öljyt

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
oba
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:05

Viesti Kirjoittaja oba »

Huhan Kolli kirjoitti:Onko porukka käytellyt noita Shellin advance 10w-40? Ostin pöntön, mutta en oo vielä vaihtanut

15/50 Shellit heitin keväällä koneeseen ja tosi napakasti toimii ainakin vaihteet.

Taidanpa pistää samaa öljyä seuraavallakin kerralla.
-Lasse-
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Heinä 2012, 12:27
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Lasse- »

Pystyykö Gen2:n öljyt vaihtamaan katteita irroittamatta? Ohjekirjan mukaan mahdollisesti pystyisi (siis jos ei vaihda suodatinta), mutta pitääkö tämä paikkansa?
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Pystyyhän nuo, mut ite laitan suodattimen myös kun ölpät vaihan, vai onko sulla jokin erityinen syy jättää vanha paskanen sudatin paikalleen?
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

eikö huoltokirja sano et:
öljyt 6000km välein ja 12000 välein myös suodatin?
itse aina vaihtanu molemmat samalla kertaa..
miksi suzukilla pitää viä 2000 luvulla vaihtaa öljyt 6000 välein?
kaikissa muissa vehkeissä on vaihtoväli 15000 tai 30000 km
SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hyvillä öljyillä pysyy kone hyvänä pidempään. Melko järjettömänä pitäisin tuolla viritysasteella olevaan koneeseen 15000 tai 30000 vaihtoväliä, varsinkin kun koko koneisto ui samassa öljyssä kytkintä ja vaihteistoa myöten. Neljä litraa hyvää öljyä maksaa luokkaa 40e. Ei kait tuossa kohtaa ole järkeä säästää? ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Katteet saa pienen reenauksen jälkeen aika helposti pois...öljythän pitäs vaihtaa vähintään kerran vuodessa tuli kilometrejä tai ei. Itte vaihtanu 4-6tkm välein.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

onko busan kone korkeaviritteinen? vakiokone?
rytkösessä on 10tkm
ja bemuissa sama

vaihdetaanhan tulpatkin busassa joka välissä ja samat tulpat vaihtoväli autoissa 60---xx tkm

itse vaihdan pyörääni öljyt/suodattimen keväällä ennen ajokauden alkua oli kilsoja sit mitä tahansa
myös vaihdan öljyt/suod. noin 8000 paikkeilla jos kesken ajokauden sattuu tulla niin paljon
SMR
-Lasse-
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Heinä 2012, 12:27
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Lasse- »

Syy jättää suodatin vaihtamatta on, että edellisen huollon jälkeen kilometrejä on tullut vain n. 2000. Öljyt kuitenkin mielellään vaihdan joka kevät. Isommat huollot sitten liikkeessä, niin ei tarvitse itse katteiden kanssa temuta.
Rider
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Helmi 2007, 08:36
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Rider »

Anteeks kauhiasti, mut on paniikkipähkinät syöty. Mopo meni könölleen tallissa, eikä lähe enää käyntiin. o9 ja kyllä vihreä palaa, oisko vinkkiä?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oisko kaatumisanturi jumissa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mkk99
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Touko 2014, 18:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mkk99 »

Tuolla B-king puolella sen verran hiljaista, että kysynpä täältä. Mitäs öljyä raati suosittelee -08 B-kingiin ? Näissähän on samat koneet ?
Mitään hipo öljyjä en tarvi, koska radalle tuskin tulen menemään.

Ajattelin kysäistä, kun toisilla on näyttänyt olevan kytkin ongelmia väärien öljyjen ansiosta. Tarviiko tuossa vaihdossa ottaa jotain erityistä huomioon ? Prätkiin kun en ole ennen öljyjä vaihtanut. kevariin ei tarvinnut kuin lisätä :p
Vai meneekö ihan että vanhat pois, ja uudet täyttö ropusta ja kovaa ajoa.




Edited By mkk99 on 1401349599
-08 B-king
-02 Yzf-R1
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

mkk99 kirjoitti:Vai meneekö ihan että vanhat pois, ja uudet täyttö ropusta ja kovaa ajoa.

Näin juuri ja suodattimen vaihtaisin myös.
Motulit ja Castrol on tuntunut ainakin toimivan hyvin.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



mkk99
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Touko 2014, 18:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mkk99 »

Onko hyvää ja halpaa öljyä olemassakaan ? MP-Motox 10W-40 4T-Synt 5 L :tapu:
Kannattaako edes kokeilla ?

Juu tietenkin suodatin on myös vaihtolistalla.




Edited By mkk99 on 1401371118
-08 B-king
-02 Yzf-R1
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Touko 2015, 13:14
Paikkakunta: 832

Viesti Kirjoittaja emppu »

Moro Bussilaiset

Sanokaatte, onko Busa noin kranttu öljyistään. Aikaisemmin olen ajanut Castrolin 5w 40. Olen ollut suht tyytyväinen toimintaan. Kytkintä on joutunut hiukan aikaa joutunut seisottaan pohjassa, ennen kuin ykkönen mennyt silmään ok, tähän olen siis tottunut.

Nyt vaihdoin uudet öljyt koneeseen, ja jälkeenpäin huomasin olevan hieman eri Castrolin 10w 50. Noh ohjekirjahan myöntyy tuohonkin öljyyn ja oli vielä pirun kallistakin. Nyt ei kuitenkaan ykkönen mene ollenkaan silmään, vaikka pumppaa ja odottaa, mutta ei????

Kytkinkahvan toiminta on aivan normaali, tuntuu sen puolen toimivan ok.

Onko muilla kokemusta moisesta, harmittaa, kun hyvät & kalliit ölljyt tuli laitettua, mutta uusiksi taitaa mennä.

Onko muilla esittää niksiä asialle. Voiko kytkimen jousien mahdollinen löystyminen tehdä tätä, tästäkin on tullut luettua??


Nyt Busa 2009 ajettu vain 16800km. :musik
Vastaa Viestiin