: Sitähän nimen omaan mainostetaan loistavalla märkäpidolla ja osittain sen vuoksi olen siihen mieltynytkin. Lausuntosi perusteella uskaltanee seuraavaksi kokeilla muitakin :)
Miulla oli entisessä pyörässä kokeena yks 020:nen (paremman kulutuskestävyyden toivossa) ja se ei ollu kyllä mikään luottorengas sateella :thumbdown: ...pyörähän oli 35kg kevyempi ja 50hp vähempi tehoo ja 400cc pienempi kone...diablo on ihan jees,mut sportec oli miun mielestä parempi...maku asia...Jardzehan ei tykänny sportecistä...no voishan sitä kokeilla jotai muutakin esim.Micheliniä
...mut eniwei... sillä ainakin on merkitystä mutka-ajossa,et 020:nen on rungoltaan raskaampi ja siten paskempi käännellä mutkiin... :smoking:

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 16:09
Kirjoittaja 108-1085465489
mursu kirjoitti:
lanat kirjoitti:Mulla toimi Busassa Michelinin pilot sport HPX vezioni todella hyvin, radalla ja katuajossa.... onhan kyseinen rengas Busaan ja 12kavaan suunniteltu, ja kannattaa muistaa että, superpyörään ei saa asentaa nopeusluokitukseltaan riittämätöntä rengasta

Kuinka paljon kilsoja sulla tuo Misukka kesti ?. Tietenkin rata-ajo mahtoi verottaa rengasta eri lailla...

Vai oliko sulla tuota rengasta pelkästään touring-ajossa ?.

HPX kesti 12th touring käytössä (euroopassa noin 5000km) suomessa tiet karheita joten pelkästään täällä ajava pääsee noin 8000-9000km veikkaisin, rataajoa oli mukana pari kolme settiä ja siellä ne luluu enimmäkseen reunoilta, ainoastaan etupyörässä hpx ei niin hyvä koska kuluu pykälille ja pintaakin aika vähän uudessakin kumissa...
ja ainakin puolet kaks päällä ja kuormalla, paineita pitää pikkasen nostaa niin ei lämpiä turhaan...

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 03:55
Kirjoittaja MGa
oottekos kokeillu noita michelin pilot powereita tai uusia power raceja?
Ite ostin taakse vähä aikaa sitte Pilot Roadin ja on muuten paska kiihdyttää kurvista lähtee perä hakee aika ikävästi, tosin sateella ihan mukavasti pitoo...

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 10:47
Kirjoittaja 72-1116521483
Himppa kirjoitti:
Holtsu kirjoitti:BT-20:n takanakkina oon havainnu inhottavan liukkaaksi renkaaksi märällä kylmällä kelillä. Irtoo sutimaan varottamatta. Metzin Z6:lla ja Pirelli Diablolla tätä "ongelmaa" ei ole ollut.

Hmm, tuo on uutta tietoa?? :wtf: Sitähän nimen omaan mainostetaan loistavalla märkäpidolla ja osittain sen vuoksi olen siihen mieltynytkin. Lausuntosi perusteella uskaltanee seuraavaksi kokeilla muitakin :)

Meikäläisen ajoilla ei tosin varmaan mikään nakki ala tietämättä sutimaan...
Joo, omasta kokemuksesta puhun. Tuosta BT-20:sta tuli versio "NT" pari vuotta sitten - piti olla lisää pitoo, ja muutenkin parempi. Mielestäni pito oli sama mutta kulumiskestävyys heikkeni tonnin pari.

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 23:42
Kirjoittaja 66-1108300720
Mä olen ajanut nyt noilla Pilot Powereilla.Etunen kestää mulla n.7500km ja takanen n.4500km.Mut pito on musta ollut tosi hyvä,myös sateella.

Lähetetty: 08 Heinä 2005, 10:41
Kirjoittaja Agostini
Meillä menossa 'testi' noilla Z6 pocasen mopossa.....sekä etunen että takanen on kyseistä mallia...ihan on toimineet tähän asti...katsellaan ja kuunnellaan...
Takasella ajettu nyt n. 3000 km ja etusella 500 km (takanen vaihdettu 14700 ja etu 17200)

:unclesam:

Lähetetty: 12 Heinä 2005, 23:39
Kirjoittaja janir1979
Elikkäs onko kellään kokemusta sellaisesta renkaasta kun Maxxis Supermaxx??? kuis pitää, kestää ja jne....???

ja mikäköhän näistä olis paras-> pirelli diablo, pirelli supecorsa, pirelli diablo corsa, Michelin Pilot Power vai Michelin Pilot Race??? Meinasin vaan kun kaikki näyttää olevan tismalleen samanhintaisia!!!!
mut mut... misukka vai pirelli ??? ???

Lähetetty: 13 Heinä 2005, 00:52
Kirjoittaja purzzi
:bulb: Osta ensin pirelli ja sit misukka tai päin vastoin...vertaa ja kerro sit oma mielipiteesi... busassa nuo renkaat on ihan kulutustavaraa... :smoking:

Se on katos niin, että joku tykkää pirellistä, joku miseliinistä, joku ritkestonesta, joku metsleristä ja jne...
...nyt diablo alla ja seuraavakin tulee diablo ja ainakin sit seuraava...diablo,Bt56 ja Sportec on ollu alla... jokainen noista pelas ainakin meikäläisen tarpeisiin riittävän hyvin! :thumbup:
...Mutta en osaa sanoa omista renkaista mikä ois ollu paras...mitäänhän ne ei kestä... :bowdown: