Sivu 56/67

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 10:45
Kirjoittaja Hurtta
Soitto AJ :lle ja . . .

Ko. busassa on koko ECU avattu ja säädetty AJ :n omalla ohjelmalla. http://www.ajbike.fi/information.php?info_id=4
Kaikki säädöt optimoitu ja asetettu uudelleen. Kaikki rajoittimet poistettu, Pair tukittu, lambdan reikä putkistossa hitsattu umpeen yms. Vakio putki ja todellinen takapyöräteho 185,47 hp/ 139,53 Nm.

Oli tuossa puhetta, että onkohan kukaan busaa juuri vakioputkistolle yrittänytkään säätää?




Edited By Hurtta on 1332319978

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 11:21
Kirjoittaja jarim
Edelleen sanon että sua on kustu silmään. Vakiosofta ei ole niin perseellään että tuo olisi mitenkään mahdollista.

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 11:35
Kirjoittaja Hurtta
. . . itse olen noviisi näissä viriviriasioissa joten en voi vastaan väittää, eikä tarvettakaan ole :kippis: Näin minulle vaan kerrottiin. Ko. pyörä taisi olla ensimmäinen vakioputkistolla, ajalla ja ajatuksella, ko. firmassa säädetty. Säätö on tehty ennen kuin pyörä minulle tuli, joten itse en ole säätöä tilannut. Dynokäyrät toki löytyy (joo tiedän, penkeissä on myös eroja).

Eikö mm. Vittaniemi ja AJ ole pisimpään näitä säätöohjelmia Suomessa kehitelleet (korjatkaa toki, jos olen ihan väärässä)?

Oli miten oli, tehoa löytyy busasta ihan riittämiin ja onhan se mukavaa, jos pyörä toimii vakiota paremmin :)

Alkuperäiseen kysykseeni ei juurikaan vastauksia ole tullut. Eli millaisia lukemia teillä on gen2 busassa saatu takarenkaalta ennen virityksiä/ säätöjä?

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 11:38
Kirjoittaja jarim
Eli onko tuossa nyt kahden eri penkin lukemat?

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 11:44
Kirjoittaja Hurtta
Ei :) . Ajettu samassa penkissä ennen säätöä ja säädön jälkeen. Säädetty AJ-Bike :lla keväällä 2010. Pyörä tuli minulle muutama vko sitten ja siksi kiinnostus asiaan.

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 11:46
Kirjoittaja Kekee
169-->178hp pitäs käyä kyllä tälle kesää säätämässä ihan oikein tuo vehjes TT:llä kuha löytys ylimääräsiä rahoja sen verran.

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 14:09
Kirjoittaja kajbusa
jarim kirjoitti:Edelleen sanon että sua on kustu silmään. Vakiosofta ei ole niin perseellään että tuo olisi mitenkään mahdollista.
27hv säädöillä :)

:bulb: varmaan ollut perunat tai vastaavat molemmissa putkissa edellisen omistajan toimesta eka vedossa.... tai penkki on näyttänyt mitä sattuu vedoissa.

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 15:09
Kirjoittaja kajbusa
Tuli mieleen erään tutun gixxerin penkitys muutaman vuoden takaa... Penkitettiin pyörä testimielessä omalla boxilla, tulos oli n.174hv. (oli vahdettu putki yms.)

Hän oli tilannut pc:n ja säätöajan seuraavaksi aamuksi xxxx nimisestä firmasta.

Kyseisen firman penkki oli näyttänyt ekavedolla n.169hv mutta säädön jälkeen n.178hv. Pari tuntia tästä pyörä ajettiin meidän penkissä kymmeniä kertoja ja tulos n. 168hv.... eli tehot hävisivät n.6hv.

Kun kaveri soitti ja tiedusteli asiaa, niin vastaus oli että olisin saanut siitä tehoja enemmän mutta tein siitä ajettavan...

Asiaa on pohdittu monesti ja mietitty mistä johtuu että ko. firman penkissä tehot lisääntyi n. 9hv, mutta meidän penkin mukaan hävisi 6hv..... selitys voisi olla ettei ensimmäistä vetoa ole vedetty 100% kaasulla.... näin saadaan varmasti säädöissä tehonnousu aikaiseksi.

Tämä ei liity mitenkään edelliseen juttuu, eikä yritykseen

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 17:41
Kirjoittaja jarim
Hah, kunnon kusetus tuokin. Käyttöalueen ja huipputehon säädöllä kun ei ole mitään tekemistä keskenään. :laugh:

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 18:14
Kirjoittaja slip
Hurtta kirjoitti:Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
...
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.

MAlliksi niin mun täysin vakio ZX12 '05 sylkäisi tuolla renkaalle 156hp / 122nm. Eikö noissa nyt enemmän eroa pitäisi olla jo kun 5hp ?




