Pystyykö Gen2:n öljyt vaihtamaan katteita irroittamatta? Ohjekirjan mukaan mahdollisesti pystyisi (siis jos ei vaihda suodatinta), mutta pitääkö tämä paikkansa?
eikö huoltokirja sano et:
öljyt 6000km välein ja 12000 välein myös suodatin?
itse aina vaihtanu molemmat samalla kertaa..
miksi suzukilla pitää viä 2000 luvulla vaihtaa öljyt 6000 välein?
kaikissa muissa vehkeissä on vaihtoväli 15000 tai 30000 km
Hyvillä öljyillä pysyy kone hyvänä pidempään. Melko järjettömänä pitäisin tuolla viritysasteella olevaan koneeseen 15000 tai 30000 vaihtoväliä, varsinkin kun koko koneisto ui samassa öljyssä kytkintä ja vaihteistoa myöten. Neljä litraa hyvää öljyä maksaa luokkaa 40e. Ei kait tuossa kohtaa ole järkeä säästää? ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Katteet saa pienen reenauksen jälkeen aika helposti pois...öljythän pitäs vaihtaa vähintään kerran vuodessa tuli kilometrejä tai ei. Itte vaihtanu 4-6tkm välein.
onko busan kone korkeaviritteinen? vakiokone?
rytkösessä on 10tkm
ja bemuissa sama
vaihdetaanhan tulpatkin busassa joka välissä ja samat tulpat vaihtoväli autoissa 60---xx tkm
itse vaihdan pyörääni öljyt/suodattimen keväällä ennen ajokauden alkua oli kilsoja sit mitä tahansa
myös vaihdan öljyt/suod. noin 8000 paikkeilla jos kesken ajokauden sattuu tulla niin paljon
Syy jättää suodatin vaihtamatta on, että edellisen huollon jälkeen kilometrejä on tullut vain n. 2000. Öljyt kuitenkin mielellään vaihdan joka kevät. Isommat huollot sitten liikkeessä, niin ei tarvitse itse katteiden kanssa temuta.
Tuolla B-king puolella sen verran hiljaista, että kysynpä täältä. Mitäs öljyä raati suosittelee -08 B-kingiin ? Näissähän on samat koneet ?
Mitään hipo öljyjä en tarvi, koska radalle tuskin tulen menemään.
Ajattelin kysäistä, kun toisilla on näyttänyt olevan kytkin ongelmia väärien öljyjen ansiosta. Tarviiko tuossa vaihdossa ottaa jotain erityistä huomioon ? Prätkiin kun en ole ennen öljyjä vaihtanut. kevariin ei tarvinnut kuin lisätä :p
Vai meneekö ihan että vanhat pois, ja uudet täyttö ropusta ja kovaa ajoa.
Sanokaatte, onko Busa noin kranttu öljyistään. Aikaisemmin olen ajanut Castrolin 5w 40. Olen ollut suht tyytyväinen toimintaan. Kytkintä on joutunut hiukan aikaa joutunut seisottaan pohjassa, ennen kuin ykkönen mennyt silmään ok, tähän olen siis tottunut.
Nyt vaihdoin uudet öljyt koneeseen, ja jälkeenpäin huomasin olevan hieman eri Castrolin 10w 50. Noh ohjekirjahan myöntyy tuohonkin öljyyn ja oli vielä pirun kallistakin. Nyt ei kuitenkaan ykkönen mene ollenkaan silmään, vaikka pumppaa ja odottaa, mutta ei????
Kytkinkahvan toiminta on aivan normaali, tuntuu sen puolen toimivan ok.
Onko muilla kokemusta moisesta, harmittaa, kun hyvät & kalliit ölljyt tuli laitettua, mutta uusiksi taitaa mennä.
Onko muilla esittää niksiä asialle. Voiko kytkimen jousien mahdollinen löystyminen tehdä tätä, tästäkin on tullut luettua??