Sivu 54/67

Lähetetty: 30 Tammi 2012, 21:44
Kirjoittaja 107-1089231881
Heksa kirjoitti:
Titaani kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Tänään Samilla mitattu uusi (13:1 puristeinen) tourinki motti Gen 1 (1441cc).
Teho 214,8 hp/10300 rpm vääntö 168,5 Nm/7224 rpm takikselta.

Koneteho 240 hp/10353 rpm, vääntö 180,2 Nm /8614 rpm.

Taitanee olla pohjat 1400cc kokoisille koneille. :vilkutus:

Onnittelut kovasta tuloksesta!

Kuitenkin täytyy mainita, että Litratehopohjia tuossa ei kuitenkaan saavutettu!

Paljonko muutes on litrateho enkka busan koneella?

Joo tossa motissa ei oo haettu huippu litratehoa vaan maksimaallista käyttöaluetta...

Mieluummin tingitään heppa huippukierroksilta/litratehosta ja otetaan tilalle 10-20hp keskialueelle lisää voimaa. Väitän että tällä ajattelu mallilla tehty moottori on selkeästi nopeampi ja kivempi ajaa kuin piikkitehoinen moottori.

Lähetetty: 30 Tammi 2012, 22:15
Kirjoittaja Heksa
koska saadaan käyriä näkösälle...
päästään vähä vertaan/analysoimaan...
nähdänkö kyseistä pyörää ens kesänä
missään kenttätapahtumassa vai..
Onko omaksi iloksi oleva touring pyörä
Hieno tulos joka tapauksessa :rocket

Lähetetty: 30 Tammi 2012, 22:46
Kirjoittaja 107-1089231881
Huomen aamusta kuvaan käppyrät ja linkittelen tänne nähtäville.

Hmm.. varmaan tolla ajellaan ainaski varttia Gti päivillä tai jotain, kenttä ajoja mietitään... ehkä niitäkin.

No kummiski ilman mitään tulospaineita...

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 00:26
Kirjoittaja 107-1089231881

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 18:42
Kirjoittaja jamonaattori
Samilla tänään rullailtu matalaviritteinen 1507 cc.
Takapyörältä 217,4 hp ja 175.5 nm

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 18:59
Kirjoittaja toimeve
jamonaattori kirjoitti:Samilla tänään rullailtu matalaviritteinen 1507 cc.
Takapyörältä 217,4 hp ja 175.5 nm
...eiku kovenee tulokset :p

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 20:37
Kirjoittaja ysi-ärrä
Menipä kiihkiäksi loppumetreillä :p

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 21:23
Kirjoittaja Jukkis
Onnea Jamo!!

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 21:36
Kirjoittaja SMR
Jamolle tuli passeli ajomoottori kesäksi, jos edellisellä 230hv koneella pääsi sodankylään saakka niin kait tämä 240hv+ siivittää varmaan jäämeren rannalle, samassa ajassa.
Tiimille tuli sitte ison vapariluokan voitto, kolmostila ja Veke myös hyvillä asemilla. Titaanille litratehopohjat ja Jamolle puolentoista litran tehopohjat.

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 21:52
Kirjoittaja Jukkis
Mites Jorma meirän käy lappiturneella ?? .. pari pvää etumatkaa meille kö ??? :D

Lähetetty: 02 Helmi 2012, 21:21
Kirjoittaja marko67
onnea jamolle luokka voitosta ja näyttävästä loppukiristä.

Lähetetty: 05 Helmi 2012, 17:01
Kirjoittaja Titaani
Messuilla SMR tiimin pojilla oli vertailulappu Samilta mukana melkein vakio Gen1 vs. mun 1397 matalapuristemoottori.

Pikkuisen lukujen vertailua tässä vedossa:


Tehoero 66,6hv Litrateho 167,43hv/L

Vääntöero 33,1Nm Litravääntö 126,55 Nm/L

Käppyrä

Aivan alhaalla vertailtava melkeinvakio päihittää, mutta alle 6000 tapahtuu muutosta sijoitukseen.
130Nm/L on Bensiinillä vaparissa maximi, eli ei kovin kaukana kuitenkaan enää.

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 00:21
Kirjoittaja 107-1089231881
Team Laitamaan 1441cc motin kokoonpano osa hintoineen:
Uusi Gen 2 kampura 700e
Kansiset H-profiili kiertokanget 435e
Vakiosta porattu ryhmä, Wiseco männät 1250e
Kansi, vakio imu/ Ferrea + 1mm pako,portattu, taso plaanattu 0,8mm pakopuolelle vinoon 1200e
Ape jouset/titaani lautaset n.400e ?
Nokat kansiset,hiottu vanhoista virinokista Type R+ imu/272/11,3mm ja pako 272/10,4mm lobet 106,5/108,5 350 e
Hindle full Race pakosarja Yoshi vaimennin 1250e
48mm läppärungot tehty omista, Orient rosteri läpin 500e
S2000 injektorit 250e
Airbox gen 1, Gen2 race suodatin, tilavuutta 1L lisää, vakiot lyhyet suppilot + 4hp ;)
Ecu säätö + PC Usb

Pääpiirteittäin noin lisäillään vielä tarkennuksia viritysten osalta. Mitään erikoista paketissa ei ole. Sylinterin kanteen on perehdytty hiukan tarkemmin

Teho tällä paketilla oli siis 240hp/ 180Nm ( litrateho 166,5hp)

Käppyrä

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 02:05
Kirjoittaja toimeve
...mielenkiintosta katella noista Titaanin ja Marko67:n selkiästi tehokkaammista konneista sellanen pieni huomio (jonka tietysti saatan katella väärinki), että tuo meikäläisen Busa ei häviä 6500 kierrokseen tehoissa/väännöissä kovinkhan paljoa...vai miten nuo pitäs tulkita? Eli tulkitsenko oikein, että "normi-ajossa" (mitä se sitten onkhan) mulla on aika mukavasti Busassa hevoset ja vääntö noilla spekseillä meleko kohilhan?

Toishaalta mitäpä merkitystä sillä on kun olhan kentän päässä ja vilkkuvalot loistaa rapian 1600m päässä :O

Ja se oma hyvin ja halavalla (kiitos snuggles) rakennettu 121tkm ajettu käppyröinhen tästä kliks

Lähetetty: 06 Helmi 2012, 07:36
Kirjoittaja 107-1089231881
toimeve kirjoitti:...mielenkiintosta katella noista Titaanin ja Marko67:n selkiästi tehokkaammista konneista sellanen pieni huomio (jonka tietysti saatan katella väärinki), että tuo meikäläisen Busa ei häviä 6500 kierrokseen tehoissa/väännöissä kovinkhan paljoa...vai miten nuo pitäs tulkita? Eli tulkitsenko oikein, että "normi-ajossa" (mitä se sitten onkhan) mulla on aika mukavasti Busassa hevoset ja vääntö noilla spekseillä meleko kohilhan?

Toishaalta mitäpä merkitystä sillä on kun olhan kentän päässä ja vilkkuvalot loistaa rapian 1600m päässä :O

Ja se oma hyvin ja halavalla (kiitos snuggles) rakennettu 121tkm ajettu käppyröinhen tästä kliks
Jos pikaisesti tulkkaa noita teidän tiimin motteja, Toimeve vast Titaani ja jos niistä pitäis valita toinen katuajoon. Valinta kallistuis oitis Toimeven kokoon panoon, johtuen 1000-6500 rpm alueen toimivuudesta. Vääntökäyrä on selkeesti jouheempi/parempi kadulle, lue: ajettavampi.... Niin ainaski mun mielestä