Sivu 57/67

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 08:06
Kirjoittaja Tomppa
Keskiviikkona Samin Autopajalla säädettiin 1441cc Gen2 tourinkibusa Whitebull. Busassa pitkä swingi, 18/40 välitykset ja uusi 200/50-17 Metzeler M3 alla.

Teho: renkaalta 199,7hv (9710rpm) ja moottorista 224,1hv (10424rpm)
Vääntö: renkaalta 158,2Nm (7697 rpm) ja moottorista 169,6Nm (7828rpm).

Tyytyväinen tulokseen tällä budjetilla vaikka olishan toi 0,3 voinu tulla lisää... :D

Alla käppyrä, jossa on ajettu sama pyörä samassa paikassa pelkällä putkivirillä Samin säädöillä ja uudella moottorisetupilla.

KÄPPYRÄT VANHA vs. UUSI

Edit: korjattu kierrosluvut oikein päin... :)




Edited By Tomppa on 1334941832

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 19:43
Kirjoittaja snuggles
Löytyy varmaan se 0.3hv ja enemmänkin kun hieman säätelee voimansiirtoa kohdilleen. Tosi nätti oli käppyrän muoto ja käyntikin. Tuo moottoritehon kierrosluku tais olla 10424rpm.

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 21:11
Kirjoittaja snuggles
Tais löytyä jo heppa tahi pari lisää renkaalle

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 21:47
Kirjoittaja Tomppa
Joo ei pyöriny laakeri kevyesti, kun sitä puristettiin 120Nm voimalla... :D
No holkki väliin ja nyt rullaa ihan eri tahtiin! Kiitos vaan taas avusta! :thumbup:

Lähetetty: 27 Huhti 2012, 20:09
Kirjoittaja sorjonen
Torstaina säädettiin TT Motorsportilla ProBoostin setillä oleva Gen1nen.
Teho takapyörältä 322,70 hp
Nm 255.52
Rpm 10770

Huomasipa tosiaan ajossa eron.
Ammattimies on Ammattimies!!!

Käyrää myöhemmin... :turbobusa:

Lähetetty: 27 Huhti 2012, 20:20
Kirjoittaja snuggles
sorjonen kirjoitti:Torstaina säädettiin TT Motorsportilla ProBoostin setillä oleva Gen1nen.
Teho takapyörältä 322,70 hp
Nm 255.52
Rpm 10770
Aika rouheet lukemat, kyllä kulkee :)

Lähetetty: 27 Huhti 2012, 21:05
Kirjoittaja Heksa
sorjonen kirjoitti:Torstaina säädettiin TT Motorsportilla ProBoostin setillä oleva Gen1nen.
Teho takapyörältä 322,70 hp
Nm 255.52
Rpm 10770

Huomasipa tosiaan ajossa eron.
Ammattimies on Ammattimies!!!

Käyrää myöhemmin... :turbobusa:

hianot lukemat :bowdown: paljonko painetta 1,0 vai enemmän ?

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 07:58
Kirjoittaja ysi-ärrä
sorjonen kirjoitti:Torstaina säädettiin TT Motorsportilla ProBoostin setillä oleva Gen1nen.
Teho takapyörältä 322,70 hp
Nm 255.52
Rpm 10770

Huomasipa tosiaan ajossa eron.
Ammattimies on Ammattimies!!!

Käyrää myöhemmin... :turbobusa:

Onko sulla td05? vai isompiki ahdin? Ja paljo oli tosiaan paineet?
Itellä oli pariviikkua siellä tt:llä tuolla pikku ahtimella(td04) 0,9bar paineilla 272hv/241nm parhaat vedot.

OT. Ja tuosta 0,9barin paineista ois hyvä juttu tässä viikko sitten ilmestyneessä Haapavesilehdessä jossa oli juttu mun harrastuksesta ja omasta pyörästä,heh. Voin lisätä sen kohdan tänne.
Kuva




Edited By ysi-ärrä on 1335589752

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 08:49
Kirjoittaja jbusa
ysi-ärrä kirjoitti:OT. Ja tuosta 0,9barin paineista ois hyvä juttu tässä viikko sitten ilmestyneessä Haapavesilehdessä

Mitäpä oiskaan tehoja jos laittais oikein tehtaan suosittelemat melkein kolmen kilon rengaspaineet! :laugh: :p

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 09:19
Kirjoittaja toimeve
...Jonne heitti varmasti "koukun" juttuun ja kerto itte tuon rengaspainehomman :laugh: Tuollahan saa varmistettua sen, että onko toimittaja ammattilainen ja tarkistaa jutun speksit ja taustatievot kohilleen...

Lähetetty: 29 Huhti 2012, 09:38
Kirjoittaja sorjonen
ysi-ärrä kirjoitti:
sorjonen kirjoitti:Torstaina säädettiin TT Motorsportilla ProBoostin setillä oleva Gen1nen.
Teho takapyörältä 322,70 hp
Nm 255.52
Rpm 10770

Huomasipa tosiaan ajossa eron.
Ammattimies on Ammattimies!!!

Käyrää myöhemmin... :turbobusa:

Onko sulla td05? vai isompiki ahdin? Ja paljo oli tosiaan paineet?
Itellä oli pariviikkua siellä tt:llä tuolla pikku ahtimella(td04) 0,9bar paineilla 272hv/241nm parhaat vedot.

OT. Ja tuosta 0,9barin paineista ois hyvä juttu tässä viikko sitten ilmestyneessä Haapavesilehdessä jossa oli juttu mun harrastuksesta ja omasta pyörästä,heh. Voin lisätä sen kohdan tänne.
Kuva

elikkä ahdin on mitsu td 05-16t.. paineet tasan 1bar, kone vakio sisuksilla.. :turbobusa:

Lähetetty: 29 Huhti 2012, 11:19
Kirjoittaja Heksa
Entäs ruttu... kai sitä laskettu vai vakio puristeet???

Lähetetty: 29 Huhti 2012, 18:54
Kirjoittaja jarim
Nokat ainakin vissiin säädetty mainioihin lukemiin, sen verta hienon näköinen teho- ja vääntökäppyrä oli sorjosen busassa! :)

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 19:09
Kirjoittaja jakehaanpää
Tänään Samilla pikku jumpaa K8:n kanssa.
197,7 hp@ 10480 ja 155,4 nm@ 6939

VH:n käyrästö ja vaimentajat, eipä sit muuta. Parasta tuossa oli ehdottomasti ajonautinnon lisääntyminen tasaisen vedon muodossa vähän alueella kuin alueella.

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 21:30
Kirjoittaja snuggles
jakehaanpää kirjoitti:Tänään Samilla pikku jumpaa K8:n kanssa.
197,7 hp@ 10480 ja 155,4 nm@ 6939

VH:n käyrästö ja vaimentajat, eipä sit muuta. Parasta tuossa oli ehdottomasti ajonautinnon lisääntyminen tasaisen vedon muodossa vähän alueella kuin alueella.
Siellähän on hummat kotosalla, pysyy uuen kawan rinnalla vielä. Sami tais olla aika nuhases kunnossa, busasta poiketen.