Sivu 55/67

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 08:14
Kirjoittaja Titaani
Oikeassa olet Jamppa. Toimeven kone on nimenomaan tehty katuajoon ja kestämään ja mun oma lentokentälle, eli alakierokset ei ole käytössä kun lähtöä odottaessa:)
Nykyään mulla niin vähän katuajoa, että tuollakin selviää ja ainahan voi pukata muutaman pykälän pienempää että on alueella.
Mun koneessa ala-alueen tehon vie nokkien asteluvun kasvattaminen sellaiselle alueelle että vaikuttaa dynaamiseen puristus-suhteeseen, mutta taas ylhäällä peuhaa toisella tavoin.
Lisäksi imuputkisto on niin lyhyt että pulssit eivät vaikuta tehokkaasti alhaalla. Kokeiltiin Samilla pidempiä versioitakin joilla muutama heppa hävisi huipusta mutta ala-alue vahvistui mukavasti.

Tässä koneessa on keskitytty juuri oikean virtausnopeuteen imukanavissa ja kanavan pituuden optimointiin.

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 09:32
Kirjoittaja 110-1323592106
Onnittelut ykköspaikkaan!

Hieno homma että tuli Titaanille kuitenkin noin hyvä tulos kun sun sylinterit ei ovat maailman parhaat... Tämä oli mun ensimmänen busa kansi, toivotaan että seuraava on vielä tehokkaampi.

/Andre'

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 14:22
Kirjoittaja SMR
Veijolle tosiaankin puuhattiin ajomoottoria, tien päällä kuitenkin enimmäkseen ajossa. Kun ei olis liian rauhaton alemmilla kierroksilla, kun ei pystytty vaikuttamaan ruiskutuksen ajoitushetkeen. Titaanilla vielä rutuissa parantamisen varaa, nokat toimis alempanakin paremmin jos piiru lisää painetta. Sitte tullaan tähän kestävyyteen, kun ei ole tarkoitus kesken kauden aukoa koneita.

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 19:36
Kirjoittaja tenhulttio
Ehkä typerä jatkokysymys tuohon moottorien luonteeseen. Aika harva käppyrä on mitattu vajaakaasulla. Onkohan aina niin, että hyvä alakierroksilla (kaasu auki) oleva kone on myös hyvä vajaakaasulla? Olettaen tietenkin, että ruiskutuksen ja kipunan säädöt on kohdillaan.

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 20:34
Kirjoittaja Titaani
tenhulttio kirjoitti:Ehkä typerä jatkokysymys tuohon moottorien luonteeseen. Aika harva käppyrä on mitattu vajaakaasulla. Onkohan aina niin, että hyvä alakierroksilla (kaasu auki) oleva kone on myös hyvä vajaakaasulla? Olettaen tietenkin, että ruiskutuksen ja kipunan säädöt on kohdillaan.
Hyvä huomio, taidatte olla perehtyneet samoihin asioihin virtauksissa!
Hiukan tullut seurattua eroja osakaasu tehoissa ja väännöissä samalla kun säätö etenee, kun noita moottoriversioita on muutamia ollut. Pienillä kanavilla toteutetuissa osakaasuilla aika hyvät momentit, kuten myös kaasuun vastaavuus ja herkkyys ajossa.

Ei ole printtejä tullut osakaasuista mukaan tullut otettua, mutta muutamia tarkastuspisteitä aiempiin kumminkin seurattu.

Lähetetty: 08 Maalis 2012, 14:15
Kirjoittaja Hurtta
Onkos Gen2 :lle jotakin keskiarvoa, mitä on antaneet penkissä vakiona takarenkaalta?

Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
Nyt pyörän oma ECU :n flashattuna; 186 hp / 140 Nm.
(AJ-Bike)

Lienee normi?
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.

Lähetetty: 08 Maalis 2012, 20:06
Kirjoittaja Sotka
Sama oli lähtökohta omassa Gen2:ssa.

Nyt tulossa talliin Gen1:nen. Vakio, tehtaan jäljiltä 5800km ajettuna ja suunnitelmissa käyttää se penkissä eli ottaa tehot nyt ja pienen virin jälkeen...
Saadaan siis faktaa tietoa projektin onnistumisesta... Jos onnistumme... :arskat:

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 13:22
Kirjoittaja 113-1332242088
Hurtta kirjoitti:Onkos Gen2 :lle jotakin keskiarvoa, mitä on antaneet penkissä vakiona takarenkaalta?

Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
Nyt pyörän oma ECU :n flashattuna; 186 hp / 140 Nm.
(AJ-Bike)

Lienee normi?
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.

Piti rekisteröityä oikein että pääsee kysymään, kun kiinnostava aihe.

Oliko sama penkki ennen ja jälkeen? Pelkkä ECU ohjelmoitu uudelleen vai putki vaihdettu myös.

Ps. oma pyörä on 12R Kawa mutta kyllä Busatkin kiinnostaa :)

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 15:52
Kirjoittaja Hurtta
. . . luonnollisestikin sama penkki :arskat: Pelkkä ECU säätö. Vakiopyörä vakioputkistolla, ilmansuodattimella yms.

Jostakin jenkkilän taulukosta tarttui silmään GEN2 vakiobusalle ilmoitettu 166 hv takarengasteho.

Edelleen kiinnostaisi millaisia lukuja (tiedetään, että riippuu penkistä) dynokäyrä on näyttänyt muissa busissa vakiona?




Edited By Hurtta on 1332251603

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 17:14
Kirjoittaja 113-1332242088
Hyvin on tehot noussut pelkällä säädöllä, potenttiaalia löytyy... Tuollainen ero pitäis jo tuntua jossakin.

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 19:12
Kirjoittaja jarim
Siis pelkällä säädöllä ilman muita muutoksia +27hv? Nyt on asiakasta kustu silmään ja kunnolla.

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 20:11
Kirjoittaja hajahuja
joo eihän tuo tietenkään oikeesti pidä paikkaansa.
ei mulla ainakaan kokoputkistollakaan (yoshimura)
anna noin kovia tehoja.

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 20:27
Kirjoittaja waiski10
Tuon verran saa heppoja vain Riku motorilta ostettuaan Kommarin ja viri önkkärit... :D

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 08:29
Kirjoittaja Hurtta
Joo . . . sillähän minä kyselinkin.

Soitetaanpa AJ :lle ja kysellään, että onko dynokäyrää manuaalisesti korjailtu :D

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 09:16
Kirjoittaja minizz66
Jospas se +27hp lappu olikin moottoritehoa eikä takapyörähevosia? Näyttää asiakkaalle komeemmalta ja menee läpi suurelle osalle asiakkaista kuin väärä raha kun tehot on noussu mahottomasti.

:baaa: