Sivu 7/15

Lähetetty: 24 Syys 2008, 08:39
Kirjoittaja Tepa
käsitinkö oikein tuosta penkkilapusta,että takapyörätehon muuntamiseen moottoritehoon,on käytetty korjauskerrointa 12,48...?

Lähetetty: 24 Syys 2008, 10:07
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. jos minun lapusta on kysymys niin mitattu hävikki on 20 hp, noin 8,5%

Lähetetty: 24 Syys 2008, 16:13
Kirjoittaja snuggles
Ksthb kirjoitti:Niin toi kone teho vastannee vissiin aika lähelle Kemin takis tehoa...
Arvailujen ja spekulaatioiden ihanuutta jatkaaksemme, mitä olet jamppa mieltä, doctorilla paljon käyneenä, mitä BB siellä suunnilleen pukkaisi rullalle ?
Aika moni busa on siellä ollut säädössä ,ni kertoisi harrastajille enemmän ku samin penkin lukemat.

Lähetetty: 24 Syys 2008, 17:32
Kirjoittaja 107-1089231881
snuggles kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Niin toi kone teho vastannee vissiin aika lähelle Kemin takis tehoa...

Arvailujen ja spekulaatioiden ihanuutta jatkaaksemme, mitä olet jamppa mieltä, doctorilla paljon käyneenä, mitä BB siellä suunnilleen pukkaisi rullalle ?
Aika moni busa on siellä ollut säädössä ,ni kertoisi harrastajille enemmän ku samin penkin lukemat.

Jaahah, tohon en sano vielä mitään, sillä ensviikon alusta mitataan toi Dynojetin penkissä Dyno mihgtillä.
No tai sanon sittenkin, vertailuna 1464cc koneessa oli n.198 hp takis SAE standardilla/smootilla 5 Mixulla (Dynomec näytti 226hp/takis tehon, vakio K4 tässä dynossa 153Hp), Samin penkissä 190hp takis. No nyt on lisäystä tullut 42 hp Samin penkin mukaan takikselle, siitä vois ynnäillä jotain suuntia... Hmm.. veikkaisin takistehon olevan 240-250 hp välissä
No kuitenkin ensviikolla vetästään pari vertailevat vedot eri dynoissa sitten nähdään pitävätkö spekulaatiot paikkansa :;):

Lähetetty: 24 Syys 2008, 17:40
Kirjoittaja snuggles
Eli sellain 8hv on Samin penkki tohtoria tiukempi siinä alle 200hv lukemissa. Eiköhän tuo vertailu ole ihan riittävä monelle, kun olosuhteet ja muut muuttuvat tekijät sekoittaa soppaa lisää. Sanotaan sitten että kaikki doctorilla ajetut alle 240rwhp on vajaatehosia :D

Lähetetty: 24 Syys 2008, 18:01
Kirjoittaja Tepa
Ksthb kirjoitti:Hmm.. jos minun lapusta on kysymys niin mitattu hävikki on 20 hp, noin 8,5%
eiku siitä vaan päättelin,ku sun dynolapussa lukee "losses added 12,48%"...

mitäs toi nyt sit meinaa...?

Lähetetty: 24 Syys 2008, 19:21
Kirjoittaja Agostini
Ainakin Jyppiläs ajetussa Musterin tehomittauksessa käytettiin n-12% tehohäviöö.kun konetehoo kateltiin

Lähetetty: 24 Syys 2008, 21:52
Kirjoittaja 107-1089231881
Tepa kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. jos minun lapusta on kysymys niin mitattu hävikki on 20 hp, noin 8,5%

eiku siitä vaan päättelin,ku sun dynolapussa lukee "losses added 12,48%"...

mitäs toi nyt sit meinaa...?

Jaa, PetriK heiniä toi teholapun tulkkaaminen. minnen oo kerinny tarkemmin syynäämään vielä....




Edited By Ksthb on 1222282357

Lähetetty: 24 Syys 2008, 22:18
Kirjoittaja PetriK
Jampalle tuli erilaisilla korjauskertoimilla teholappuja. Yhdessä on aito mitattu teho vaihteistolta, toisesssa taas on kiinteällä kertoimella takarengastohosta muutettu lukema (joka on enemmän vertailukelpoinen sen kanssa mitä useimmista muista penkeistä tulee).

Jotta tuon vaihteistotehon muuttaa (Losses added lappu) aidoksi konetehoksi niin EU:n mukaan hammashävikki pitää lisätä 2% eli jakaa luvulla 0.98.

Lähetetty: 25 Syys 2008, 06:47
Kirjoittaja Tepa
PetriK kirjoitti:Jampalle tuli erilaisilla korjauskertoimilla teholappuja. Yhdessä on aito mitattu teho vaihteistolta, toisesssa taas on kiinteällä kertoimella takarengastohosta muutettu lukema (joka on enemmän vertailukelpoinen sen kanssa mitä useimmista muista penkeistä tulee).

Jotta tuon vaihteistotehon muuttaa (Losses added lappu) aidoksi konetehoksi niin EU:n mukaan hammashävikki pitää lisätä 2% eli jakaa luvulla 0.98.
siis käsitinkö oikein,"losses added 12,48%"-korjausketoimella on saatu takapyörätehosta muutettua vaihteistoteho ja se kertomalla 0,98,on saatu tuo lopullinen moottoriteho...?

minkä verran samilla penkkiveto kustantaa,jos vaikka innostuis siellä tota omaa mopedia käyttämään...?

Lähetetty: 25 Syys 2008, 07:29
Kirjoittaja 107-1089231881
kilautas ja kysäse Samilta p.0500 777 287
Olis hyvä saada vertaileva tulos hyvin toimivasta Tbo mopedista..

Lähetetty: 03 Loka 2008, 02:34
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. koneen hieno säätö alkoi tänään.
Airbox työn alle, lisää tilavuutta putsarin "paremmalle" puolen 1,4 l :shocked:
Hmm.. pientä pajotusta oli tankin kans....

Pakoputkisto muutokset alustavasti suunniteltu, käytännön toteutus jäljellä :bike:

Puuttuvat hevoset hakusessa.....




Edited By Ksthb on 1222990559

Lähetetty: 06 Loka 2008, 23:57
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm..pikkasen pidemmälle viety airbox muutos

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....274.jpg

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....275.jpg

Hmm.. ja pari muutakin uutta juttua keskiviikkona testaukseen lisä heppojen toivossa :;):

Lähetetty: 07 Loka 2008, 07:10
Kirjoittaja Titaani
Ksthb kirjoitti:Hmm..pikkasen pidemmälle viety airbox muutos
Hyvältä näyttää!!

Minkä vehkeen putsarielementti?
Miten hoidettu ilmansaanti alapuolelta/ ramair?

Lähetetty: 07 Loka 2008, 08:33
Kirjoittaja 107-1089231881
Putsari K8:sista, tilavuutta lisatty 1,8 litraa paremmalle puolen koteloa.
Ramair puoltakin parannettu, toimii ihan normaalisti, orkkis tyylillä.

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....278.jpg

Tankille piti antaa kuminuijaa et sai kutakuinkin kiinni :D




Edited By Ksthb on 1223357688