Edited By slip on 1332346594

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 18:21
Kirjoittaja 107-1089231881
slip kirjoitti:
Hurtta kirjoitti:Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
...
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.
MAlliksi niin mun täysin vakio ZX12 '05 sylkäisi tuolla renkaalle 156hp / 122nm. Eikö noissa nyt enemmän eroa pitäisi olla jo kun 5hp ?
Oliskohan vertailuun lipsahtanut gen1 käppyrät ???

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 18:32
Kirjoittaja Titaani
Epäilys että joku korjauskerroin tai joku muu olis ollu siinä vakiovedossa pielessä. Mun vanha wesiärrä pukkas 150hv takaa nokkamodilla ja slipareilla Aj:llä jokunen vuosi sitten, eli Slip 12R tulos jokseenkin linjassa.
Busaa ei vielä ole sillä rullalla ajettu, vaikka tänään tuli viimeksi ostoksilla vierailtua.
Muistaisin että b-king kun tuli myyntiin, niin oli siellä vakiosta mitattu 183hv, koneesta olevista tehoista puhuttiin.
Joku Gen2 kokoputkella viime kesänä 206hv.
Eli jos 12R antaa putkistolla takaa 155, niin aika lähellä Samin autopajan arvoja. Kun saan kumit paikalle ja on kelejä, käyn tekemässä vertailun kun tekniikka Powerking kisan Joulukuun mittauksen 212.6hv takapallosta Samilla jäljiltä.

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 18:54
Kirjoittaja hajahuja
Hurtta kirjoitti:Soitto AJ :lle ja . . .

Ko. busassa on koko ECU avattu ja säädetty AJ :n omalla ohjelmalla. http://www.ajbike.fi/information.php?info_id=4
Kaikki säädöt optimoitu ja asetettu uudelleen. Kaikki rajoittimet poistettu, Pair tukittu, lambdan reikä putkistossa hitsattu umpeen yms. Vakio putki ja todellinen takapyöräteho 185,47 hp/ 139,53 Nm.

Oli tuossa puhetta, että onkohan kukaan busaa juuri vakioputkistolle yrittänytkään säätää?
onko gen 2 ssa pair?

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 19:32
Kirjoittaja 113-1332242088
Titaani kirjoitti:Epäilys että joku korjauskerroin tai joku muu olis ollu siinä vakiovedossa pielessä. Mun vanha wesiärrä pukkas 150hv takaa nokkamodilla ja slipareilla Aj:llä jokunen vuosi sitten, eli Slip 12R tulos jokseenkin linjassa.
Busaa ei vielä ole sillä rullalla ajettu, vaikka tänään tuli viimeksi ostoksilla vierailtua.
Muistaisin että b-king kun tuli myyntiin, niin oli siellä vakiosta mitattu 183hv, koneesta olevista tehoista puhuttiin.
Joku Gen2 kokoputkella viime kesänä 206hv.
Eli jos 12R antaa putkistolla takaa 155, niin aika lähellä Samin autopajan arvoja. Kun saan kumit paikalle ja on kelejä, käyn tekemässä vertailun kun tekniikka Powerking kisan Joulukuun mittauksen 212.6hv takapallosta Samilla jäljiltä.

Eikös Samin penkki ole aika samoilla linjoilla Viaberin penkin ja MJL-huollon ex-penkin kanssa? Noilta kun kysyin tehoja aikanaan mitä kokoputkella saa oli vastaus 170 takaselta, joka sittemmin piti kyllä paikkansakin .
Eli luultavasti 155 vois olla vakion lukema.

Sorry ot.

Mutta tuohon "Hurtan" lukemaan palatakseni olis enemmän kuin kiinnostavaa ajaa tuo jossain toisessa penkissä myös mistä löytyis vertailulukemia. Vaikka eihän se selitä tuota hurjaa parannusta, mutta näkis ainakin tuleeko sieltä oikeasti vakioputkistolla noin pirusti tehoa :)

Mullahan oli kanssa tuon 12R:n kaupanteon aikana "tieto" että edellinen omistaja olis penkittänyt (ei tämä jolta ostin vaan sitä edellinen) takapyörältä 190 hevosta, mutta kun soitin Viaberille, kertoi Harri kokoonpanon kuultuaan että sen 170 sieltä tulee. Eikä se arvio heittänyt kuin yhden kymmenyksen todellisesta (169.9)




Edited By qazwsx on 1332352237

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 20:56
Kirjoittaja Hurtta
"Titaani: Joku Gen2 kokoputkella viime kesänä 206hv".
200 hv takarangaslukemia kokoputkistolla olen kuullut ko. penkistä saadun :laugh:

"Kekee: 169-->178hp".
Jos tämä vakio Gen2, ei tähän verrattuna tuo lopputulos nyt aivan kauhea uskomattomalta kuulosta.

Oli miten oli :turbobusa:
Ainahan näistä ilmeisesti väitellään :p




Edited By Hurtta on 1332397800