Sivu 59/87
Lähetetty: 12 Heinä 2015, 15:08
Kirjoittaja gsxr
SMR kirjoitti:Joo, kilpi siinä on, paitsi nyt unohtu Kauhavan reissulta kotio, ja sillä ajettu testiä ihan vakuutettuna tietä pitkin. Sähköt riittää samanlailla kun aikasemminkin, siinä ei muutoksia. Elikkä ajovalo, takavalo, jytky bensapumppu, MSD sytkäboxi ja vesicuulerin pumppu, se 30A piisaa noille. Olihan siellä kompressorikin ilmashifterille viime kesänä, mut nyt ei oo.
Toimiva kokoonpano kaikessa yksinkertaisuudessaan! Niin tämä 700hv pyörä on siis sama mikä oli olemassa jo viime kesänä nyt vaan uusilla paineilla penkitettynä?
Onko käyrää tulossa näkyville jossain vaiheessa?
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 22:10
Kirjoittaja SMR
Joo, sama peli, ja painetta lisää. Eihän siinä tosin ole varsinaista paineenohjausta, se pukkaa tällä kertaa tuon verran.
Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 23:49
Kirjoittaja 1340R86
SMR kirjoitti:Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Toi on kyllä tylsä juttu
jos kuski kerran haluais edes hiukan hauskaa pitää ja kiihdytellä,suditella 400 korvilla
eikä vaan körötellä sitä
niin johan kone tuuma että pöh ei käy ja
laitaa jonkun tosi reipaan
sutimisen,hauskan pidon eston päälle
ja varmuudeksi levitän vielä osanikin varmuuden vuoksi pitkälle
niin nyt se kuskin hausakan pito varmasti lopuu edes siksi aikaa
kun keräilee ne osat ympäri kentää ja niputta uudellen
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 02:20
Kirjoittaja gsxr
SMR kirjoitti:Joo, sama peli, ja painetta lisää. Eihän siinä tosin ole varsinaista paineenohjausta, se pukkaa tällä kertaa tuon verran.
Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Johan nyt, kävipä ikävästi!
Mulla ne ongelmat ilmenee aina kannentiivisteen kanssa jos hauskaa pitää. Miten särkeytykö vaihtaessa vai vedättäessä, jos meni isommalle vaihdon yhteydessä niin sehän on helppo korjata; käytät vain sekunnin enemmän aikaa siihen vaihtamiseen!
Vedossa jos hajosi niin silloin olet varmaan saavuttanut laatikon kestävyyden rajat, saavutus sekin. Varttimiehillä voisi olla jotain vinkkejä tuohon askin kestävyyteen, eivät vaan kyllä monikaan täällä kirjoittele.
Osta vakiopyörä, vältyt mahahaavalta.
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 12:31
Kirjoittaja SMR
Nyt kyllä vaikea sanoa että missä kohtaa rivahti, vedossa vai vaihdossa, oli niin tohkeissaan siinä.
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 13:32
Kirjoittaja jarim
Laitapa kuvaa laatikkosoossista?
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 13:36
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:SMR kirjoitti:Joo, sama peli, ja painetta lisää. Eihän siinä tosin ole varsinaista paineenohjausta, se pukkaa tällä kertaa tuon verran.
Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Johan nyt, kävipä ikävästi!
Mulla ne ongelmat ilmenee aina kannentiivisteen kanssa jos hauskaa pitää. Miten särkeytykö vaihtaessa vai vedättäessä, jos meni isommalle vaihdon yhteydessä niin sehän on helppo korjata; käytät vain sekunnin enemmän aikaa siihen vaihtamiseen!
Vedossa jos hajosi niin silloin olet varmaan saavuttanut laatikon kestävyyden rajat, saavutus sekin. Varttimiehillä voisi olla jotain vinkkejä tuohon askin kestävyyteen, eivät vaan kyllä monikaan täällä kirjoittele.
Osta vakiopyörä, vältyt mahahaavalta.
Jossain näin taanoin(saatoi olla sama firma mikä paksumpia vetareita tekee) myynissä 3 vaihteista laatikoa
siinä oli rattaat järeän oliset
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 15:22
Kirjoittaja gsxr
Joo on mullakin käsitys että olisi olemassa jonkinlaisia erikoislaatikoita kiihdyttimiin. Robinsonilta tai Apelta jotain ainakin löytyy mutta niissäkin tuo nelosen ratas on luultavasti vakio mitoitukseltaan.
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 16:14
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Joo on mullakin käsitys että olisi olemassa jonkinlaisia erikoislaatikoita kiihdyttimiin. Robinsonilta tai Apelta jotain ainakin löytyy mutta niissäkin tuo nelosen ratas on luultavasti vakio mitoitukseltaan.
Silloin kun olis tiennyt ottaa ylös linkin,
kuvan mukaan siinä 3 vaihteisessa oli
rataat ~2 normaali rataan levyiset
E: monesti noita 3 vaihteisa näkee tehdyn niin että on ylimääriset rattat on poistettu ja väliin jäävä tyhjä korvattu jonkimoisella kytkentä holkilla siinä tyhjä tila oli hyödynetty laitamalla levemäät rattaat
joku täysin billet laatikko se oli
Edited By 1340R86 on 1436880391
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 21:11
Kirjoittaja Bärräbete
Tänään tuli pajotettua Idän pikajunaa näyttely kuntoon.viikonloppuna pyörä nähtävänä Imatralla Saimaa Picnikissä.(löytyy jostain HD:ten seasta)
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 22:46
Kirjoittaja SMR
Juuri tänään oli pientä palaveria vaihteiston rakenteesta ja heikkouksista. Rattaiden leventäminen ei vahvenna rakennetta kovin merkittävästi jos akselien väli on lyhyehkö tahi akselit taipuu.
Joku semmonen tässä on voinut käydä, ei tiiä kun go-pro ei ollu lohkon sisällä,
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 23:55
Kirjoittaja Kujo
Akselit taipuu kyllä, mutta antoiko lohkot periksi? -yleensä vaurio saadaan aikaiseksi kakkosvaihteella jolloin lohkolla on tapana haljeta. Syyksi täälläpäin on arvioitu hammasprofiilia, ilmeisesti myös muualla harrastajapiireissä ja jopa tehtaalla näin, rattaisiinhan on tullut muutoksia useampaan otteeseen vuosien varrella.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 14:12
Kirjoittaja Arctikdiver
SMR kirjoitti:Juuri tänään oli pientä palaveria vaihteiston rakenteesta ja heikkouksista. Rattaiden leventäminen ei vahvenna rakennetta kovin merkittävästi jos akselien väli on lyhyehkö tahi akselit taipuu.
Joku semmonen tässä on voinut käydä, ei tiiä kun go-pro ei ollu lohkon sisällä,
Hupsista... Saakeli.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 15:49
Kirjoittaja SMR
Kujo kirjoitti:Akselit taipuu kyllä, mutta antoiko lohkot periksi? -yleensä vaurio saadaan aikaiseksi kakkosvaihteella jolloin lohkolla on tapana haljeta. Syyksi täälläpäin on arvioitu hammasprofiilia, ilmeisesti myös muualla harrastajapiireissä ja jopa tehtaalla näin, rattaisiinhan on tullut muutoksia useampaan otteeseen vuosien varrella.
Katteltiin kakkosmallin rattaita ja moduuleissa eroja ykköseen, sekä myös eri vaihteiden välillä.
Lohko halkes aavistuksen mutta johtui väliin jääneistä rattaan kappaleista, rako siinä nelosen kohdalla mikä hajos.
Kun osais mittailla että onko laakeripesät nyrjähtäny ettei sen takia uuestaan riko vehkeitä.
Lähetetty: 15 Heinä 2015, 18:54
Kirjoittaja Heksa